نمونه سوالات پیام نور
به فایل سون خوش آمدید

جهت استفاده بهتر از گوگل کروم استفاده نمایید.

منو كاربري
تبلیغات

سیلویکا

Image result for ‫سیویلیکا‬‎

نرم افزار آموزشی شهاب

فایل های بیشتر
آمار
تعداد دانلود فايل : 0 دانلود
امتیاز فایل : 3 امتیاز
بازدید : 135 مرتبه
گزارشات سايت

فايل هاي رايگان:
    1,657 فايل
فایل های غیر رایگان :
    5,442 فايل
فایل های ويژه:
    204 فايل
مجموع كاربران ويژه :
    0 كاربر
مجموع کاربران عادي :
    6,263 كاربر
adsads
موتور با حجم متغیر
موتور با حجم متغیر
تاریخ ارسال : 15 /12 /1393
دسته بندي: پابان نامه - پروژه - مقاله - تحقیق,مهندسی مکانیک
حجم فایل : 19.21 كيلوبايت
فرمت فايل هاي فشرده : word
تعداد صفحات : 26 صفحه
امتیاز : 3




قیمت : 2,000 تومان



توضیح :
عناوین
 
 
موتور با حجم متغير
توربو شارژ و نقش آن در تقويت موتور 
كندي يا تنبلي توربو 
دريچه فرعي 
استفاده از بلبرينگ 
استفاده از پره هاي سراميكي در توربين 
توربوشارژرهاي طبقه اي 
انژكتورو سيستم سوخت رساني انژكتوري چگونه كارميكند
مدار اصلي (Main circuit)
مدار دور آرام (Idle circuit) 
پمپ شتاب دهنده (Accelerator pump) 
مدار قدرت (Power enrichment circuit) 
مدار شوك (Choke circuit) 
سيستم انژكتوري
ECU  (Electronic Control Unit
سنسورهاي موتور (Engin Sensors) 
سنسور وضعيت دريچه گاز
سنسور جرم هواي ورودي به موتور  
سنسور اكسيژن  
سنسور دماي رادياتور 
سنسور فشارمطلق منيفولد 
سنسور ولتاژ 
سنسور دور موتور 
انژكتور (INGECTOR)
كنترل الكترو مغنا طيسي سوپاپها
استفاده از واكنشگر حرارتي براي كاهش آلاينده هاي يك موتور احتراقي داخلي 
 
 
 
 
 
موتور با حجم متغير
 
يك شركت تخصصي بدنه و قطعات خودرو به نام شركت ((مي فلاور)) ابداع كرده است كه مي تواند حجم وضريب كمپرس خود را در حين كاركرد تغيير دهد . اين طرح كهe3 نام گرفته است هنوز در مراحل آغازين قرار دارد اما يك نمونه تك سيلندر آن مورد آزمايش قرار گرفته تا مشخص شود كه آيا اين طرح مي تواند باعث كاهش مصرف سوخت و آلودگي هوا شود تا در صورت مثبت بودن نتايج به توليد نمونه هاي واقعي اقدام شود .
قابليت تنظيم حجم و ضريب كمپرس موتور بدان معني است كه موتور مي تواند خود را در هر لحظه با نياز راننده و همچنين شرايط كاركرد خودرو (سرعت كم ؟ بار زياد و غيره ) تطبيق دهد . كارشناسان شركن مي فلاور اظهار مي دارند در شرايط عادي در 95 در صد موارد موتور فقط با بخشي از كل نيروي خود كار مي كند و تنها در شرايط خاصي نياز به تمام نيروي آن وجود دارد . 
در موتور هاي رايج معمولي ، پيستون از طريق شاتون به ميل لنگ متصل است و هنگامي كه اتاقك احتراق بالاي پيستون توسط سوخت و هوا منجر مي شود انرژي آزاد شده ناشي از اين انفجار پيستون را در كورس خود به سمت پايين مي راند و باعث چرخش ميل لنگ مي شود . ياتاقاني كه شاتون را به ميل لنگ متصل مي كند در زبان انگليسي با نام «لنتهاي بزرگ» (big - end) شناخته مي شود . در موتور e3 رابط ديگري هم بين شاتون و ميل لنگ وجود دارد و در واقع  دو ياتاقان وظيفه تماس شاتون و ميل لنگ را انجام مي دهند . با تنظيم زاويه اين اتصال در هنگام كاركرد موتور ، پيستون مي تواند به ميل لنگ نزديك تر شده و يا از آن دورتر شود و با  اين عمل كورس پيستون ، به طور موثر تغيير مي يابد . با اين عمل كورس پيستون به طور موثر تغيير مي يابد . با اعمال اين تنظيم در حركت رو به پايين پيستون ، حجم سفيد سيلندر تغيير مي كند ، بنابراين حجم كل موتور نيز كم يا زياد مي شود . در صورت اعمال اين تنظيم بر روي حركت رو به بالاي پيستون مي توان ضريب كمپرس موتور را نيز تغيير داد . اين تنظيم ها با استفاده از ساز و كاري كه هنوز جزئيات آن افشا نشده است و از طريق تغيير وضعيت بلوك هايي كه بازوهاي اهرم را نگه مي دارند انجام  مي گيرد . 
ويژگي منحصر بهفرد اين طرح آن است كه ياتاقان big – end در اين موتور ، ديگر از حركت دايره اي در موتورهاي معمولي پيروي نمي كند بلكه مسير حركت آن به صورت بيضي است . شركت مي فلاور ادعا مي كند مزيت اين طرح آن است كه سرعت حركت پيستون در نقطه مرگ بالا (نقطه انفجار) كاهش يافته و در واقع زمان بيشتري را براي احتراق سوخت فراهم مي نمايد . چنين سيستم اتصالي باعث افزايش اثر اهرمي شاتون بر ميل لنگ شده و در نهايت به افزايش گشتاور موتور منجر مي شود . همچنين گفته مي شود در نتيجه افزايش زمان احتراق سوخت ، انفجار كاملتر بوده و مصرف سوخت به ميزان 40 در صد كاهش مي يابد ، ضمن اين كه باعث كاهش 50 در صدي برخي از گازهاي خروجي اگزونيز مي گردد . 
توربو شارژ و نقش آن در تقويت موتور 
يكي از مطمئن ترين راهها براي افزايش توان و اسب بخار موتورها افزايش مقدار هوا و سوختي است كه در سيلندر آنها مي سوزد . براي اين منظور افزودن تعداد سيلندر يا بزرگتر كردن هر يك از سيلندرها يكي از روشهاست . اما در بعضي از مواقع اين كار امكانپذير نيست . يك راه ديگر براي افزايش قدرت كه ساده تر و با صرفه تر نيز هست استفاده از توربوو شارژر (Turbo charger) در موتور است . توربو شارژر ها مي توانند قدرت و اسب بخار موتور را بدون آن كه حجم و وزن آن زياد شود تقويت كنند و اين برترين خصوصيتي است كه آنها را تا اين حد ارزشمند و مهم كرده است . 
امروزه هر جا كه صحبت از خودروهاي پر قدرت مسابقه اي و سوپر اسپرت مي شود ، ناگزير صحبت از توربوشارژرها نيز به ميان مي آيد . زيرا تمامي اين خودروهاحتي خودروهاي خانوادگي وسدان هاي پر قدرت نيز از اين وسيله براي افزايش توان موتور سود مي برند . توربوشارژرها همچنين در اكثر موتورهاي ديزل نيز نقش مهمي بازي مي كنند. 
يك توربوشارژراز دو قسمت اصلي تشكيل شده است : توربين و كمپرسور ، كه توسط يك شفت به هم متصل هستند . اين كمپرسور اساساً مي تواند به طرق مختلفي به حركت در آيد . از جمله از طريق چرخ دنده كه در اينحالت سوپر شارژر مكانيكي ناميده مي شود. 
روش ديگر به حرمت درآوردن كمپرسور ، استفاده از انرژي ذخيره شده در گازهاي اگزوز حاصل از احتراق در موتور است كه در اين حالت سوپر شارژ مكانيكي ناميده مي شود. 
روش ديگر به حركتدر آوردن كمپرسور ، استفاده از انرژي ذخيره شدهدر گازهاي اگزوز حاصل از احتراق در موتور است كه در اين حالت به «توربو شارژ » معروف است .
توربو شارژ در حقيقت توربيني است كه به وسيله گازهاي اگزوز به حركت در امده و يك كمپرسور گريز از مركز را كه توسط يك شفت به آن لينك شده است مي چرخاند . كمپرسور نيز هوا را از مركز تيغه هايش به داخل كشيده و توسط پره هاي خود ، در حين چرخش به بيرون پرتاب مي كند .
كمپرسور معمولاً بين صافي و منيفولد هواي ورودي به موتور قرار دارد. در حالي كه توربين بين منيفولد هواي خروجي موتور و انباره اگزوز قرار مي گيرد . تمامي گازهاي خروجي موتور (گازهاي اگزوز ) از محفظه توربين مي گذرد و انبساط اين گازهاي تحت فشار بر پره هاي توربين عمل مي كند وموجب حركتدوراني آنها مي شود . اين گازهاي اگزوز را نيز خفه مي كند و به اين ترتيب در اكثر مورادي نيازي به استفاده از انباره اگزوز نيست .
تنها تواني كه در مجموعه توربين و كمپرسور به هدر مي رود مربوط به اصطكاك ياتاقانهاي شفت است كه بسيار ناچيز است . سرعت توربين در توربو شارژرها تا 150 هزار دور در دقيقه (RPM) بالغ مي شود كه حدوداً 30 بار سريع تر از دور موتور خودرو است . از انجايي كه گازهاي اگزوز نيز گرم هستند و به صورت تناوبي وارد مي شوند دماي توربين بسيار بالا مي رود . به منظور به دست آوردن سرعت 150 هاز دور در دقيقه و بالاتر از ان درموتور شارژرها ، شفت توربين بايد با دقت بسيار زيادي ياتاقان بنديشود . اغلب ياتاقانهاي غلتشي و بلبرينگ ها در چنين سرعتي از هم گسيخته و نابود مي شوند . بنابراين اكثر توربو شارژرها از ياتاقانهاي لغزشي روغني استفاده مي كنند . اين نوع ياتاقانها ، شفت را در لايه نازكي از روغن كه دائماً به اطراف آن پمپ مي شود نگه مي دارند .


  گزارش تخلف  |  افزودن به فایل های من | mjavad25 | تاریخ ارسال : 15 /12 /1393

نظرات کاربران :

نظری توسط کاربران ثبت نشده است.
شما هم می توانید در مورد این فایل نظر دهید.
کاربر گرامی، لطفاً توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظرات شما درباره ی این محصول در نظر گرفته شده است. در صورتی که سوالی در رابطه با این محصول دارید یا نیازمند مشاوره هستید، فقط از طریق تماس تلفنی با بخش مشاوره اقدام نمایید.
کاربر گرامی چنانچه تمایل دارید، نقد یا نظر شما به نام خودتان در سایت ثبت شود، لطفاً لاگین نمایید.