نمونه سوالات پیام نور
به فایل سون خوش آمدید

جهت استفاده بهتر از گوگل کروم استفاده نمایید.

منو كاربري
تبلیغات

سیلویکا

Image result for ‫سیویلیکا‬‎

نرم افزار آموزشی شهاب

فایل های بیشتر
آمار
تعداد دانلود فايل : 3 دانلود
امتیاز فایل : 7 امتیاز
بازدید : 425 مرتبه
گزارشات سايت

فايل هاي رايگان:
    1,657 فايل
فایل های غیر رایگان :
    5,442 فايل
فایل های ويژه:
    204 فايل
مجموع كاربران ويژه :
    0 كاربر
مجموع کاربران عادي :
    6,263 كاربر
adsads
تجارت الکترونیک و موانع توسعه و گسترش آن در جمهوری اسلامی ایران
تجارت الکترونیک و موانع توسعه و گسترش آن در جمهوری اسلامی ایران
تاریخ ارسال : 22 /12 /1393
دسته بندي: پابان نامه - پروژه - مقاله - تحقیق,فنی مهندسی
حجم فایل : 28.54 كيلوبايت
فرمت فايل هاي فشرده : word
تعداد صفحات : 30 صفحه
امتیاز : 7




قیمت : 2,500 تومان



توضیح :

تجارت الكترونيك و موانع توسعه و گسترش آن در جمهوري اسلامي ايران 

تجارت الکترونیک و موانع توسعه و گسترش آن در جمهوری اسلامی ایران

 

 

 

مقدمه
عدم زمينه‌سازي لازم براي رشد تجارت الكترونيكي
تجارت الكترونيك، موانع گسترش در ايران در راه‌كارها
موانع محيطي و ارائه الگوي مناسب جهت
استفاده  از تجارت الكترونيك»  در ايران
طرح پرسش‌‌ها
موانع محيطي
اهداف تحقيق
روش‌هاي تحقيق
روش تطبيق
روش پيمايشي
نتيجه‌گيري از تحقيق
ارائه الگوهاي حاصل از تحقيق
الگوي بدست آمده از روش اول
ارائه پيشنهادات
عوامل سياسي و قانوني
عوامل اقتصادي
اجتماعي و فرهنگي
 تجار
مشتريان
رقبا
تكنولوژيكي
واحدهاي توزيع فيزيكي
جمعيتي
بانكداري و تجارت الكترونيك
بانكداري الكترونيكي
بانكداري الكترونيك در ايراني و موانع موجود
پول الكترونيكي چيست؟
ويژگي‌هاي كليدي پول الكترونيكي
اثرات پول الكترونيكي بر بانك‌ها
جمع‌بندي و نتيجه‌گيري


تجارت الكترونيك و موانع توسعه و گسترش آن در جمهوري اسلامي ايران
 
1- مقدمه:
در عصر ظهور پديده‌ها، تجارت الكترونيك پديده‌اي برتر است كه تمام زير ساخت‌هاي سنتي اقتصاد را به چالش طلبيده است. ناسازگاري اقتصاد سنتي و زير ساخت‌هاي آن با اقتصاد نوين ناشي از به كارگيري روشي نو و جديد در اقتصاد عصر دانش است.
پويايي تجارت عامل بروز پديده‌اي ناب در كسب و كار بين المللي شده است. كه اينك اين پديده دوران بلوغ خود را در برخي از نقاط دنيا سپري مي‌كند اما همچنان در برخي ديگر از مناطق دنيا در دوران طفوليت خود بسر مي‌برد.
اين ناهماهنگي در رشد اين پديده در مناطق مختلف بيانگر اين است كه زمينه‌هاي رشد در همه جا يكسان و به موازات هم نبوده است. هر جا كه زمينه براي رشد فراهم شده است اين پديده اثر خود را به روشني نمايان ساخته است و هر جا كه محدوديت‌ها و تنگناها مانع رشد بوده‌اند هيچ جلوه‌اي از تأثير مثبت اين پديده رويت نگرديده است. پديده تجارت الكترونيك يا ارمغان عصر جديد مي‌تواند با توجه به ويژگي‌هاي ذاتي آن عامل محركي براي رشد اقتصادي كشورها باشد اما بدين شرط كه محدوديت‌ها در حيطه جغرافيايي مورد بحث برداشته شود و راهكار‌ها جايگزين آن شود.
در ايران نيز موانع در راه گسترش اين صنعت بسيار است اما فقدان بستر مناسب ملي و نگاه سنتي مردم به تجارت، كرس از بيكاري و عدم گسترش بانكداري الكترونيك را مي‌توان از مهمترين اين موانع دانست.
لذا طبيعي است كه اقدامات اساسي و مهمي دارد. شناسايي و رفع اين موانع از سوي دولتمردان ايران انجام گيرد.
جدايي از تجارت سنتي با توجه به ساختار اقتصاد و بازار ايران به يكباره ممكن نيست و اين را همه كارشناسان و اهل فن مي‌دانند  اما مي‌توان با بسترسازي جهت جايگزيني تجارت نوين يا همان كسب و كار الكترونيك در از مدت به اين خواسته نائل آمد.
2- «عدم زمينه‌سازي لازم براي رشد تجارت الكترونيكي »:
سهم ما از درآمد تجارت الكترونيك در جهان چقدر است؟
اغراق نيست اگر بگوييم تقريباً ما هيچ درآمدي از اين راه نخواهيم داشت و اگر كمي خوشبختانه‌تر به قضيه بنگريم بازهم نمي‌توانيم سهم قابل توجهي براي خودمان اختصاص دهيم.
بحث تجارت الكترونيك در كشور نه از سوي دولت و نه حتي از سوي بخش‌هاي خصوصي و در حقيقت مردم جدي تلقي نشده است. اما دليل امر چيست؟
تعداد كاربران اينترنت و حتي متخصصان ما در مقايسه با كشورهايي مانند بحرين، امارات و … بسيار بيشتر است از نظر دسترسي به تجهيزات پيشرفته نيز ما تقريباً در وضعيت مناسبي بسر مي‌بريم و تقريباً حدود 5 سال است كه اينترنت به طور جدي وارد كشور ما شده، با اين وجود سهم اين كشورها از تجارت الكترونيكي به هيچ وجه قابل قياس با درآمد ما نيست و حتي آينده روشني نيز در اين زمينه مشاهده نمي‌شود. اين مسأله مي‌تواند دلايل بسياري داشت باشد. اما يكي از مهمترين دلايل به طور قطع نگاه سنتي به اين پديده چه از سوي سياستگذاران و هم از سوي مردم است.
«بانكداري و تجارت الكترونيك»

برآيند واقعيت‌هاي موجود مبين اين است كه تجارت الكترونيكي وابستگي شديدي به بانكداري الكترونيكي دارد و اين وابستگي تا بدان حد است كه بدون توجه به بانكداري الكترونيك بايد تحقق كسب و كار الكترونيكي را منتفي دانست.
گسترش مكانيسم‌هاي پرداخت الكترونيكي موحيات حذف نظام‌هاي سنتي در بانك‌ها را فراهم كرده و از اين طريق موجب تسهيل در وقوع تجارت الكترونيكي در كشور مي‌شود.
در اين فصل سعي شده است ابتداً تعريفي از بانكداري الكترونيكي و سپس در گفتاري كوتاه به ذكر موانع آن پرداخته شود. در ادامه به پول الكترونيكي كه ابزار اصلي در بانكداري الكترونيكي است توجه شده است و ويژگي كليدي آن مورد توجهي قرار گرفته است. اثرات پول الكترونيكي بر بانك‌ها از ديگر مطالب مورد بحث در اين فصل مي‌باشد.
2- بانكداري الكترونيكي:
نگارنده بر اين عقيده است كه بانكداري الكترونيكي را مي‌توان شامل انجام تمام فرآيند‌هاي مالي بانك‌ها از طريق مبادله الكترونيكي داده‌ها دانست كه ارائه خدمات به مشتريان را سرعت بخشيده و انجام عمليات بانكي را با دقت بيشتر ممكن مي‌گرداند.............



  گزارش تخلف  |  افزودن به فایل های من | mjavad25 | تاریخ ارسال : 22 /12 /1393

نظرات کاربران :

نظری توسط کاربران ثبت نشده است.
شما هم می توانید در مورد این فایل نظر دهید.
کاربر گرامی، لطفاً توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظرات شما درباره ی این محصول در نظر گرفته شده است. در صورتی که سوالی در رابطه با این محصول دارید یا نیازمند مشاوره هستید، فقط از طریق تماس تلفنی با بخش مشاوره اقدام نمایید.
کاربر گرامی چنانچه تمایل دارید، نقد یا نظر شما به نام خودتان در سایت ثبت شود، لطفاً لاگین نمایید.