نمونه سوالات پیام نور
به فایل سون خوش آمدید

جهت استفاده بهتر از گوگل کروم استفاده نمایید.

منو كاربري
تبلیغات

سیلویکا

Image result for ‫سیویلیکا‬‎

نرم افزار آموزشی شهاب

فایل های بیشتر
آمار
تعداد دانلود فايل : 0 دانلود
امتیاز فایل : -3 امتیاز
بازدید : 240 مرتبه
گزارشات سايت

فايل هاي رايگان:
    1,657 فايل
فایل های غیر رایگان :
    5,442 فايل
فایل های ويژه:
    204 فايل
مجموع كاربران ويژه :
    0 كاربر
مجموع کاربران عادي :
    6,261 كاربر
adsads
كاربرد ترانسفورمرها
كاربرد ترانسفورمرها
تاریخ ارسال : 17 /01 /1394
دسته بندي: پابان نامه - پروژه - مقاله - تحقیق,برق,متفرقه
حجم فایل : 18.81 كيلوبايت
فرمت فايل هاي فشرده : word
تعداد صفحات : 20 صفحه
امتیاز : -3




قیمت : 1,500 تومان



توضیح :
 
عناوین
 
 
كاربردهاي ترانس و انواع اصلي آن
مهمترين كاربردهاي ترانس 
اجزاي ترانسفورمر
تلفات و بازدهي در ترانسها
ترانسهاي سه فاز
اتصال ستاره - ستاره ( Y -Y )
اتصال مثلث – مثلث (  )
اتصال ستاره – مثلث (   )
اتصال مثلث - ستاره (   )
گروههاي اتصال در ترانسهاي سه فازه 
 
 
 
كاربرد ترانسفورمرها 
 
مقدمه 
ترانسفورمر يك دستگاه تبديل انرژي الكترومغناطيسي است ، زيرا كه انرژي دريافت شده از مدار اوليه ، ابتدا به انرژي مغناطيسي تبديل شده و سپس اين انرژي دوباره به انرژي الكتريكي مفيد در مدارهاي ديگر تبديل مي گردد .
در يك ترانس ، انتقال انرژي الكتريكي از يك مدار به مدارهاي ديگر بدون استفاده از قسمتهاي متحركه انجام مي پذيرد و بنابراين ، بالاترين بازدهي ممكنه را در بين ماشينهاي الكتريكي داشته و تقريباً به نگهداري بسيار جزئي نياز دارد .
ترانسها وجود سيستمهاي داراي قدرت بالا را امكانپذير مي سازند . براي انتقال عاقلانه صدها مگاوات توان به فاصله هاي دور ، به ولتاژهاي بسيار بالا در پهنه KV200 تا KV1000 احتياج است ، اگر چه تا اين زمان ، ملاحظات عايقي ، ولتاژهاي توليد شده در مولدها را زير 33 كيلووات نگاه داشته است . با اين اندازه ولتاژ ، تلفات خط بسيار بالاست و استفاده از آن ولتاژهاي خيلي بالا نيز براي مصارف خانگي و صنعتي خطرناك خواهد بود . يكي از علتهاي اصلي استفاده از جريان متناوب براي انتقال انرژي برق ، وجود ترانسفورمر است . با اتصال يك ترانس افزاينده بين مولد و خطوط انتقال مي توان براي تواني معين ، جريان را كم نمود . و چون تلفات مسي خطوط انتقال با مجذور جريان خط متناسبند ، واضح است كه ولتاژهاي خيلي بالاي بدست آمده توسط ترانسفورمر ، باعث بالا رفتن بازدهي سيستم قدرت از طريق كاهش جريان خطوط انتقال مي گردد .
ترانسفورمر به عنوان يكي از اجزاي بسيار مهم بسياري از مدارهاي الكتريكي ، از مدارهاي الكترونيكي با سيگنالهاي كوچك گرفته تا سيستمهاي انتقال قدرت با ولتاژ بالا بكار گرفته مي شود . دانستن تئوري ، رفتار و قابليتهاي ترانس براي فهميدن كار بسياري از سيستمهاي قدرت ، كنترل ، مخابرات و الكترونيك لازم است .
در اين فصل اصول كلي و روشهاي تجزيه و تحليل كه قبلاً مورد بررسي قرار گرفتند را بر روي ترانسفورمر كه يك دستگاه الكترومغناطيسي ساكن است بكار مي بريم . اين ، علتي دو پهلو دارد . اول اينكه ترانس خود يك دستگاه الكترومغناطيسي خيلي مهم است و دوم ينكه ، عمل ترانسفورمري در ماشينهاي الكترومكانيكي نيز انجام مي پذيرد و فهميدن عملكرد ترانس پيشنيازي براي فهم عملكرد ماشينهاي جريان متناوب است .
كاربردهاي ترانس و انواع اصلي آن
مهمترين كاربردهاي ترانس عبارتند از : (الف) تغيير دادن اندازه ولتاژ و جريان در يك سيستم الكتريكي ، (ب)  هم مقاومت كردن منبع و بار براي انتقال توان بيشينه و (ج) جداسازي مدارهاي الكتريكي از يكديگر . اولين اين كاربردها احتمالاً آشناترين آنان در نظر خوانندگان اسن و اين آشنايي معمولاً بوسيله ترانسهاي توزيع سوار شده بر تيرهاي برق كه مثلاً برق 11000 ولت را به برق خانگي 220 ولت تبديل مي نمايند ، مي باشد . دومين كاربرد را مي توان در بسياري از مدارهاي مخابراتي و الكترونيكي يافت . مثلاً براي هم مقاومت كردن بار با خطوط انتقال براي بهبود انتقال قدرت و كاهش امواج ساكن و يا اتصال خروجي ميكروفون به اولين مرحله تقويت كننده الكترونيكي ، از ترانسها استفاده مي شود . سومين كاربرد آن ، حذف اغتشاشهاي الكترومغناطيسي در بسياري از مدارها ، جلوگيري از خروج سيگنالهاي جريان مستقيم ، ايمني استفاده كنندگان و محافظت از وسايل و دستگاههاي الكتريكي است .
ترانسفورمرها در مدارهاي با اندازه ولتاژهاي مختلف از ميكروولت استفاده شده در بعضي از مدارهاي الكترونيكي تا ولتاژهاي خيلي بالاي استفاده شده در سيستمهاي توان امروزي مانند 750 كيلوولت ، بكار گرفته مي شوند . همچنين ، ترانسها در طيف كامل فركانسي مدارهاي الكتريكي از نزديك به صفر هرتز تا چند صد مگا هرتز چه با امواج سينوسي مداوم و چه ضرباني بكار مي روند . شكل و اندازه ظاهري ترانسها مختلف است و آنها را در اندازه هاي به كوچكي يك تيله تا به بزرگي يك تريلي مي سازند 


  گزارش تخلف  |  افزودن به فایل های من | mjavad25 | تاریخ ارسال : 17 /01 /1394

نظرات کاربران :

نظری توسط کاربران ثبت نشده است.
شما هم می توانید در مورد این فایل نظر دهید.
کاربر گرامی، لطفاً توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظرات شما درباره ی این محصول در نظر گرفته شده است. در صورتی که سوالی در رابطه با این محصول دارید یا نیازمند مشاوره هستید، فقط از طریق تماس تلفنی با بخش مشاوره اقدام نمایید.
کاربر گرامی چنانچه تمایل دارید، نقد یا نظر شما به نام خودتان در سایت ثبت شود، لطفاً لاگین نمایید.