نمونه سوالات پیام نور
به فایل سون خوش آمدید

جهت استفاده بهتر از گوگل کروم استفاده نمایید.

منو كاربري
تبلیغات

سیلویکا

Image result for ‫سیویلیکا‬‎

نرم افزار آموزشی شهاب

فایل های بیشتر
آمار
تعداد دانلود فايل : 0 دانلود
امتیاز فایل : 2 امتیاز
بازدید : 239 مرتبه
گزارشات سايت

فايل هاي رايگان:
    1,657 فايل
فایل های غیر رایگان :
    5,442 فايل
فایل های ويژه:
    204 فايل
مجموع كاربران ويژه :
    0 كاربر
مجموع کاربران عادي :
    6,258 كاربر
adsads
کنترل موتور های DC
کنترل موتور های DC
تاریخ ارسال : 11 /02 /1394
دسته بندي: پابان نامه - پروژه - مقاله - تحقیق,فنی مهندسی,متفرقه
حجم فایل : 18.32 كيلوبايت
فرمت فايل هاي فشرده : word
تعداد صفحات : 22 صفحه
امتیاز : 2




قیمت : 1,500 تومان



توضیح :

 

کنترل موتور های DC
 
 
 
 
فهرست
 
مقدمه
 
فصل اول : كنترل موتور هاي  DC
 
1.موتور DC
 
2.راه اندازي
 
3.ترمز الكتريكي
 
    3-1. ترمز ژنراتوري
 
    3-2. ترمز ديناميكي يا رئوستايي
 
    3-3. ترمز با اعمال ولتاژ معكوس
 
4.كنترل سرعت موتور هاي  DC
 
    4-1. كنترل ولتاژ آرمچير
 
    4-2. كنترل شار ميدان
 
   4-3. كنترل مقاومت آرمچير
 
5.كنترل توسط يكسو كننده هاي قابل كنترل
 
6.كنترل توسط برشگر
 
فصل دوم : كنترل موتور هاي القا يي
 
1.موتور القايي
 
2.راه اندازي
 
3.ترمز الكتريكي
 
   3-1. ترمز ژنراتوري
 
   3-2. ترمز با معكوس كردن تغذيه
 
   3-3. ترمز ديناميكي يا رئوستايي
 
4.كنترل سرعت موتورهاي القايي 
 
   4-1. كنترل با منبع ولتاژ متغير فركانس ثابت
 
   4-2. كنترل با منبع ولتاژ متغير فركانس متغير
 
   4-3. كنترل مقاومت روتور
 
   4-4. كنترل از روش تزريق ولتاژ در مدار روتور
 
5.كنترل توسط كنترل كننده هاي ولتاژ AC
 
6.كنترل توسط كنترل فركانس
 
   6-1. اينورتر منبع ولتاژ
 
   6-2. اينورتر منبع جريان
 
   6-3. سيكلو كنورتر 
 
انواع مبدلها
 
مورتورهايي كه عموماً در محركه هاي سرعت متغير بكار مي روند موتورهاي القايي ، dcو سنكرون هستند . براي كنترل موتورهاي القايي ، يك منبع acبا فركانس ثابت و ولتاژ متغير يا يك منبع acبا ولتاژ يا جريان متغير و فركانس متغيرلازم  است. موتورهاي سنكرون به يك منبع فركانس متغير با ولتاژ يا جريان متغير نياز دارند براي كنترل موتورهاي dcيك منبع ولتاژ dcمتغيرلازم است . منبع ولتاژ dc  متغير براي كنترل موتورهاي القايي و سنكرون نيز بكار مي رود.
 
در حالت ايده آل مطلوب آن است كه براي يك سرعت تنظيم شده ،سرعت موتور با تغيير گشتاور بار از بي باري تا بار كامل ثابت بماند. در عمل سرعت با افزايشي در گشتاور بار افت مي كند
 
مبدل نيمه هادي قدرت
 
معمولاً مشخصه طبيعي سرعت –گشتاور يك موتور با تمام نيازهاي بار منطبق نيست . بنابراين يك مبدل نيمه هادي قدرت بين منبع و موتور قرار ميگيرد تا مشخه هاي مورد نياز بار تامين شود . مبدل نيمه هادي قدرت (مبدل)  انتقال قدرت از منبع به موتور را به نحوي تنظيم مي كند كه مشخصه هاي سرعت –جريان و سرعت –گشتاور با نيازهاي بار سازگار باشد. فرمانهاي كنترلي مبدل در يك واحد كنترل ساخته مي شود كه در سطوح ولتاژ و قدرت خيلي پايين كار مي كند . واحد كنترلي شامل مدارهاي مجتمع خطي و ديجيتالي و ترانزيستورها مي باشد . سيگنال فرمان كه نقطه كار محركه را تنظيم مي كند يكي از وروديهاي واحد كنترل را تشكيل مي دهد به دو دليل واحد كنترلي از مدار قدرت جداسازي الكتريكي مي شود : اولاً در صورت عملكرد ناصحيح مبدل ممكن است منجر به اتصال ولتاژ مدار قدرت  به واحد كنترل شود اين امر مي تواند باعث آسيب واحد كنترل شود و سلامت فردي كه با مبدل كار مي كند به خطر بيفتد. ثانياً :مبدلها مقدار زيادي هارمونيك توليد مي كنند و درصورت عدم ايزولاسيون هارمونيكها مي توانند وارد واحد كنترلي شوند ودر كار آن اختلال ايجاد كنند.


  گزارش تخلف  |  افزودن به فایل های من | mjavad25 | تاریخ ارسال : 11 /02 /1394

نظرات کاربران :

نظری توسط کاربران ثبت نشده است.
شما هم می توانید در مورد این فایل نظر دهید.
کاربر گرامی، لطفاً توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظرات شما درباره ی این محصول در نظر گرفته شده است. در صورتی که سوالی در رابطه با این محصول دارید یا نیازمند مشاوره هستید، فقط از طریق تماس تلفنی با بخش مشاوره اقدام نمایید.
کاربر گرامی چنانچه تمایل دارید، نقد یا نظر شما به نام خودتان در سایت ثبت شود، لطفاً لاگین نمایید.