نمونه سوالات پیام نور
به فایل سون خوش آمدید

جهت استفاده بهتر از گوگل کروم استفاده نمایید.

منو كاربري
تبلیغات

سیلویکا

Image result for ‫سیویلیکا‬‎

نرم افزار آموزشی شهاب

فایل های بیشتر
آمار
تعداد دانلود فايل : 0 دانلود
امتیاز فایل : 13 امتیاز
بازدید : 768 مرتبه
گزارشات سايت

فايل هاي رايگان:
    1,657 فايل
فایل های غیر رایگان :
    5,442 فايل
فایل های ويژه:
    204 فايل
مجموع كاربران ويژه :
    0 كاربر
مجموع کاربران عادي :
    6,262 كاربر
adsads
جوشکاری با قوس الکتریکی در پناه محافظ
جوشکاری با قوس الکتریکی در پناه محافظ
تاریخ ارسال : 02 /03 /1394
دسته بندي: پابان نامه - پروژه - مقاله - تحقیق,فنی مهندسی,متفرقه
حجم فایل : 29.62 كيلوبايت
فرمت فايل هاي فشرده : word
تعداد صفحات : 49 صفحه
امتیاز : 13




قیمت : 2,700 تومان



توضیح :
جوشكاري با قوس الكتريكي در پناه گاز محافظ
 
 
 
 
فهرست :
 
انواع روشهاي جوشكاري با گاز خنثي
 
طرز كار جوشكاري به روش GTAW ( TIG)
 
طرز كار جوشكاري به روش GTAW (TIG)
 
انواع روشهاي جوشكاري با گاز خنثي
 
آماده سازي كار براي انجام جوشكاري
 
نحوه انجام جوش MIG
 
اصول كار جوشكاري به روش GMAW (MIG)
 
روشهاي مختلف جوشكاري MIG
 
روش اسپري يا ذره پاشي
 
روش انتقال عمقي (قطره پاشي)
 
كارگاه جوشكاري MIG
 
مرتب كردن يك كارگاه جوشكاري
 
جوشكاري MIGبا روش اتصال كوتاه
 
جوشكاري TIGبه روش اتصال كوتاه
 
تكنيك هاي جوشكاري
 
نقطه جوش با استفاده از گاز محافظ
 
مروري درباره دستورات حفاظتي
 
 
 
 
 
تجربه نشان داده كه درصورتيكه بتوانيم از ورود هوا به منطقه جوش پيشگيري كنيم جوش از خواص شيميائي و فيزيكي بهتري برخوردار خواهد بود. در اين جا كلمه هوا به مخلوطي از گازهاي اكسيژن هيدروژن نتيتروژن و بخار آب كه همگي باعث كاهش كيفيت جوش مي شوند اطلاق مي گردد. بايد اضافه كرد كه اكسيدهاي فلزي و گرد و غبار و ذرات پراكنده در هوا نيز باعث كاهش كيفيت جوش مي گردند.
 
در بسياري از مراحل جوشكاري با قوس الكتريكي و همچنين لحيم كاري و لحيم كاري سخت گازهاي حاصل از سوختن پوشش الكترودها و همچنين گازهائي كه مخصوص اين كار پيش بيني شده اند از ورود و تماس هوا و ديگر عناصر مضر به منطقه جوش جلوگيري مي كنند.
 
اصول اساسي جوشكاري با قوس الكتريكي در پناه گاز محافظ
 
اصول كار اين طريقه جوشكاري بسيار ساده است. الكترودگير كه در اينجا به آن تفنگ يا مشعل هم گفته مي شود طوري طراحي شده كه علاوه برالكترود جرياني از يك گاز خنثي مانند بي اكسيدكربن هليوم يا آرگون را نيز از خود عبور مي دهد.
 
غرض اصلي از استفاده از يك گاز محافظ درخلال جوشكاري درامان نگهداشتن فلز مذاب از ورود و تماس اكسيژن هوا و ساير گازهاي مزاحم موجود در آن به منطقه جوش مي باشد. در اين طريقه با حذف اكسيداسيون وسيار ناخالصي هاي موجود جوشكاري بر روي فلزاتي كه با ساير طرق جوشكاري غيرممكن و يا بسيار دشوار است ممكن مي گردد. اين طريقه جوشكاري با روش دستي خودكار و نيمه خودكار مرسوم و متداول است. در اين قسمت روشهاي دستي و نيمه خودكار مورد بررسي قرارگرفته و بحث درباره طريقه اتوماتيك به بخش ديگري موكول مي شود.
 
درموقع كار با اين روش جوشكاري گازي كه از داخل الكترودگير عبور مي كند و اطراف الكترود را در برمي گيرد به محض خروج از الكترودگير آتمسفر محيط را با فشار پس زده و الكترود قوس و منطقه مذاب را از ورود هواي اطراف در امان نگهميدارد.
 
تكنيك هاي جوشكاري TIG
 
در صورتيكه خواستار جوش هاي با كيفيت بالا هستيد، بايد اصول اساسي زير را رعايت كنيد.
 
در موقع شروع كار با جريان متناوب و فركانس بالا، مشعل را كاملاً در وضع افقي نگهداشته و بتدريج آنرا طوري بوضع قائم ببريد كه نوك الكترود تا سطح كار 8/1 اينچ فاصله داشته باشد. بالا بودن فركانس باعث مي شود كه قوس الكتريكي اين فاصله را پر كند. براي روشن كردن قوس با جريان مستقيم، نوك الكترود را با سطح كار تماس دهيد.
 
در موقع شروع جوشكاري ابتدا مشعل را آنقدر در يك دايره كوچك حركت دهيد تا يك حوضچه مذاب تشكيل شود. در اين موقع بالاي مشعل را به اندازه 15 درجه از امتداد حركت انحراف دهيد. توجه داشته باشيد كه بجز در امتداد درز جوش، مشعل نياز به هيچ حركت اضافي ندارد.
 
از برخورد يا تماس قسمت هاي فلزي مشعلي كه با آب خنك مي شود، با فلز مورد جوشكاري يا ميز كار اكيداً خودداري كنيد.
 
اگر اين عمل اتفاق بيفتد مجراي عبور آب احتمالاً پاره شده و آب از آنجا نشت خواهد كرد.
 
در موقع استفاده از سيم جوش، از نوع تميز و باندازه مناسب آن بهره گرفته و مشعل را در پشت حوضچه حركت دهيد و سيم جوش را از قسمت جلوئي حوضچه وارد كنيد.
 
پس از اينكه قدري از سيم جوش ذوب شد آنرا كمي به عقب كشيده ولي در عين حال در هاله گاز محافظ نگاهداريد و در اين هنگام نوك مشعل را بطرف قسمت جلوئي حوضچه مذاب متوجه كنيد.
 
فركانس تكرار اين عمل، تعداد و اندازه موجهاي ايجاد شده در عمل جوشكاري را معلوم مي كند. در موقع جوشكاري به روش رويهم، حتي الامكان بايد سعي كرد كه الكترود به لبه قطعه بالائي نزديك باشد و مشعل طوري نگهداشته شود كه قطعه پائيني نيز قدري ذوب گردد. يادآوري مي شود كه در اين حالت هرگز نبايد اجازه دهيد كه مشعل در جلوي حوضچه مذاب حركت كند. طول قوس مناسب بين 8/1 تا 16/1 اينچ است.
 
در صورتيكه الكترود را بيش از اندازه لازم به فلز اصلي نزديك كرده و طول قوس كوتاه شود، امكان برخورد و درگيري تنگستن و جوش وجود دارد. در صورتيكه فاصله الكترود از سطح كار بيش از اندازه لازم دور باشد، قوس مناسب تشكيل نشده و گاز محافظ بهدر خواهد رفت. در موقع كار با روش DCRPقطر الكترود تنگستن لازم كوچكتر و شدت جريان مورد نياز نيز كمتر است.


  گزارش تخلف  |  افزودن به فایل های من | mjavad25 | تاریخ ارسال : 02 /03 /1394

نظرات کاربران :

نظری توسط کاربران ثبت نشده است.
شما هم می توانید در مورد این فایل نظر دهید.
کاربر گرامی، لطفاً توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظرات شما درباره ی این محصول در نظر گرفته شده است. در صورتی که سوالی در رابطه با این محصول دارید یا نیازمند مشاوره هستید، فقط از طریق تماس تلفنی با بخش مشاوره اقدام نمایید.
کاربر گرامی چنانچه تمایل دارید، نقد یا نظر شما به نام خودتان در سایت ثبت شود، لطفاً لاگین نمایید.