نمونه سوالات پیام نور
به فایل سون خوش آمدید

جهت استفاده بهتر از گوگل کروم استفاده نمایید.

منو كاربري
تبلیغات

سیلویکا

Image result for ‫سیویلیکا‬‎

نرم افزار آموزشی شهاب

فایل های بیشتر
آمار
تعداد دانلود فايل : 0 دانلود
امتیاز فایل : 11 امتیاز
بازدید : 462 مرتبه
گزارشات سايت

فايل هاي رايگان:
    1,657 فايل
فایل های غیر رایگان :
    5,442 فايل
فایل های ويژه:
    204 فايل
مجموع كاربران ويژه :
    0 كاربر
مجموع کاربران عادي :
    6,258 كاربر
adsads
گزارش کارآموزی کاردانی رشته حسابداری بازرگانی
گزارش کارآموزی کاردانی رشته حسابداری بازرگانی
تاریخ ارسال : 09 /03 /1394
دسته بندي: گزارش کارآموزی و کارورزی,حسابداری
حجم فایل : 65.15 كيلوبايت
فرمت فايل هاي فشرده : word
تعداد صفحات : 33 صفحه
امتیاز : 11




قیمت : 1,700 تومان



توضیح :

عنوان

                                  گزارش کارآموزی کاردانی رشته حسابداری بازرگانی

 

 
فهرست مطالب
عنوان صفحه
فصل اول : آشنایی  با  مکان  کار آموزی
1.تاریخچه  گز سکه 
2.سازمان  و  تشکیلات
2ـ 1 . بخش   انبار
2ـ 2 . بخش   تولید
2ـ 3 . بخش  مقض شویی
2- 4 . بخش  حسابداری  
2- 5 . بخش  مدیریت
2- 6 . بخش  خرید
2- 7 . بخش  فروش و بازاریابی
2- 8. بخش  کارگزینی و اداری
فصل دوم :  ارزیابی  بخشهای  مرتبط  با رشته  عملی  کارآموز
1 .  موقعیت  رشته  کارآموزی
2 .  بررسی  شرح  وظایف
فصل  سوم :  آموخته ها  و  نتایج
1 . شرح  بازدید
2 . شرح دوره های آموزشی
3 . شرح فعالیت های تئوری
4 . شرح  فعالیت های عملی 
فصل  چهارم :  نتیجه گیری  و  پیشنهادات 
 
 
فصل   اول :   آشنایی  با   مکان   کار آموزی
1 .  تاریخچه   گز سکه
 
گز سکه  یک   بزینس  خانوادگی  بوده  است   که  عقبه  آن  به  قنادی  آذربایجانی   می رسد  که  در  سال  1331  توسط  شادروان  حاج  عباسعلی  گوهریان   تأسیس  شد. حدود  سال 1341 ،  ایشان اقدام  به تولید  و  عرضه  محصول  گز  با  برند  «  گز سکه  »  نمودند  وتا  اواسط  دهه  شصت  این  روند  ادامه  داشت . در  سال 68  وبا  فوت  حاج  عباسعلی  پسر آن  مرحوم  (دکتر  محمد  گوهریان)  که  از  قضا  دانش  آموخته  اقتصاد  هم بودم ، متصدی  اداره  امور  این  کسب و  کار شد. تقریبا  دهه هفتاد  را  صرف  بدست  آوردن   استاندارد ها  و  مستند سازی  امور  نمودند  و  در سال 79  توانستند  به  اولین  استاندارد ها  که  برپایه  ایزو  9001  تدوین  شده  بود   دست  یابند  سپس  در دهه 80  تمرکزشان  را  بر مبحث  های  آموزشی  و پژوهشی  گذاشتند .  از سال 83  اقدام به  ایجاد  یک  دانشگاه  ، مستند سازی  و ترویج  آن  نمودند و  در سال 84 ،  با تأسیس  یک مرکز  پژوهشی  در  شهرک  تحقیقاتی  گام  دیگری  در راستای  اهداف  پژوهشی  مجموعه  برداشتند  که  این  روند  تا به امروز  ادامه دارد .
 آنها از سال 90 تا کنون ، مدلEFQMکه مدل  تعالی  سازی اروپاست  را پیاده  می کنند . در جایزه ملی  کیفیت  که  مدت سه سال  است  بر اساس  همین  مُدل  اجرا  میشود ، اشتهار  به  کیفیت  یک  ستاره  دارند  که  اگر همین گونه  پیش  روند ، تا سه  سال  دیگر  وارد  سطح  تندیس  خواهند  شد  که  در آن مدل  کسب و کار اجتماعی  مطرح  است .  چهارمین  دهه  حیات  شرکت  گز سکه  ، آغاز  برداشتن  گام های  نو  بود. اگر چه  پس  از در گذشت  مؤسس  شرکت  گز سکه   درسال 69 ، مدیریت  جدید  به  این  فکر افتاده بود که  اعتبار و نیکنامی  گذشتگان  وسرمایه  اجتماعی  به جا مانده  را دست  مایه  گسترش  فعالیت های  تولیدی  کند ، اما در  این  زمینه   با  احتیاط  گام برداشت .  نخستین  مطالعات  توسعه  شرکت  در دهه   کلید خورد.  در یک  ارزیابی  شتاب  زده  تا در سال 1392 میتوان گفت  پروژه  توسعه   گزسکه   کامیاب  بوده  است . اگرچه   این  شرکت  توانسته  جایگاه   سابق  خود  در بازار  را  به  عنوان   یکی از  با کیفیت  ترین  برندهای  گز حفظ  کند  و  در عین  حال  اُفق های  جدیدی  را  پیش  روی  خود بگشاید. نخستین  گام  تحول  و توسعه  شرکت  با  استقرار یک  مدیریت  علمی  و روزآمد  برداشته  شد. مدیریت  گزسکه  امروز سبک  رهبری  ترغیبی  و مشارکتی  را برای  نیل  به  اهداف  خود  پی  میگیرد.  فهم  مدیریت  جدید  از اقتضائات   حضور  قدرتمند  در بازار  یکی از مهمترین  عوامل  تاثیر گذار بوده  است. به  عنوان  مثال  گز سکه   این نکته  را به فراست  دریافت   که  تنها   تولید  با  کیفیت   نیست که عرضه  قدرتمند محصول  را تضمین  می کند، بلکه  به  همین  اندازه   که  کیفیت  مؤثر  است ، ارائه   دل نشین  و  جذاب  محصول  و بسته بندی   های  چشم نواز  ومتفاوت   نیز  تاثیر گذار  خواهد  بود. اما  در کنار  کارهای  کلان صورت  گرفته  این ها را  باید  قدم های  کوچک   دانست .
2 . سازمان  و  تشکیلات
 
نمودار  سازمانی  گز سکه
 
2 ـ 1. بخش کارگزینی و اداری :
انواع وظایف و مسؤلیتهای مدیریت منابع انسانی
الف ـ وظایف و مسؤلیتهای عمومی
ب ـ  وظایف و مسؤلیتهای اختصاصی
 
الف ـ وظایف و مسؤلیتهای عمومی :
1 . برنامه ریزی
2 . سازماندهی
3 . هدایت و رهبری
4 . نظارت و کنترل
 
ب ـ وظایف و مسؤلیتهای اختصاصی :
1 . نیرویابی ، جذب و گزینش
2 . آموزش وتوسعه منابع انسانی
3 . طراحی سیستم های حقوق و دستمزد 
4 . شناخت استعدادها، علایق ، انگیزه ها و شخصیت  نیروی انسانی از طریق ایجاد ارتباطات انسانی
5 . اقدامات مربوط به نگهداری تن و روان  منابع انسانی
6 . اقدامات مربوط به نقل و انتقالات و جابه جایی های کارکنان
7 . اقدامات مربوط به نظم و انظباط و رسیدگی به شکایات
8 . ارزشیابی شایستگی  کارکنان (ارزشیابی عملکرد کارکنان)
9 . برنامه ریزی نیروی انسانی
10 . ایجاد نظم رعایت اخلاق و قانون در کار
 
آموزش و توسعه منابع انسانی :
روند مستمر و مداوم تغییر و تحول  درشنون مختلف حیات اجتماعی ، پیشرفت های شگرف و عمیق  علوم و فنون گوناگون در جامعه موجبات تحول و تغییر  ساختارهای سازمانی  را از اشکال سنتی  به سوی ساختارهای پیچیده تر و تخصصی فراهم آورده است.
درچنین وضعیتی ارتقاء ظرفیت علمی و بینش کارکنان  و تشکیل سرمایه  انسانی  متناسب با تحولات ، لازمه تداوم حیات سازمانی و تعامل پویای آن با محیط درونی و بیرونی  است . زیرا حیات سازمان تا حدود زیادی بستگی به مهارت ها و آگاهی های مختلف  کارکنان  دارد  وهرچه این مهارت ها به هنگام و بهینه  باشند ، قابلیت سازگاری سازمان  با محیط متغیر بیشتر می شود .لذا آموزش و توسعه  منابع انسانی  نه تنها در ایجاد دانش  ومهارت های ویژه در مدیران  و کارکنان نقش  بسزایی دارد، بلکه باعث می شود که آنان  در ارتقاء سطح  کارایی  و اثر بخشی سازمان سهیم باشند و خود را با شرایط  متغیر  محیطی  وفق  دهند. به عبارت دیگر ، بحث  توسعه منابع انسانی مقارن و جدایی ناپذیر از مقوله  آموزش است.
 
 
عامل اول  نیروی انسانی  :
 
شاید در میان صاحب نظران ، کارشناسان  و دست اندر کاران صنعت و اقتصاد کسی پیدا نشود که معتقد نباشد انسانها شالوده  و بنیاد  ثروت ملی هستند .سرمایه انسانی به معنای دانش ،مهارت ها، انگیزشها در سازمان می باشند. صاحبنظران می گویند داراییهای اصلی یک شرکت پیشرو  و امروزی  ، هرشب محل کار را برای صرف شام  واستراحت  در خانه  ترک میکنند . بنابراین برخلاف تصوری که سالها پیش وجود داشت ، تأسیسات گسترده ، ماشین آلات  زیاد و نوین  ، هیچ یک  بدون داشتن نیروی انسانی  کارآمد  وتوانا، سود چندانی برای شرکتها و بنگاههای اقتصادی نخواهند داشت و مدیران این گونه  واحد ها به رغم  هزینه بسیار، سودی اندک خواهند داشت . سودی که پس از گذشت مدتی تبدیل به  زیان می شود. 
 
توسعه منابع انسانی یعنی  توسع :
 
ــ دانش ها
ــ مهارت ها
ــ نگرش ها
 
افزایش کارایی سازمان ها در گرو  افزایش کارایی منابع انسانی است  وافزایش کارایی منابع انسانی  به آموزش و توسعه  دانش و مهارت و  ایجاد  رفتارهای مطلوب برای کارکردن  موفقیت آمیز بستگی دارد.
 
ــ توسعه در این معنا  افزایش کیفی را در بر می گیرد نه افزایش کمی .
ــ توسعه در این معنا بالا بردن سطح دانش افراد سازمان  را در بر می گیرد نه افزایش افراد با دانش را.
ــ توسعه در این معنا ارتقاء مهارتهای حرفه ای کارکنان  را در بر می گیرد  نه افزایش کارکنان تک مهارتی را.
 
اهداف   و  دلایل منطقی آموزش
الف) عاملی جهت بروز استعدادهای پنهانی :
 موفقیت آتی سازمان جهت انجام کار بستگی کامل به فعالیتهای کارکنان آن سازمان داشته  تا امور با موفقیت  به اتمام رسد. از این رو ارزیابی مناسب توانایی نیروی انسانی و شناسایی استعدادهای نهفته آنها نکته ای بسیار مهم  است که باید از محل کارمندیابی لحاظ گردد تا با برنامه های متعدد آموزشی  زمینه ظهور آنها  فراهم  گردد و با ساختار دهی مناسب  و  حمایت های مدیران  آن استعدادهای نهفته  فرصت عرضه بیابند  در غیر این صورت سرمایه گذاری در رابطه با پرورش  نیروی انسانی بطور عمده تلف می گردد.
ب ) منحصر به فرد بودن موقعیت ها :

 

 


  گزارش تخلف  |  افزودن به فایل های من | jikjik | تاریخ ارسال : 09 /03 /1394

نظرات کاربران :

نظری توسط کاربران ثبت نشده است.
شما هم می توانید در مورد این فایل نظر دهید.
کاربر گرامی، لطفاً توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظرات شما درباره ی این محصول در نظر گرفته شده است. در صورتی که سوالی در رابطه با این محصول دارید یا نیازمند مشاوره هستید، فقط از طریق تماس تلفنی با بخش مشاوره اقدام نمایید.
کاربر گرامی چنانچه تمایل دارید، نقد یا نظر شما به نام خودتان در سایت ثبت شود، لطفاً لاگین نمایید.