نمونه سوالات پیام نور
به فایل سون خوش آمدید

جهت استفاده بهتر از گوگل کروم استفاده نمایید.

منو كاربري
تبلیغات

سیلویکا

Image result for ‫سیویلیکا‬‎

نرم افزار آموزشی شهاب

فایل های بیشتر
آمار
تعداد دانلود فايل : 0 دانلود
امتیاز فایل : -6 امتیاز
بازدید : 160 مرتبه
گزارشات سايت

فايل هاي رايگان:
    1,657 فايل
فایل های غیر رایگان :
    5,442 فايل
فایل های ويژه:
    204 فايل
مجموع كاربران ويژه :
    0 كاربر
مجموع کاربران عادي :
    6,263 كاربر
adsads
پروژه آموزش ساخت روبات
پروژه آموزش ساخت روبات
تاریخ ارسال : 14 /04 /1394
دسته بندي: پابان نامه - پروژه - مقاله - تحقیق,فنی مهندسی
حجم فایل : 4.23 مگابايت
فرمت فايل هاي فشرده : word
تعداد صفحات : 95 صفحه
امتیاز : -6




قیمت : 4,900 تومان



توضیح :
این مقاله دارای عکس میباشد
پروژه آموزش ساخت روبات
 
 
 
 
فهرست مطالب : 
 
آموزش ساخت ربات 
ربات چيست؟ 
انواع ربات ها 
ربات های خدمات رسان
 
دسته بندی کلی ربات ها :
انواع ربات های خدمات رسان 
کاربرد در محيط هاي 
ربات هاي پزشکي 
ربات هاي خدماتي 
ربات هاي سرگرمي 
ربات هاي انسان نما 
ربات هاي امداد و نجات 
ربات هاي آتش نشان 
ربات هاي هدايت خودکار 
آموزش ساخت ربات 
الف) مفاهيم
ب) عناصر الكتريكي و الكترونيكي
 
ج) ابزار ساخت مدار 
پتانسيل الكتريكي (V) 
زمين 
فرض
پيش 
جريان الكتريكي (I): 
سيگنال 
اتصال عناصر 
اتصال موازي:
اتصال سري
پالس و قطار پالس 
قطار پالس
  باطري: 
مقاومت: 
قرائت مقدار مقاومت 
خطاي مقدار مقاومت
مقاومت متغيير (پتانسيومتر) 
خازن: 
قرائت مقدار ظرفيت خازن 
نكاتي در مورد خازنها 
ابزار ساخت و اندازه‌گيري و قطعات الکترونيک 
قطعات الکترونيک
ديود
انواع ديود 
ديود زينر
ديود نوراني (LED) 
ديود نوري
ترانزيستور: 
 
رابطه جرياني ترانزيستور 
  تقويت كننده عملياتي: 
كاربردهاي آپ امپ 
حالت تقويت كننده (فيدبك منفي)
حالت عملياتي
سيگنال متناوب (AC)
سيگنال مستقيم (DC) 
  رگولاتور: 
انواع رگولاتورها 
گرماگير 
رله و انواع آن 
رله دوطرفه 
كاربرد رله 
انواع موتور و درايورهاي آنها 
موتور : 
موتور AC : 
موتور DC: 
موتور پله‌اي (Stepper motor) 
چرخش موتور پله اي 
موتور پله كامل و نيم پله 
راه اندازي موتور پله‌اي 
مقايسه موتور DC و موتور پله‌اي 
معرفی حسگرها و انواع آنها 
حسگر 
انواع حسگرها 
مزاياي سيگنالهاي الكتريكي 
حسگرهاي مورد استفاده در رباتيك 
حسگرهاي تماسي 
حسگرهاي هم‌جواري 
حسگرهاي دوربرد 
حسگر نوري (گيرنده-فرستنده) 
مدار راه‌انداز حسگر نوري 
خروجي حسگر نوري 
اجزاء مختلف الکترونيک و كنترل ربات
بلوك دياگرام الکترونيک ربات مسيرياب 
مدار حسگر 
مدار مقايسه گر 
مدار رله و موتور 
نقشه شماتيك مدار روبات 
شباهت ربات با انسان 
تشابه سيستم باينري يا مبناي دو با سطح ولتاژ الکتريکي خاموش و روشن 
تبديل مبناها و محاسبات 
تبديل از دودويي به دهدهي 
سيستم شانزده شانزدهي 
تبديل دودويي و شانزده شانزدهي 
جمع اعداد در مبناي دو 
نمايش حروف و کاراکترها در مبناي 2 
تعريف جبر بول
اصول جبر بول: 
خاصيت جابجايي: 
خاصيت شرکت پذيري
توزيع پذيري
وجود متمم
قضاياي جبر بول: 
استفاده از قضايا براي ساده کردن عبارتهاي جبر بول 
توابع سوئيچينگ 
جدول درستي 
فرمهاي متعارف SOP و POS 
فرمهاي متعارف براي نمايش توابع سوئيچينگ 
نمايش استاندارد با مينترم يا ماکسترمهاي تابع: 
مدارهاي منطقي ديجيتال يا مدارهاي سوئيچينگ 
ترکيب سري و موازي عناصري به نام گيت 
انواع گيت 
گيت AND 
گيت OR :
گيت NOT:
گيت NOR:
گيت NAND:
گيت XOR:
گيتXNOR:
قطعات الکترونيکي (گيت هاي منطقي ) : 
معرفی برنامه نويسی کامپيوتر و زبان Basic 
برنامه کامپيوتر
انواع نرم افزار 
نرم افزارهاي سيستم:
نرم افزارهاي کاربردي : 
زبانهاي برنامه نويسي: 
انواع زبانهاي برنامه نويسي: 
زبانهاي سطح پايين
زبانهاي سطح بالا
مترجم زبان: 
نسل اول: زبان ماشين 
نسل دوم : زبان اسمبلي
بخشي از يک برنامه به زبان ماشين: 
نسل سوم: زبان هاي سطح بالا 
نسل چهارم : 
نسل پنجم 
مترجم هاي زبانهاي سطح بالا: 
برنامه نويسي 
تعريف مسأله: 
الگوريتم : 
ساختارهاي کنترلي 
انواع داده ها در زبان Basic 
آشنايي با بعضي دستورات زبان Basic :
توابع کتابخانه اي 
عملگرهاي منطقي 
حلقه هاي تکرار
آشنايي با پورت 
نحوه ذخيره شدن داده ها در کامپيوتر: 
روشهاي انتقال اطلاعات در کامپيوتر 
پورت سريال 
برخي از انواع پورتها : 
پورت موازي
پين دوازده : 
GND 
پين دو تا نه : 
آدرس پورت ها
آدرس بايت داده پورت LPT1 
سيستمهاي مبتني بر ريزپردازنده ها 
بلوك دياگرام سيستم مبتني بر ميکروکنترلر 
ملزومات سخت‌افزاري و اجزاء داخلي 
تعريف درگاه
مشخصات عملي درگاه‌ها
مشخصات عملي درگاه‌ها
انواع روشهاي انتقال داده 
زمان‌سنج / شمارنده 
انواع زمان‌سنجي:
مبدلهاي A/D & D/A 
مفهوم داده آنالوگ و ديجيتال 
Programmable Interface Controller 
مدار يک ربات ساده
روش هاي ساخت اجزاء مکانيکي ربات 
انتخاب روش ساخت 
روش هاي مناسب براي نمونه سازي 
روش هاي مناسب براي نمونه سازي
اندازه گيري و اندازه گذاري 
ابزارهاي اندازه کيري 
تکنيک هاي فلزکاري 
اشکال مواد مصرفي
ابزارهاي برش کاري دستي
تيغه اره
سوهان کاري 
تکنيک هاي سوهان کاري
تکنيک هاي خم کاري 
سوراخ کاري 
اتصالات فلز کاري 
اتصالات جداشدني
اتصالات جدانشدني
حديده کاري 
ماشين کاري 
گردتراشي 
ماشين گرد تراش
اجزاي مکانيکي و مکانيزمهاي ربات 
ياتاقان هاي غلتشي:
ياتاقان هاي لغزشي 
ياتاقان هاي غلتشي 
اتصالات 
پيچ و مهره
خار
مکانيزم
مکانيزم چهار ميله اي
مکانيزم چرخ و شانه
مکانيزم لنگ و لغزنده
مکانيزم اسکات راسل
مکانيزم بازگشت سريع
مکانيزم هاي بادامکي
پيچ و مهره
چرخ ژنوا
چرخ دنده و گيربکس 
چرخ دنده ساده 
نسبت انتقال سرعت
چرخ دنده هاي مارپيچ و مخروطي 
حلزون و چرخ حلزون 
گيربکس 
گيربکس سياره اي 
گيربکس سياره اي 
انتخاب الکتروموتور مناسب 
زنجير و چرخ زنجير
ربات ميكرو موس 
ماز ( Maze ) : 
قسمت هاي مختلف يک ربات ميکروموس : 
مکانيک
سخت افزار 
 
 
 
شرکت نوآوران خلاق صدرا مجری طرح آموزش رباتیک در مقاطع ابتدایی تا دانشگاه می باشد . 
این شرکت فعالیت خود را از سال 86 آغاز نمود و تاکنون خدمات شایسته ای را عرضه نموده است. اساس کار شرکت آموزش علمی علم رباتیک می باشد . کلاسهای درس این شرکت در مدارس تشکیل می شود و مربیان شرکت از مهندسین مکانیک و برق هستند. 
هدف کلی شرکت نوآوران خلاق صدرا، ایجاد زمینه ای برای آشنایی دانش آموزان با ربات های صنعتی و کار با آنها است . تمام تلاش و فعالیت مربیان این شرکت ایجاد ارتباطی بین آموخته های موجود در کتب درسی دانش آموزان و دنیای ساخت و ساز است بدین صورت که مربی روی کتب درسی از علوم دبستان کتب حرفه و فن راهنمایی و فیزیک دبیرستان بحث می شود و تمام مطالب علمی کتابها جمع آوری شده و در عمل با آن مطالب علمی با آن مطالب سازه هایی ساخته می شود که نیاز دانش آموزان در آموزش علمی برطرف گردد . البته فعالیت این شرکت در اینجا محدود نمی شود.
 
 کلاس های این شرکت در پنج سطح :
1- مکانیک 2- الکترو مکانیک 3- مکانیک 4- الکترونیک  5 – هوشمند سازی برگزار می شود . 
هدف از تاسیس مجموعه و معرفی مواد اولیه و نوع محصولات و یا خدمات همان طور که گفته شد هدف از تاسیس این مجموعه این است که دانش آموزان بعد از یادگیری مطالب تئوری همان مطالب را به صورت علمی در آورند و این خود باعث پیشرفت در همه ی جوانب میشود .
برای توضیح میتوان علت پیشرفت کشورهای توسعه یافته و پیشرفته ی دنیا را آموزش علمی علوم به دانش آموزانشان دانست . خلاء های که در مباحث درسی کشور ایران دیده می شود این است که دانش آموزان ما به خوبی مطالب تئوری را یاد گرفته اما هیچ آموزش علمی دراین رابطه نمی بینند . در کشورهای توسعه یافته از کودکی به بچه ها یاد می دهند که چگونه فکر کنند و چگونه حاصل تراوشات ذهنی خویش را به عرضه ی عمل در آورند .خوش بختنانه به تازگی در کشور ما نیز با یان باور رسیده اند که کار عملی باید همگام با مباحث تئوری باشند تا نتیجه عمل رضایت بخش باشد .
این طرح، طرح آموزش رباتیک بدین شکل رباتیک در حدود 35 سال است که در کشورهای کانادا – استرالیا - کره جنوبی – آمریکا – آلمان - ایتالیا دیگر کشورهای توسعه یافته دنیا برقرار است . 
شرکت نوآوران خلاق صدرا قطعات مورد نیاز را از شرکت KAIROBOT کره جنوبی تهیه می کند و لازم به ذکر است تمام قطعات به صورت مجزا و باز شود در اختیار دانش آموزان قرار می گیرد و آنها با توجه به آموزش های دیده شده باید سازه های مربوطه را بسازند .
در سطح آموزش مکانیک دانش آموزان در ابتدای امر از ساده ترین مباحث مکانیکی شروع به کار می کنند و سعی شده است در طول دوره مکانیک تمام ساخت و کارهای مکانیکی و طراحی مکانیکی کامل به دانش آموزان آموزش داده شود. آخر تمام مباحث آموزشی در ترم مکاینک آورده شده بعد از گذراندن سطح مکانیک دانش آموز باید با علم الکترونیک آشنا شوند .
تفاوت آموزش در ترم مکانیک و ترم الکترونیک در این است که در مکانیک دانش آموز سازه ای را می بندد، به حرکت در می آورد و سازه ساخته شده را لمس میکند به راحتی رفع عیب میکند از آن لذت می برد. اما در علم الکترونیک دانش آموز کمی خسته می شود و دوست دارد مثل قبل مسئله ای را حس کند و همانطور که می دانیم علم الکترونیک کمی سخت تر قابل درک میشود که در اینجا هنر یک مربعی الکترونیک خوب این است بتواند الکترونیک را به شیرینی به دآنش آموزان آموزش دهد در این ترم نیز دانش آموز در ابتدا با مفاهیم و سپس با قطعات الکترونیکی و نحوه کار با آنها آشنا میشود و بعد از آن شروع به بستن مدرات ترکیبی از قطعات الکترونیکی میکند و باید برد های الکترونیکی را خودش بسازد و روی سازه های مکانیکی خود قرار دهد تا سازه مکانیکی از برد الکترونیکی فرمان پذیرد و کار مورد نظر را انجام دهد و در ترم هوشمند سازی با استفاده از نرم افزار کامپیوتر ی و همان  مدارات الکترونیکی سازه های دانش آموزان هوشمند می شود اینجاست که یک رباتیک کامل می شود . شاید تصور شود که این مباحث وقت گیر و زمان بر است و هر فرد تا به ساخت یک ربات کامل دست یابد باید زمان زیادی را سپری کند؟ در جواب باید گفت هر علمی پایه و اساسی دارد و اگر ما بخواهیم شاهد پیشرفتی عمیق و دارای ریشه و بنیان باشیم باید از ابتدا از مفاهیم اولیه و پایه تا انتها و مفاهیم اساسی مرحله به مرحله پیش برویم تا در اینکه نسل آینده از اطلاعات کافی برای وارد شدن به دنیای صنعت و اشتغال برخوردار باشند .
نکته دیگر اینکه این کلاسها برای تمام دانش آموزان مفید است  میتوان براحتی بیان کرد که رباتیک در تمامی مراحل و مشاغل نفوذ پیدا کرده و تمامی مشاغل به صورت مستقیم یا غیر مستقیم با این علم درگیر هستند و انسان ها در تمام شبانه روز با این علم ناخواسته درگیرند و ما اگر بخواهیم در آینده بین کشورهای پیشرفته قرار گیریم باید دانش آموزان را تربیت علمی کنیم .
 
آموزش ساخت ربات 
ربات چيست؟ 
ماشين خودکار يا نيمه خودکاری است که برای انجام کار معينی برنامه ريزی می شود .  
 
انواع ربات ها : 
ربات های صنعتی 
 
پروژه آموزش ساخت روبات
 


نظرات کاربران :

نظری توسط کاربران ثبت نشده است.
شما هم می توانید در مورد این فایل نظر دهید.
کاربر گرامی، لطفاً توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظرات شما درباره ی این محصول در نظر گرفته شده است. در صورتی که سوالی در رابطه با این محصول دارید یا نیازمند مشاوره هستید، فقط از طریق تماس تلفنی با بخش مشاوره اقدام نمایید.
کاربر گرامی چنانچه تمایل دارید، نقد یا نظر شما به نام خودتان در سایت ثبت شود، لطفاً لاگین نمایید.