نمونه سوالات پیام نور
به فایل سون خوش آمدید

جهت استفاده بهتر از گوگل کروم استفاده نمایید.

منو كاربري
تبلیغات

سیلویکا

Image result for ‫سیویلیکا‬‎

نرم افزار آموزشی شهاب

فایل های بیشتر
آمار
تعداد دانلود فايل : 0 دانلود
امتیاز فایل : 4 امتیاز
بازدید : 238 مرتبه
گزارشات سايت

فايل هاي رايگان:
    1,657 فايل
فایل های غیر رایگان :
    5,442 فايل
فایل های ويژه:
    204 فايل
مجموع كاربران ويژه :
    0 كاربر
مجموع کاربران عادي :
    6,255 كاربر
adsads
استاندارد
استاندارد
تاریخ ارسال : 18 /04 /1394
دسته بندي: گزارش کارآموزی و کارورزی
حجم فایل : 31.13 كيلوبايت
فرمت فايل هاي فشرده : word
تعداد صفحات : 18 صفحه
امتیاز : 4




قیمت : 900 تومان



توضیح :

عنوان

استاندارد

 

فهرست
استاندارد چیست ؟ 1
تاریخچه موسسه استاندارد در ایران 1
اداره كل استان تهران 2
علامت استاندارد ایران 2
علایم استاندارد و كاربردهای آن 4
عملکرد موسسه استاندارد 4
نقش استاندارد در رشد صنعتی و اقتصادی 5
استاندارد های فناوری اطلاعات در ایران 6
استاندارد در ایران 9
سازمان بین المللی استاندارد (ISO) چیست؟ 10
۱) (ISO) چیست؟ 10
۲) كلمه (ISO) از چه مشتق شده است؟ 12
۳) چرا نیاز به استانداردهای بین المللی است و تدوین استانداردهای بین المللی چگونه انجامی می گیرد 12
۴) تضمین كیفیت و استانداردهای سری ایزو ۹۰۰۰ 14
منابع 17
 
 
استاندارد چیست ؟
استاندارد (Standard) در لغت به معنی نظم و قاعده, قانون و مفاهیمی از این قبیل است. اما معنی آن در ارتباط با موسسه استاندارد و تحقیقات صنعتی ایران كه مسئولیت قانونی تهیه و تدوین استانداردهای ملی را بر عهده دارد, عبارتست از تعیین و تدوین ویژگی های لازم در تولید یك فراورده یا انجام یك خدمت. 
 
● تاریخچه موسسه استاندارد در ایران 
اولین تشكیلات موسسه استاندارد و تحقیقات صنعتی ایران با تصویب قانون اوزان و مقیاسها در سال۱۳۰۴ خورشیدی مطرح شد. بعدها و در سال۱۳۳۲ به واسطه ضرورت تعیین ویژگی ها و نظارت بر كیفیت كالاهای صادراتی و وارداتی, ایجاد یك تشكیلاتی رسمی مورد توجه قرار گرفت و هسته اولیه تشكیلات سازمانی موسسه استاندارد و تحقیقات صنعتی ایران در اداره كل تجارت وقت شكل گرفت. 
در سال۱۳۳۹ با تصویب قانون تاسیس موسسه استاندارد و تحقیقات صنعتی, موسسه كار خود را در چارچوب هدف ها و مسئولیت های تعیین شده آغاز كرد. 
موسسه استاندارد و تحقیقات صنعتی ایران در سال۱۹۶۰ به عضویت سازمان بین المللی ISO (International Organization for Standardization) درآمد. این سازمان خود در سال۱۹۴۶ در ژنو تشكیل شده است. 
سازمان ایزو تا پایان سال۲۰۰۰ میلادی دارای۱۸۷ كمیته فنی اصلی (TC) ۵۵۲ كمیته فرعی (SC) و۲۱۰۰ گروه كاری(WG) و۱۹ گروه مطالعاتی ویژه(AHG) بوده است. موسسه استاندارد در كمیته های فنی بین المللی (ISO) حضور فعال دارد و در۱۰۱ كمیته فنی و فرعی عضو فعال و در۱۱۱ كمیته فنی اصلی و فرعی عضو ناظر است. 
●اداره كل استان تهران 
یكی از ادارات كل پرمسئولیت و پرمشغله موسسه استاندارد, اداره كل استاندارد و تحقیقات صنعتی استان تهران است. 
استان تهران با وسعتی حدود۱/۲ درصد مساحت كشور۱۷ درصد جمعیت و حدود۲۵ درصد تولیدات ناخالص داخلی كشور را به خود اختصاص داده است.۲۰ درصد از واحدهای تولیدی كشور تحت پوشش موسسه استاندارد استان تهران قرار دارد و۲۵ درصد از مجموع پروانه های كاربرد علامت استاندارد معتبر در ایران, از سوی اداره كل استاندارد استان تهران صادر شده است. اداره كل استاندارد و تحقیقات صنعتی استان تهران یكی از ادارات استانی موسسه استاندارد و تحقیقات صنعتی ایران است كه از سال۱۳۳۹ به نام اداره اجرای استاندارد استان مركز تاسیس و در زمینه اجرای مقررات استاندارد اجباری كالاهای صادراتی شروع به كار كرد. در سال۱۳۴۴ اداره انگ فلزات گرانبها نیز در تهران ایجاد شد. در سال۱۳۵۱ با تصویب و اجرای نمودار سازمانی جدید موسسه استاندارد و تحقیقات صنعتی ایران, مدیریت استاندارد منطقه مركز ایجاد شد و ادارات اجرای استاندارد استان مركز و انگ فلزات گرانبها به همراه اداره اوزان و مقایسها و آزمایشگاه و ادارات مركز زیر نظر مدیریت استاندارد منطقه مركز قرار گرفت. 
در حال حاضر اداره كل استاندارد و تحقیقات صنعتی استان تهران دارای۱۰ اداره و واحد اجرایی است كه اداره امور آزمایشگاههای آن شامل بخش های میكروبیولوژی غذایی- كشاورزی, سلولوزی و بسته بندی, شوینده ها, رنگ و رزین, انگ فلزات گرانبها و بخش نساجی است. 
 
●علامت استاندارد ایران 
واحدهای دارای پروانه كاربرد علامت استاندارد ایران مجاز خواهند بود از علامت استاندارد ایران برای معرفی محصولات خود استفاده كنند. عدم رعایت ویژگی های استانداردهای اجباری موجب پیگرد قانونی و ابطال پروانه كاربرد علامت استاندارد خواهد شد. كاربرد علامت استاندارد ایران نشانگر تعهد تولیدكننده یا عرضه كننده محصول به رعایت ضوابط و موازین و استمرار انطباق مشخصات كالا با استانداردهای ملی است. تولید, توزیع و فروش كالاهای مشمول اجرای اجباری استاندارد با كیفیت پایین تر از استاندارد یا بدون علامت استاندارد ممنوع است. 

 

 


  گزارش تخلف  |  افزودن به فایل های من | jikjik | تاریخ ارسال : 18 /04 /1394

نظرات کاربران :

نظری توسط کاربران ثبت نشده است.
شما هم می توانید در مورد این فایل نظر دهید.
کاربر گرامی، لطفاً توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظرات شما درباره ی این محصول در نظر گرفته شده است. در صورتی که سوالی در رابطه با این محصول دارید یا نیازمند مشاوره هستید، فقط از طریق تماس تلفنی با بخش مشاوره اقدام نمایید.
کاربر گرامی چنانچه تمایل دارید، نقد یا نظر شما به نام خودتان در سایت ثبت شود، لطفاً لاگین نمایید.