نمونه سوالات پیام نور
به فایل سون خوش آمدید

جهت استفاده بهتر از گوگل کروم استفاده نمایید.

منو كاربري
تبلیغات

سیلویکا

Image result for ‫سیویلیکا‬‎

نرم افزار آموزشی شهاب

فایل های بیشتر
آمار
تعداد دانلود فايل : 0 دانلود
امتیاز فایل : 1 امتیاز
بازدید : 74 مرتبه
گزارشات سايت

فايل هاي رايگان:
    1,657 فايل
فایل های غیر رایگان :
    5,442 فايل
فایل های ويژه:
    204 فايل
مجموع كاربران ويژه :
    0 كاربر
مجموع کاربران عادي :
    6,265 كاربر
adsads
اسلام و مسیحیت
اسلام و مسیحیت
تاریخ ارسال : 19 /04 /1394
دسته بندي: پابان نامه - پروژه - مقاله - تحقیق
حجم فایل : 51.75 كيلوبايت
فرمت فايل هاي فشرده : word
تعداد صفحات : 26 صفحه
امتیاز : 1




قیمت : 900 تومان



توضیح :

عنوان

اسلام و مسیحیت

 

فهرست مطالب
نحوه برخورد با منتقدان صادق 1
مسيحيت در آمريكاي لاتين ؛ هم‌زاد استعمار 2
اطلاعات غلط درباره اسلام 3
جایگاه مسیحیت و ادیان الهی در اسلام 3
اصول دين مسيحيت 7
فرق اساسی اسلام با مسیحیت 8
چرا شراب حرام است؟ 12
ازدواج در اسلام و مسيحيت 12
چرا حجاب خانم‌ها و آقایان متفاوت است؟ 14
تعدد زوجات؛ حق انتخاب برای زن 15
صیغه در اسلام 17
آداب و سوم كليسا 18
بحث عدالت 19
ارزش علم 19
ترازوي احترام 20
محيط زيست در اسلام 20
عبادت در اسلام 20
مسأله طلاق 21
چند تا پیشنهاد 23
 
 
اسلام و مسيحيت
 
نحوه برخورد با منتقدان صادق
 
در طول مدتي كه من در اروپا و آمريكا با مسيحيان روبرو بوده‌ام ظاهر امر این بود که آنها نسبت به اسلام، خصومت ـ يا حداقل اعتراض و انتقاد شدید ـ دارند. این ناشی از تبلیغات غرب بود؛ چرا که غرب، حقایق اسلام را تحریف می‌کند. اما وقتی با افراد صحبت می‌کردم و مثلا درباره فلسفه حجاب و یا سایر مسائل اسلامی توضيح مي‌دادم، آمادگی خوبی در آنها برای پذیرش اسلام مي‌دیدم تا جايي كه ديدگاه آنها کاملاً تغییر می‌کرد.
 
بنابراین می‌توان گفت حتی زمانی که افراد خصومت دارند ـ البته خصومت صادقانه ـ وقتی حقایق به آنها گفته ‌شود جزو طرفداران سرسخت اسلام می‌شوند ؛ چون آنها واقعاً تصور می‌کنند که ما راهمان اشتباه است. منتهی ما باید بلد باشیم اسلام را چگونه عرضه کنیم.
 
مثلا در تجربیات اخیرم در کشورهای آمریکای لاتین، گاهی سؤال می‌کنند: «چرا شما در حق زنان اجحاف و ظلم می‌کنید؟ چرا از تروریسم حمایت می‌کنید؟ چرا به خشونت متوسل می‌شوید؟ چرا صلح جهانی را به خطر می‌اندازید؟ و ...» اما وقتی جواب آنها را می‌دهم، کاملاً زیر و رو می‌شوند. موارد متعددی بوده که در جلسه 2 تا 3 ساعته، افراد مسلمان شده‌اند. يعني با اعتراض و انتقاد می‌آیند و با شهادتین می‌روند!
 
برای خود من خیلی جالب بود که مردم این قدر سریع در مابل اسلام خاضع مي‌شوند ؛ به خصوص در آمریکای لاتین.
 
مسيحيت در آمريكاي لاتين ؛ هم‌زاد استعمار
 
اغلب مردم آمريكاي لاتين مسیحی‌اند. ولی مسیحیت با استعمار وارد این کشورها شده است ولذا وقتي نقاشی‌های تاریخی که در کلیسا يا در کاخ ریاست جمهوری وجود دارد را می‌بینید، روحانیون مسیحی را با چهره‌های خشن در کنار شکنجه‌گران نشان می‌دهند. اين كشيش‌ها حتی گاهی خودشان هم در کنار نظامیان استعمارگر و در کنار سرمایه‌داران در شکنجه مشارکت می‌کردند! بنابراين مي‌بينيد انقلابی که در مکزیک به پا شد یک انقلاب ضد دینی بود، چون مردم همیشه کلیسا را در کنار زورگویان دیده‌اند. باصطلاح مسیحیت با استعمار وارد آمریکای لاتین شد. سفیر يكي از كشورهاي آمریکای جنوبی در مکزیک به من می‌گفت: «مسیحیت با نژادپرست‌ها وارد آمريكا شد، نژادپرست‌های سفید پوست بودند که آنها را به بردگی می‌گرفتند و باعث گسترش مسیحیت می‌شدند». از طرف ديگر آمریکای لاتین تحت تأثیر شدید تبلیغات و فرهنگ فاسد آمریکایی است. لذا این کارها یک مقدار تعصب دینی راکه مدت‌ها وجود داشت، تضعیف کرده و این تضعیف تعصب دینی، باعث شده که بدون تعصب به اسلام نگاه کنند، البته اگر اسلام را به آنها عرضه کنند.
 
از سوي سوم، تاریخ آمریکای لاتین پر است از جنایت و تجاوز. کودتاهای زیادی با دسايس آمریکا در آمریکای لاتین صورت گرفته است. 80 درصد سرزمین‌های خود مکزیک از سوي آمریکايي‌ها اشغال شده است و الان جزو اسالات آمريكا به شمار مي‌رود. بنابراين از نظر تاریخی یک حس بدبینی شدید نسبت به آمریکایی‌ها در آمریکای لاتین وجود دارد. اين حس، اکنون هم به دلیل بدرفتاری آمریکایی‌ها در ایالات متحده با مهاجرین آمریکای لاتین تشديد هم ميي‌شود.
 
اطلاعات غلط درباره اسلام
 
اما اطلاعات آنها در ارتباط با ایران و اسلام، اطلاعاتی است که از طریق رسانه‌های آمریکایی دریافت می‌کنند، لذا در مرحله اول که با آنها راجع به اسلام صحبت می‌کنید، می‌بینید که برداشت آنها از اسلام، برداشتی است که آنها القا می‌کنند؛ يعني یک دین خشن، تروریست، و عقب‌افتاده که حجاب را به زن‌ها تحمیل می‌کند!
 
البته سیاست‌های ضد استعماری ایران در طول انقلاب و به خصوص در ایام اخیر به دلیل ضدیت ذاتی مردم آمریکای لاتین با آمریکا تا حدی مورد پسند آنهاست، اگر چه در مورد مواضع ایران هم تحریف هایی صورت می‌گیرد ولی با این وجود همین قدر که ایران در مقابل آمریکا ایستاده آن را تمجید می‌کنند.
 
 حالا بحث ما در  این 2 ــ 3 ساعت چه بوده که کسانی که با سؤال و انتقاد وارد بحث می‌شدند، بعد هم شهادتین را می گفتند و می رفتند، این روش را می‌خواهم برای شما مطرح کنم.
 
در این دوسه ساعت از تمام اقشار زن مرد استاد دانشگاه قاضی و غیره بوده اند که به اسلام گرویده‌اند.
 
جایگاه مسیحیت و ادیان الهی در اسلام  
 
ابتدا بحث را از جایگاه مسیحیت در اسلام و ادیان الهی در اسلام شروع می‌کنم البته بستگی به موقعیت و شخص نیز دارد. یک نقدی به اسلام می‌زند که شما چرا می‌خواهید بمب هسته‌ای درست کنید؟ شما خطرناک هستید؟ خوب جواب شما چیست؟
 
من معمولاً این گونه وارد می شوم که ما چون مسلمانیم این تبلیغات دروغ است.
 
 می گویند چه ربطی دارد؟
 

 

 اشاره می‌کنم به آیات سوره مائده که می‌فرماید اگر کسی، فردی را به قتل برساند انگار همه بشریت را به تقل رسانده است، داده است. بمب هسته‌ای بین بی‌گناه و گناهکار نمی‌تواند تفکیک کند، چون کشتن یک 


  گزارش تخلف  |  افزودن به فایل های من | jikjik | تاریخ ارسال : 19 /04 /1394

نظرات کاربران :

نظری توسط کاربران ثبت نشده است.
شما هم می توانید در مورد این فایل نظر دهید.
کاربر گرامی، لطفاً توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظرات شما درباره ی این محصول در نظر گرفته شده است. در صورتی که سوالی در رابطه با این محصول دارید یا نیازمند مشاوره هستید، فقط از طریق تماس تلفنی با بخش مشاوره اقدام نمایید.
کاربر گرامی چنانچه تمایل دارید، نقد یا نظر شما به نام خودتان در سایت ثبت شود، لطفاً لاگین نمایید.