نمونه سوالات پیام نور
به فایل سون خوش آمدید

جهت استفاده بهتر از گوگل کروم استفاده نمایید.

منو كاربري
تبلیغات

سیلویکا

Image result for ‫سیویلیکا‬‎

نرم افزار آموزشی شهاب

فایل های بیشتر
آمار
تعداد دانلود فايل : 1 دانلود
امتیاز فایل : 4 امتیاز
بازدید : 128 مرتبه
گزارشات سايت

فايل هاي رايگان:
    1,657 فايل
فایل های غیر رایگان :
    5,442 فايل
فایل های ويژه:
    204 فايل
مجموع كاربران ويژه :
    0 كاربر
مجموع کاربران عادي :
    6,262 كاربر
adsads
مقاله هیجان خواهی
مقاله هیجان خواهی
تاریخ ارسال : 28 /04 /1394
دسته بندي: پابان نامه - پروژه - مقاله - تحقیق
حجم فایل : 37.51 كيلوبايت
فرمت فايل هاي فشرده : word
تعداد صفحات : 23 صفحه
امتیاز : 4




قیمت : 1,500 تومان



توضیح :

عنوان

هیجان خواهی

 

فهرست مطالب
گذری بر یک پژوهش پیرامون جوانی و «هیجان خواهی» 1
ابعاد هیجان خواهی  به این شرح است: 2
سبک زندگی و رفتارهای پرخطر 2
نوجوانی و هیجان خواهی 3
پژوهش در هیجان خواهی 3
يافته‌‌هاي پژوهش 4
ميزان هيجان خواهي: 4
ميزان رفتار‌هاي مخاطره آميز: 4
درک خطر: 4
هيجان‌هاي مثبت: 4
مهم‌ترين شيوه‌هاي برون‌ريزي رفتارهاي هيجان خواهي: 4
دختران: 6
پسران : 6
و اما وظایف مسوولان: 6
بررسي  پرخاشگري و هيجان خواهي نوجوانان و جوانان بعد از تماشاي مسابقات فوتبال 7
چكيده : 7
مقدمه: 8
اهداف پژوهش 12
فرضيه ها : 12
روش تحقيق : 12
جامعه آماري : 12
روش نمونه گيري و حجم نمونه : 13
ابزار تحقيق: 13
روش تجزيه و تحليل آماري 14
يافته هاي اصلي تحقيق: 15
بحث و نتيجه گيري : 19
یک یافته علمی در خصوص کسانی که هیجان خواهی بالا و مصرف مواد دارند 21
 
 
 
گذری بر یک پژوهش پیرامون جوانی و «هیجان خواهی»
 
فرض كنيد چند پژوهشگر به كلاس  شما مي‌آيند و براي اجرای چند آزمايش درمورد حافظه، خواب، محروميت حسي، ادارك فراحسي، هيپنوتيزم و آزمایش های دارويي داوطلب مي‌خواهند. آیا شما داوطلب شرکت در این آزمایش‌ها می شوید؟ اگر پاسخ شما مثبت است كدام يك را انتخاب می كنيد؟ اگر شما هيجان خواه باشيد، بيشتر دوست داريد در آزمايش هاي غير عادي مثل هيپنوتيزم و آزمایش های دارويي شركت كنيد اما هیجان گریزها اغلب  آزمايشهاي عادي مثل آزمایش حافظه را انتخاب می کنند .
 
هيجان خواهي يك ويژگي شخصيتي است. افراد هيجان خواه از فعاليت‌هايي كه خطرات جسمي و رواني به دنبال دارد لذت مي‌برند و به فعاليت‌هايي چون كوهنوردي، پرش با چتر، سقوط آزاد، اسكي‌ در شيب هاي تند، موج سواري و غواصي، سفرهاي پرمخاطره، مهاجرت، سرمايه‌گذاري‌هاي پرمخاطره، موتورسواري و رانندگي با سرعت بالا و سپر به سپر با ماشین جلو علاقه ی زیادی دارند. این افراد از كارهاي غير معمولي و غير عادي كه اطلاعات بسيار كمي هم در مورد آن دارند علاقه ی بسيار زيادي نشان مي‌دهند و از فعاليت‌هايي كه حداكثر تحريك و هيجان را براي آنها به وجود مي‌آورد استقبال مي‌كنند.  آنها افزايش ضربان قلب در اثر شرط‌بندي را دوست دارند، و براي اينكه ضربان قلبشان تندتر شود شرط هاي بزرگتري می بندند. اما متاسفانه مخاطره جويي آنها در زمينه‌هاي گوناگون دیگری هم آشكار مي‌شود. از جمله  رفتارهای خلافی مثل دزدي از فروشگاه ها، فروش مواد مخدر، تخلفات رانندگي، قماربازي و ... 
 
ابعاد هیجان خواهی  به این شرح است:
حادثه جويي: یعنی تمايل به درگير شدن در فعاليت‌هاي جسمي كه شامل سرعت، خطر، تازگي و گريز از حادثه است.
 تجربه جويي: یعنی جستجوي تجارب جديد از طريق مسافرت، هنر، شيوه ی زندگي خود انگيخته و ناهمرنگي با جماعت.
 بازداري زدايي: نياز به رهايي از فعاليت‌هاي اجتماعي که منع میشوند.
ملال ناپذيري : یعنی اجتناب از تجربه‌های تكراري، كار عادي يا يكنواخت يا ارتباط با افراد معمولی و قابل پيش بيني 
 
سبک زندگی و رفتارهای پرخطر
برخي از رفتارها را که تأثيرات مستقيم و غير مستقيم عمیقی بر سلامت فرد و جامعه مي‌گذارند و عواقب منفي دربردارند «رفتارهاي پرخطر»مي‌نامند. در صورت ثبات این رفتار ها در شخصیت فرد، سبک زندگي او ناسالم ناميده مي‌شوند. رفتارهاي پرخطر سنين نوجواني و جواني عمدتاً شامل اعتياد و سوء مصرف مواد، استعمال دخانيات، رفتارهاي مرتبط با صدمات و جراحات (مثل خشونت)، رفتارهاي جنسي ناسالم، الگوهاي ناسالم تغذيه و الگوي تحرك كم بدني.
 
سبك زندگي سالم شامل آن دسته از رفتارهاي فردي است كه فرد را در مقابل بيماري يا صدمات محافظت مي‌كند و يا خطر صدمه به سلامتي فرد را به حداقل مي‌رساند، چنين رفتارهايي به عنوان شاخص‌هاي وضعيت سلامت نوجوانان، مورد توجه بسيار زيادي قرار گرفته است، سبك‌هاي زندگي مي‌توانند موجب ارتقاي سلامت شوند و يا برعكس سطح سلامتي را كاهش دهند. 
 
نوجوانی و هیجان خواهی
بیشترین تعداد هیجان خواهان نوجوانان هستند. آنها خودشان را بي‌نظير و آسيب ناپذير مي‌دانند و به اين دلیل يكي از  جنجالي‌ترين رفتارهاي دوران نوجواني یعنی خطر كردن را انجام می دهند. نوجوانان فکر مي کنند كه دراوج قدرت جسمي و رواني هستند و آينده ی روشن و نامحدودي دارند ؛ بي‌نظيرند و هيچ اتفاقي براي آنها نخواهد افتاد. اين احساس كه هيچ اتفاقي براي آنها نمي‌افتد باعث مي‌شود خيلي راحت رفتارهاي خطرناك انجام بدهند. بر پايه ی گزارش سازمان جهاني بهداشت 70% مرگ‌ها به دنبال رفتارهايي رخ مي‌دهند كه در نوجواني روي داده و قابل اصلاح بوده‌اند. هرچه سن افراد بالاتر می رود از میزان هیجان خواهی آنها کاسته می شود و در سنین میانسالی و کهنسالی افراد به نهایت محافظه کاری در رفتارها می رسند. 
 
پژوهش در هیجان خواهی
از آنجا كه نوجوانان و جوانان مخاطبان اصلی موُسسه هستند، بررسی ميزان هيجان خواهي آنها و انواع  رفتارهاي هیجان خواهانه میتواند موضوع مناسبی برای پژوهش باشد. این پژوهش که روي نوجوانان و جوانان 13 تا 29 ساله مشهد انجام شد ، ميزان هيجان‌خواهي ، تعيين رفتارهاي  مخاطره آميز و پرخطر و همچنين شيوه‌هاي مثبت برون‌ريزي رفتاري مثل فعاليت‌هاي ورزشی و هنري، عضويت و مشاركت در تشكل‌هاي اجتماعي و فرهنگي را بررسي کرده است. در این پژوهش همچنين تفاوت این ویژگی در گروه های مختلف نيز بررسي شد. هدف اصلي، یافتن تدابير لازم جهت سبك زندگي سالم و پيشگيري از رفتارهاي مخاطره آميزدر نوجوانان  بود. 
 
ابزار دستیابی به اهداف پژوهش، چندین پرسشنامه بود؛ از جمله: مقياس هيجان خواهي "زاكرمن" ( که با 40 سؤال میزان هیجان خواهی را مي‌سنجد)، پرسشنامه ی ارزيابي سلامت رواني و اجتماعي ساها (که با 88 سوال عملكرد نوجوانان در مدرسه و اجتماع و رفتارهاي پرخطر را ارزيابي مي‌كند)، پرسشنامه رفتارهاي مخاطره آميز و پرخطر و پرسشنامه اندازه‌گيري شيوه‌هاي برون ريزي مثبت.
 
به جز پرسشنامه ی آخر که توسط پژوهشگران ساخته شده است، سایر پرسشنامه ها از زبان انگلیسی ترجمه و با فرهنگ ایرانی مطابق سازی شده است.
 
يافته‌‌هاي پژوهش
ميزان هيجان خواهي:
ميانگين هيجان خواهي کل آزمودني‌ها 68/13 (بین نمرات 10 تا 20) بوده است. بالاترين ميزان هيجان خواهي مربوط به نوجوانان پسر با ميانگين 76/14 و پايين ترين ميزان مربوط به جوانان دختر با ميانگين 60/12 بوده است. 
ميزان رفتار‌هاي مخاطره آميز:
میزان انجام رفتارهای مخاطره آمیز در کل گروه نمونه 89/8 (بین نمرات 5تا 13) بوده است که میانگین نمره  ی دختران 7/8 و میانگین نمره ی پسران 25/9 بوده است. 
 
درک خطر:
 در مورد درک خطر، ميانگين کل آزمودني‌ها 22/18 (بین نمرات 12 تا 25) است. جوانان دختر با ميانگين 31/19 و نوجوانان پسر با ميانگين 48/16 به ترتيب بالاترين و پايين ترين ميزان درک خطر را داشته اند.

 

 


  گزارش تخلف  |  افزودن به فایل های من | jikjik | تاریخ ارسال : 28 /04 /1394

نظرات کاربران :

نظری توسط کاربران ثبت نشده است.
شما هم می توانید در مورد این فایل نظر دهید.
کاربر گرامی، لطفاً توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظرات شما درباره ی این محصول در نظر گرفته شده است. در صورتی که سوالی در رابطه با این محصول دارید یا نیازمند مشاوره هستید، فقط از طریق تماس تلفنی با بخش مشاوره اقدام نمایید.
کاربر گرامی چنانچه تمایل دارید، نقد یا نظر شما به نام خودتان در سایت ثبت شود، لطفاً لاگین نمایید.