نمونه سوالات پیام نور
به فایل سون خوش آمدید

جهت استفاده بهتر از گوگل کروم استفاده نمایید.

منو كاربري
تبلیغات

سیلویکا

Image result for ‫سیویلیکا‬‎

نرم افزار آموزشی شهاب

فایل های بیشتر
آمار
تعداد دانلود فايل : 0 دانلود
امتیاز فایل : -8 امتیاز
بازدید : 408 مرتبه
گزارشات سايت

فايل هاي رايگان:
    1,657 فايل
فایل های غیر رایگان :
    5,442 فايل
فایل های ويژه:
    204 فايل
مجموع كاربران ويژه :
    0 كاربر
مجموع کاربران عادي :
    6,262 كاربر
adsads
درباره ایروبیک
درباره ایروبیک
تاریخ ارسال : 01 /05 /1394
دسته بندي: پابان نامه - پروژه - مقاله - تحقیق
حجم فایل : 348.48 كيلوبايت
فرمت فايل هاي فشرده : word
تعداد صفحات : 25 صفحه
امتیاز : -8




قیمت : 1,000 تومان



توضیح :

عنوان

درباره ایروبیک

فهرست مطالب
● ورزش ایروبیک چیست؟ 1
● چه عواملی ورزش ایروبیک را تحت تاثیر می گذارد ؟ 2
● چند مدت یكبار باید ورزش را انجام داد؟ به چه شدتی ؟ برای چه مدتی ؟ 2
● شدت تمرین چگونه میزان و شدت مطلوب قلب را تعیین كنیم ؟ 2
● مقیاس اصلی مقیاس تجدید نظر شده 4
● قدرت بدنی در تمرین های ایروبیکی 7
● این ورزش چه تأثیری می تواند در کاهش وزن مطلوب داشته باشد؟ 11
زنان باردار چگونه می توانند ورزش ایروبیک را انجام دهند؟ 12
● اهداف ورزش ایروبیک 13
● ۸ اشتباه در مورد کاهش وزن 14
ایروبیک چند نوبت و چه مدت؟ 18
● کاهش چربی و وزن اضافی 19
● گرم کردن بدن 19
● تصورات غلط 19
● هدف اصلی شما از انجام ایروبیک 20
5 مزیت آمیختن حرکات ایروبیک با موسیقی 21
● تمرکز 22
● انگیزه 22
● تمرینات ثمربخش 22
● تنوع در موزیک 23
● آمیختن کلیپ های رقص و باله به حرکات ورزشی 23
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
ورزش ایروبیک
 
 
● ورزش ایروبیک چیست؟ 
ورزش ایروبیک ، ورزش و فعالیتی که بتواند تپش قلب فرد را از راه فعالیت ماهیچه های بدن افزایش دهد. 
ورزش ایروبیک ، دستگاه تنفسی وقلب را قوی می کند. ورزش ایروبیک ، بسته به هر شخص می تواند مدت طولانی تر و تمرینات سنگین تر انجام شود تا سریعتر به وضعیت مطلوب برسد. 
 
● چه عواملی ورزش ایروبیک را تحت تاثیر می گذارد ؟ 
تناوب و تکرار ، مدت و شدت ورزش ایروبیک.تکرار و تناوب اشاره به این دارد که چند بار ورزش ایروبیک انجام می شود مدت زمان ،اشاره به مدت زمانی دارد که در هر مرحله به این ورزش اختصاص داده می شود و شدت ورزش،اشاره به درصد ماکزیمم ضربان قلب ، در کاری که انجام می شود، دارد. 
 
● چند مدت یكبار باید ورزش را انجام داد؟ به چه شدتی ؟ برای چه مدتی ؟ 
بیشتر متخصصین معتقدند ۳ الی ۵ بار در هفته به مدت ۲۰الی ۶۰ دقیقه که درصد ضربان قلب را با توجه به سن فرد حدود ۶۰ – ۹۰ درصد بالاتر ببرد ، کافی می باشد . 
 
● شدت تمرین چگونه میزان و شدت مطلوب قلب را تعیین كنیم ؟ 
قاعده كلی برای تعیین ماكزیمم و مینیمم تپش قلب افراد( ۲۲۰ منهای سن ضربدر ۹۰ و ۶۰ می شود.) برای مثال اگر فرد ۳۰ سال داشته باشد فورمول بدین صورت است: 
۱۹۰= ۳۰-۲۲۰ 
۱۹۰*۶۰ = ۱۱۴ (low) 
۱۹۰ *۹۰=۱۷۰(high) 
قاعده ودستور كاروونن حدود تپش قلب را به این صورت محاسبه می كند .برای محاسبه، نبض فرد را در هر دقیقه در سه صبح متوالی وقتی از خواب بیدار می شود، می گیرند . 
این مورد را روی یك مرد ۳۰ ساله انجام دادند نبض او در سه روز متوالی پس از استراحت ۶۹و۷۰و۷۱ بود یعنی میانگین نبض در سه روز متوالی ۷۰ بود. 
محاسبه میزان تپش قلب مطلوب با استفاده از تفریق سن از ۲۲۰ 
۱۹۰=۳۰-۲۲۰ 
میانگین ضربان قلب پس از استراحت منهای ضربان قلب مطلوب 
۱۲۰=۷۰-۱۹۰ 
۵۰ درصد آن بعلاوه میزان تپش قلب فرد پس از استراحت پایین ترین حد و ۸۵ درصد آن بعلاوه میزان تپش قلب فرد پس از استراحت بالترین نبض را می دهد. 
بااستفاده از فرمول كاروونن میزان تپش قلب این مرد ۳۰ ساله حدود ۱۳۰-۱۷۲ ضربه در هر دقیقه است. دو فرمول بالا تنها راهنمای كلی برای كسانی كه ضربان قلب آنها ۳۰ ضربه بیش از آنچه باید باشد ، بوده و همچنین برای كسانی كه ضربان قلب آنها ۲۰ ضربه پایین تر از حد مطلوب می باشد و رسیدن به آن میزان ،برایشان غیرممكن است قابل استفاده می باشد. 
اگر مایل باشید بهترین روش این است كه از شخص مشخصی كه شما و قلب شما را هنگام ورزش بتواند مشاهده كند خواهش كنید تا ازاین طریق بتوانید تپش قلب مطلوب خود را به دست آورید. 
خیلی مهم است كه در هر فرمول ، فرمول كاروونن و فرمول مخصوص سن ،خطای ناشی از تخمین ماكزیمم ضربان قلب را یادداشت كنید.اگر شما ماكزیمم ضربان قلب را داشته باشید عدد به دست آمده خیلی صحیح تر و درست تر است . 
فاكتور مهم دیگر ، عناصر متعددی است كه می تواند منجر به نتیجه متفاوت شود منجمله دویدن و دوچرخه سواری . 
اگر نمایانگر تپش قلب ندارید نگران نباشید سنجیدن و مشاهده اعمال با مقیاس شخصی، یکی دیگر از راههای مشخص کننده میزان سختی و دشواری کاری است که انجام می دهید. (با توجه به توان شخصی ، دشوار یا آسان بودن کار برای شخص مشخص گردد.) 
با استفاده از درک و مشاهده شخصی تان میزان و نسبت سنگینی و دشواری اعمال را با مقیاس بین ۶-۲۰ یا ۰-۱۰تعیین کنید . 
 
 
● مقیاس اصلی مقیاس تجدید نظر شده 
۶ ۰- هرگز 
۷ خیلی خیلی سبک ۰.۵ خیلی خیلی ضعیف 
۸ ۱ خیلی ضعیف 
۹ خیلی سبک ۲ ضعیف 
۱۰ ۳ متوسط 
۱۱ تقریبا سبک ۴ کمی محکم و سخت 
۱۲ ۵ محکم و سخت 
۱۳ کمی سنگین ۶ 
۱۴ ۷ خیلی محکم و سخت 
۱۵ سنگین ۸ 
۱۶ ۹ خیلی خیلی محکم و سخت 
۱۷ خیلی سنگین ۱۰- حداکثر توان* 
۱۸ ۱۹ خیلی خیلی سنگین 
۲۰ حداکثر توان * 
تست مکالمه و صحبت یکی دیگر از راههای تشخیص میزان سختی و دشواری فعالیتی است که انجام می دهید ،اگر شما به سختی قادر به گفتن چند کلمه باشید برنامه یک جلسه تمرین ایروبیک را انجام داده اید. برای راهنمایی بهتر، پس از انجام تمرینات ایروبیک باید شما قادر باشید چند کلمه بگویید نفس گرفته و دوباره صحبت کنید .اگر شما خیلی به راحتی صحبت کنید ، نشان می دهد که تمرینات را خوب و به اندازه کافی انجام نداده اید .
 
 
تمرین ایروبیک aerobic چیست؟
 
 
ایروبیک یا حرکات موزون هوازی یکی از روش های تمرینی برای کسب آمادگی جسمانی (هوازی) است و توانایی قلب و عروق و سیستم تنفسی را افزایش می دهد. 
به طور کلی هر فعالیتی که نیاز بدن به استفاده از اکسیژن را برای مدت قابل توجهی افزایش دهد »ایروبیک« نام دارد. 
این شیوه ورزشی از دهه۱۹۶۰ متداول شد و در سال۱۹۸۰ در زمره پرطرفدارترین ورزش دنیا قرار گرفت و امروزه از جمله ورزش های پرطرفدار و مورد توجه است. 
شیوه تمرینی ایروبیک موجب توسعه و افزایش آمادگی جسمانی (هوازی) می شود و این مسئله موجب افزایش قدرت، سرعت و هماهنگی بین اعصاب و عضلات، انعطاف پذیری و چابکی می شود. در اجرای حرکات ایروبیک، تمرکز ذهنی از اهمیت بسزایی برخوردار است. این مسئله موجب رشد ذهنی و توسعه خلاقیت می شود. امروزه در بسیاری از نقاط جهان، این ورزش پر تحرک و پرجاذبه، به عنوان یک ابزار با ارزش برای حفظ سلامتی و تندرستی انسان ها محسوب می شود. 
از آن جایی که این حرکات ورزشی از سوخت چربی بهره می گیرند، با انجام آن چربی های اضافی بدن به عنوان سوخت یا انرژی مصرف شده و وزن اضافی بدن کاهش می یابد و با ادامه چنین حرکاتی به تدریج قلب و سیستم عروقی و تنفسی در مقابل فعالیت های حرکتی از کارایی بالاتری برخوردار می شوند. شیوه تمرین ایروبیک، به سبب اجراهای هوازی موزون و هماهنگ که با موزیک همراه است، وسیله ای بسیار موثر برای جلوگیری از افسردگی، رفع بی حوصلگی و بی تابی است و به دلیل آن که فرد تمرین کننده این ورزش را به شکل گروهی و در قالب حرکاتی موزون و از قبل تعیین شده دنبال می کند، تاثیر بسزایی در تقویت رفتارهای گروهی دارد. 
در تمرین های ایروبیک برخلاف تمرین های آمادگی جسمانی (که بین تمرین ها استراحت های کوتاه در نظر گرفته می شود)، اجرای حرکات بدنی به شکل ترکیبی (commbination ) صورت می گیرد و زمانی در حدود۴۵ الی۶۰ دقیقه را به خود اختصاص می دهد. 
این نوع روش تمرین به تمرین کننده فرصت می دهد که ناخودآگاه از خلاقیت های ذهنی و هنری در وجودش بیشتر استفاده کند و استعدادهای نهفته خود را آشکار سازد. 
ایروبیک شیوه تمرینی جدیدی نیست، بلکه سابقه این ورزش در امریکا و سایر کشورهای اروپا و آسیا به بیش از۴۰ سال می رسد. در ایران نیز سال ها این روش رایج بوده است. پژوهشگران و متخصصان تربیت بدنی، هر نوع فعالیت طولانی مدت و با شدت کم، مانند دویدن، کوهنوردی، دوچرخه سواری، شنا، پیاده روی، طناب زدن و... را جزو فعالیت و تمرین های ایروبیکی و هوازی می دانند و فعالیت های شدید و کوتاه مدت (زیر۳ دقیقه) و پرکار را جزو فعالیت های غیر هوازی به حساب می آورند. 
توصیه می شود بدون آمادگی جسمانی مطلوب، اقدام به انجام تمرین های ایروبیک نکنید زیرا ممکن است بدون آمادگی جسمانی با انجام چنین تمرین هایی به قلب و عروق،دستگاه تنفسی و عضلات آسیب برسد و این مسئله می تواند شما را از ادامه تمرین و فعالیت باز دارد. 

 

 

 



  گزارش تخلف  |  افزودن به فایل های من | jikjik | تاریخ ارسال : 01 /05 /1394

نظرات کاربران :

نظری توسط کاربران ثبت نشده است.
شما هم می توانید در مورد این فایل نظر دهید.
کاربر گرامی، لطفاً توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظرات شما درباره ی این محصول در نظر گرفته شده است. در صورتی که سوالی در رابطه با این محصول دارید یا نیازمند مشاوره هستید، فقط از طریق تماس تلفنی با بخش مشاوره اقدام نمایید.
کاربر گرامی چنانچه تمایل دارید، نقد یا نظر شما به نام خودتان در سایت ثبت شود، لطفاً لاگین نمایید.