نمونه سوالات پیام نور
به فایل سون خوش آمدید

جهت استفاده بهتر از گوگل کروم استفاده نمایید.

منو كاربري
تبلیغات

سیلویکا

Image result for ‫سیویلیکا‬‎

نرم افزار آموزشی شهاب

فایل های بیشتر
آمار
تعداد دانلود فايل : 0 دانلود
امتیاز فایل : 2 امتیاز
بازدید : 88 مرتبه
گزارشات سايت

فايل هاي رايگان:
    1,657 فايل
فایل های غیر رایگان :
    5,442 فايل
فایل های ويژه:
    204 فايل
مجموع كاربران ويژه :
    0 كاربر
مجموع کاربران عادي :
    6,262 كاربر
adsads
ورزش و وزن
ورزش و وزن
تاریخ ارسال : 17 /06 /1394
دسته بندي: پابان نامه - پروژه - مقاله - تحقیق
حجم فایل : 53.7 كيلوبايت
فرمت فايل هاي فشرده : word
تعداد صفحات : 23 صفحه
امتیاز : 2




قیمت : 900 تومان



توضیح :

عنوان

ورزش و وزن

فهرست مطالب
ورزش و کاهش وزن 1
● ورزش چیست؟ 1
● اثر ورزش بر دیابت چیست؟ 1
● ورزش های مناسب برای افراد دیابتی کدامند؟ 2
● چرا باید وزن خود را کم کنید؟ 2
كاهش وزن با تغذیه ورزشی 3
● سودمندترین روش کاهش وزن 3
● علل چاقی 4
● عوارض چاقی و اضافه وزن 5
● روشهای مرسوم کاهش وزن در افراد چاق 5
● روش کاهش وزن، تغذیه صحیح و ورزش است 7
تمرینات ورزشی مفید برای کاهش وزن 8
● یک برنامه ساده کششی 10
● هشدار! 11
نقش آب در افزایش وزن ورزشکاران 12
● تشنگی 13
● میزان مصرف مایعات در ورزشکاران 13
● علائم و خطرات کم آبی در ورزشکاران 14
● مشکل چاقی و راه های کاهش وزن 15
بهترین ورزش برای کاهش وزن 16
شنا کردن و تأثیر آن در کاهش وزن 18
● کاهش وزن در شنا 18
پیاده روی برای تندرستی و كاهش وزن 20
 
 
ورزش و کاهش وزن
امروزه ورزش یکی از پایه های مهم درمان دیابت می باشد. همه ما می دانیم که ورزش برای سلامتی هر فرد لازم است و این مسئله هنگامی که مبتلا به دیابت باشید اهمیت بیشتری پیدا می کند. 
● ورزش چیست؟ 
فعالیت بدنی برای سلامتی بدن شما بسیار لازم و ضروری است. همچنین به افزایش حساسیت سلولها نسبت به انسولین ،کاهش فشار خون و وزن نیز کمک میکند. بنابراین یکی از درمانهای کلیدی در دیابت (بخصوص دیابت نوع دو) میباشد. 
● اثر ورزش بر دیابت چیست؟ 
▪ ورزش می تواند قند خون را کاهش دهد و توانایی بدن را برای جذب گلوکز بهبود بخشد. با یک ورزش منظم، میزان نیاز به انسولین را کاهش می دهد. 
▪ ورزش قادر است مقاومت به انسولین را له ناشی از اضافه وزن است، کاهش دهد. 
▪ ورزش فاکتورهای خطرساز بیماری های قلبی- عروقی را بهبود می بخشد و همچنین خطر مشکلات قلبی را می کاهد، که یکی از بزرگترین نگرانی های بیماران مبتلا به دیابت است. این فاکتورها عبارتند از : 
ـ کاهشLDL (کلسترول بد) که باعث تشکیل لخته در دیواره رگها می شود. 
ـ افزایش HDL(کلسترول خوب) که اثر محافظتی بر روی بیماری های قلبی دارد. 
ـ فشارخون در اثر ورزش کاهش می یابد و مشخص شده است که بیماری فشار خون در حد خفیف تا متوسط در اثر ورزش بهبود می یابد. 
● ورزش های مناسب برای افراد دیابتی کدامند؟ 
تمرین های هوازی مناسبترین نوع ورزش برای افراد دیابتی به شمار می رود. تمرین های هوازی به فعالیت هایی گفته می شود که با مصرف اکسیژن همراه باشند. از ویژگی های این نوع تمرین ها ، دویدن در مسافت های طولانی و با آهنگ آرام است. 
به طور کلی بیمار باید فعالیتی را انتخاب کند که به آن علاقه داشته باشد تا بتواند سال ها آن را انجام دهد. فعالیت هایی مثل اسکی، صحرانوردی، شنا، دویدن آرام، دوچرخه سواری و پیاده روی بهترین شرایط هوازی را ایجاد می کنند. مزیت پیاده روی این است که انجامش برای هر کس بدون توجه به سن و جنس در همه جا و همه وقت میسر است لیکن نقطه ضعف پیاده روی این است که برای کسب فایده ای معادل با دویدن، باید سه برابر وقت صرف شود. 
● چرا باید وزن خود را کم کنید؟ 
▪ اضافه وزن: حتی به میزان کم، بخصوص اگر چربی در ناحیه شکم ذخیره شده باشد، خطر پیشرفت دیابت نوع دو، افزایش فشار خون و سطح بالای کلسترول را افزایش می دهد، وزن مناسب و ترکیب بدنی مناسب میتواند از این بیماریها جلوگیری کند. 
▪ در مبتلایان به دیابت نوع دو، فشار خون بالا، کلسترول بالا یا ترکیبی از این بیماریها، کم کردن وزن بهترین درمان است. ورزش روزانه به تنهایی یا همراه با سایر درمانها بسیار مؤثر است و حتی گاهی نیاز به درمان دارویی را نیز از بین می برد. 
▪ افزایش وزن یک عامل خطر قلبی – عروقی میباشد، این جمله به این معنی است که حتی در غیاب دیابت، افزایش فشار خون یا سطح بالای کلسترول یا حتی وقتیکه این بیماریها بخوبی درمان شوند، کاهش وزن میتواند طول عمر شما را افزایش دهد. 
▪ اضافه وزن باعث تحمیل فشار مداوم برروی مفاصل مختلف از جمله مچ، زانو، لگن و ستون فقرات کمر میشود که با گذشت زمان باعث فرسودگی و درد مفاصل میشود و باعث کاهش حرکت میشود. کاهش وزن ایجاد احساس راحتی میکند که شاید شما در زمانیکه بار سنگینی را زمین میگذارید، تجربه کرده باشید. 
▪ بزرگی شکم، نفس کشیدن را با مشکل مواجه میکند و ممکن است این احساس سختی در تنفس وقتی شما خواب هستید خطرناک باشد و استعداد ایجاد عفونت راههای هوایی برونشیت مزمن و نارسایی تنفسی را در شما افزایش دهد.
كاهش وزن با تغذیه ورزشی
● سودمندترین روش کاهش وزن 
از سال ۱۹۵۰ تاکنون آمار چاقی در جهان به طور مرتب سیری صعودی داشته است طوری که اکنون در جهان ۳۰۰ میلیون نفر دچار چاقی هستند و البته ۳۰ درصد از کل این جمعیت دلیل ژنتیکی دارند. این آمار نشان می دهد در سال ۲۰۰۲ ، ۵/۲ میلیون نفر در کشورهای مختلف بر اثر چاقی جان خود را از دست داده اند که از این تعداد ۳۲۰ هزار نفر اروپایی و ۳۰۰ هزار نفر امریکایی بوده اند. علاوه بر این میزان، ۷/۱ میلیارد نفر در جهان اضافه وزن دارند. یعنی در حال حاضر ۱۵ درصد مردم دنیا از چاقی و اضافه وزن رنج می برند. به طوری که در ایالات متحده امریکا ۹۷ میلیون نفر اضافه وزن دارند که ۲۲ درصد آنها به طور کلاسیک (ارثی) چاق هستند. 
از کل جمعیت چاق و دارای اضافه وزن در جهان، ۶/۱۷ میلیون کودک زیر ۵ سال در جهان اضافه وزن دارند که از سال ۱۹۶۰ تاکنون فقط تعداد کودکان دارای اضافه وزن ایالات متحده امریکا دو برابر و تعداد نوجوانان آن سه برابر شده است. شیوع چاقی در این کشور در رده سنی ۱۲ تا ۱۷ سال از سال ۱۹۶۶ تا ۱۹۷۰ از ۵ درصد به ۱۳ درصد پسران و از ۵ درصد به ۹ درصد در دختران رسیده است. دولت امریکا با توجه به اثرات جانبی چاقی و درمان این امر در جامعه خود ۷۵ میلیارد دلار هزینه کرده است. 
بعد از امریکا، کشورهای هلند و انگلیس و آلمان نیز که آمار چاقی در آنها رشد روز افزونی داشته، برای رفع این مسئله هزینه های سنگینی را متحمل شده اند. 
مشکل چاقی علاوه بر کشورهای توسعه نیافته، گریبانگیر کشورهای در حال توسعه و حتی فقیر نیز شده است. مثلاً در تایلند که کشوری در حال توسعه است، شیوع چاقی در کودکان ۵ تا ۱۲ ساله تنها ظرف ۲ سال از ۲/۱۲ درصد به ۶/۱۵ درصد افزایش یافته است. در بسیاری از کشورهای توسعه یافته ۶/۲ درصد از کل هزینه های مراقبت های بهداشتی به چاقی اختصاص می یابد که برخی برآوردها این رقم را تا ۷ درصد عنوان می کنند. 
در ایران، طبق اعلام دفتر بهبود تغذیه جامعه وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی شیوع چاقی و اضافه وزن در جمعیت ۶۹-۴۰ ساله ایران طبق بررسی سلامت و بیماری در سال ۱۳۷۸ در مردان شهری حدود ۸/۵۰ درصد و در مردان روستایی ۷/۲۸ درصد و در زنان شهری ۸/۶۶ درصد و در زنان روستایی ۹/۴۶ درصد است. 
بررسی های انجام شده در دو شهر قزوین و یزد نیز نشان می دهد ۵۸ درصد مردان و ۷۶ درصد زنان بالای ۲۵ سال در قزوین چاق هستند و اضافه وزن دارند و در یزد ۶/۴۶ درصد از کل جمعیت اضافه وزن دارند و ۱/۲۰ درصد چاق هستند که از این تعداد کل ۱/۱۶ درصد را جامعه مردان و ۶/۲۳ درصد را جامعه زنان تشکیل می دهند. 
● علل چاقی 
چاقی به مقدار بیش از حد متوسط ذخیره چربی در بدن اطلاق می شود که خود به نوع و کل تعداد سلولها چربی وابسته است و اضافه وزن به عنوان وزنی از بدن که با توجه به قد و اندازه بدنی یک شخص، بیشتر از وزن طبیعی و استاندارد باشد، اطلاق می شود. امروزه چاقی و اضافه وزن به عنوان یکی از بزرگترین معضلات سلامتی گریبانگیر تعداد زیادی از مردم است. دلایل اضافه وزن در فرهنگ زندگی قرن ۲۱، ناشی از فقر حرکتی بر اثر مدرنیزه شدن و شهرنشینی (پشت میز نشینی، پله های برقی، آسانسور، ابزارهای کنترل از راه دور استفاده از کامپیوتر، تماشای مدت طولانی تلویزیون و ...) مصرف غذاهای چرب و غیر مفید مانند ساندویچ، دریافت زیاده از حد انرژی، بد غذایی، فشارهای درونی، استرسها، نگرانی ها، کم کاری غدد تیروئید، جنسی نر، هیپوفیز، هیپوتالاموس، اختلال در عملکرد سیستم کنترل اشتها (کمبود پروتئین و لیپتین موجب پر اشتهایی کاذب در کودکان می شود) تغییرات هورمونی بعد از سن بلوغ و یائسگی است. 
بدین ترتیب رشد اقتصادی، مدرنیزه، شهرنشینی، جهانی شدن بازار مواد غذایی و تبلیغات، چاقی و اضافه وزن را روز به روز افزایش داده اند. 

 



  گزارش تخلف  |  افزودن به فایل های من | jikjik | تاریخ ارسال : 17 /06 /1394

نظرات کاربران :

نظری توسط کاربران ثبت نشده است.
شما هم می توانید در مورد این فایل نظر دهید.
کاربر گرامی، لطفاً توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظرات شما درباره ی این محصول در نظر گرفته شده است. در صورتی که سوالی در رابطه با این محصول دارید یا نیازمند مشاوره هستید، فقط از طریق تماس تلفنی با بخش مشاوره اقدام نمایید.
کاربر گرامی چنانچه تمایل دارید، نقد یا نظر شما به نام خودتان در سایت ثبت شود، لطفاً لاگین نمایید.