نمونه سوالات پیام نور
به فایل سون خوش آمدید

جهت استفاده بهتر از گوگل کروم استفاده نمایید.

منو كاربري
تبلیغات

سیلویکا

Image result for ‫سیویلیکا‬‎

نرم افزار آموزشی شهاب

فایل های بیشتر
آمار
تعداد دانلود فايل : 0 دانلود
امتیاز فایل : 14 امتیاز
بازدید : 835 مرتبه
گزارشات سايت

فايل هاي رايگان:
    1,657 فايل
فایل های غیر رایگان :
    5,442 فايل
فایل های ويژه:
    204 فايل
مجموع كاربران ويژه :
    0 كاربر
مجموع کاربران عادي :
    6,258 كاربر
adsads
مشروبات الکلی و اثرات آن
مشروبات الکلی و اثرات آن
تاریخ ارسال : 22 /06 /1394
دسته بندي: پابان نامه - پروژه - مقاله - تحقیق
حجم فایل : 166.95 كيلوبايت
فرمت فايل هاي فشرده : word
تعداد صفحات : 42 صفحه
امتیاز : 14




قیمت : 2,500 تومان



توضیح :

مشروبات الکلی و اثرات آن

فهرست مطالب
اثر الکل و استرس در بیماری قلبی 1
الکل 1
آپنه ی خواب 2
استرس و افسردگی 3
گسترش مصرف مشروبات الکلی : 4
مشروبات الکلی، عامل عقبگرد انسانیت : 6
آثار شوم آزادی مشروبات الکلی : 8
مبارزه اسلام با شراب : 10
مشروب خواری مردان، جرمی علیه زن و خانواده : 11
علل و عوامل مشروبخواری 15
اختلال شخصیت 18
اختلال شناختی 19
آنومی 21
لذت جویی بی ضابطه در اوقات فراغت 21
عدم کارایی سیستم کنترل اجتماعی 22
تزلزل گروه های مرجع در پایبندی به ارزش ها 23
فقدان اطلاع رسانی در مورد عواقب میگساری 24
پیامدهای مشروبخواری 25
هذیان 27
فراموشی 27
زوال عقل 27
افسردگی 28
اضطراب 28
حسادت بیمارگونه 28
رفتارهای خودآسیب‎زا 28
اختلال در تنظیم روابط جنسی 29
خشونت علیه همسر 29
دلسردی از نقش همسری و مادری 30
تنزل پایگاه اجتماعی زن 31
زنای با محارم 31
پرورش نسل معیوب و بیمار 32
ناتوانی در مراقبت و نگهداری از کودکان و سالمندان 32
اختلال در فرآیند جامعه‎پذیری کودکان 33
تنزل پایگاه اجتماعی فرزندان 34
فقدان امنیت اقتصادی خانواده 34
تجاوز جنسی 35
آدم‎کشی 36
تضعیف ارزش‎های دینی و اجتماعی 36
اصول پیشگیری از مشروبخواری 37
نظریات و راهکارهای درمان مشروبخواری 38
عوامل اجتماعی عوامل روان‎شناختی 38
اقدامات طبی در دفع مسمومیت 38
جراحی مغزی 39
تنفر درمانی 39
شرطی سازی 39
توجه به ارزش‎های معنوی و اخلاقی 40
اعمال تنبیهات اجتماعی 40
 
اثر الکل و استرس در بیماری قلبی
الکل
یکی از مسائلی که بسیاری از مردم علاقه دارند در مورد آن مطالبی بدانند، ولی بعضاً نمی ‌توانند از پزشک یا افراد مطلع در مورد آن کسب اطلاع نمایند، رابطه ی مصرف مشروبات الکلی با بیماری قلبی است. گرچه اغلب مردم به دلیل پایبندی‌های مذهبی خود هیچ ‌گاه الکل مصرف نمی کنند، ولی در مورد تأثیر آن بر بیماری قلبی باورهای مختلفی وجود دارد. به گونه‌ای که بعضی فکر می‌ کنند الکل برای بیماری قلبی مفید است و به اطرافیان ‌شان که بیماری قلبی دارند نیز توصیه به مصرف آن می ‌کنند. حتی در کشورهایی که مصرف مشروبات الکلی آزاد است به کسانی که الکل مصرف نمی ‌کنند توصیه به شروع مصرف الکل نمی‌ شود. تحقیقات نشان می ‌دهد که مصرف الکل می ‌تواند خطر سرطان پستان  را افزایش دهد. خصوصاً اگر باردار هستید یا تصمیم به بارداری دارید، یا هر گونه مشکل طبی دیگری دارید که مصرف الکل می ‌تواند برای آن مضر باشد، نباید الکل مصرف کنید. در کشورهای غربی به کسانی که از قبل الکل مصرف می ‌نموده‌اند نیز توصیه می‌شود حتی الامکان میزان مصرف الکل خود را کاهش دهند.
به هر حال با توجه به فرهنگ کشور ما مصرف الکل را توصیه نمی ‌کنیم و برای کسانی که احیاناً آن را مصرف می‌ کنند توصیه می ‌کنیم تا حد امکان آن را کاهش دهند.
آپنه ی خواب
افرادی که دچار آپنه ی خوابِ درمان نشده هستند، خطر بیشتری برای ابتلا به فشار خون بالا،  سکته ی قلبی، نارسایی قلبی و سکته ی مغزی  دارند.
احتمال ابتلا به آپنه ی خواب در زنان پس از یائسگی بیشتر می ‌شود. سایر عواملی که خطر این مشکل را افزایش می‌‌ دهند اضافه وزن، سیگار  کشیدن، استفاده از الکل، قرص‌های خواب و سابقه ی خانوادگی آپنه ی خواب است.
علایم این بیماری عبارتند از: تنفس نامنظم و انسداد راه تنفسی در هنگام خواب همراه با خواب‌آلودگی شدید در طی روز.
اگر احتمال می‌‌ دهید به این بیماری مبتلا باشید، با پزشک خود در مورد آزمایشات تشخیصی مربوطه مشورت کنید.
اگر اضافه وزن دارید، حتی میزان اندکی کاهش وزن (10درصد وزن قبلی تان) می ‌تواند موارد خفیف آپنه ی خواب را از بین ببرد. سایر مواردی که به شما کمک ‌می‌ کند عبارتند از: ترک سیگار، پرهیز از الکل و قرص‌های خواب‌آور.
خوابیدن به پهلو هم به عوض خوابیدن به پشت در تخفیف علائم کمک کننده است. بعضی افراد به وسائل مکانیکی که فشار هوا را در داخل بینی آنها افزایش می‌ دهند نیاز پیدا می ‌کنند. در موارد شدید ممکن است جراحی نیاز شود.
استرس و افسردگی
بسیاری از زنان نگران ارتباط بین  استرس  و بیماری قلبی هستند. مطالعات متعددی این ارتباط را هم برای مردان و هم برای زنان نشان می ‌دهد. به عنوان مثال خیلی وقت‌ها سکته ی قلبی با یک استرس شدید عاطفی خصوصاً عصبانیت آغاز می‌ شود. پس از حمله ی قلبی نیز افرادی که اضطراب و استرس بیشتری دارند، مشکلات بیشتری برای بهبودی دارند. در ضمن بعضی از راه‌هایی که مردم برای کنار آمدن با استرس در پیش می ‌گیرند (مثل پرخوری، سیگار کشیدن و مصرف الکل) آشکارا برای قلب مضر هستند.
اما استرس تنها مسئله ی عاطفی که می‌ تواند بر قلب اثر بگذارد نیست. افسردگی هم در زنان و هم در مردان پس از حمله ی قلبی فراوان است.
به خاطر داشته باشید که حمایت دوستان، خانواده و دیگر بیماران قلبی می‌ تواند به بهتر شدن خُلق‌تان و انطباق با بیماری کمک کند.
جالب است بدانید که عادات بهداشتی سالم اثر محافظتی دارند. فعالیت بدنی منظم نه تنها استرس و افسردگی را از بین می‌ برد، بلکه به طور مستقیم عوامل خطر بیماری قلبی را کم می ‌کند.
تحقیقات اخیر نشان می ‌دهد که پس از حمله ی قلبی، شرکت کردن در یک برنامه ی کاهش استرس می ‌تواند میزان مشکلات بعدی قلب را کمتر کند. برنامه‌های کنترل استرس مثل گروه‌های حمایت از بیماران قلبی، می ‌تواند در یافتن راهی برای دست و پنجه نرم کردن با مشکلات زندگی کمک ‌تان کند. ارتباطات خوب بین فردی هم همین‌ طور هستند. برقراری ارتباطات فردی قوی احتمال بروز بیماری قلبی را کم می ‌کند. ارتباطات حمایت کننده، پس از حمله ی قلبی به افزایش طول عمر افراد کمک می ‌کند. اعمال و اعتقادات معنوی و مذهبی هم پس از جراحی قلب باعث بقای طولانی ‌تر بیماران می ‌شود.
در مورد ارتباط بین استرس، افسردگی و بیماری قلبی مطالب زیادی برای یادگیری باقی مانده، اما تنها مسائل کمی روشن شده است: این که آیا داشتن فعالیت بدنی، ارتباط تان با افرادی که از شما حمایت می ‌کنند، و در میان گذاشتن احساسات و نگرانی‌ هایتان با آن ها، به شما کمک می ‌کند تا شاداب ‌تر و طولانی ‌تر زندگی کنید؟
گسترش مصرف مشروبات الکلی :
امروزه مصرف مشروبات الکلی در جوامع مختلف به یک معضل تبدیل شده است و شاهدیم که سن مصرف کنندگان آن نسبت به سال های قبل کاهش می یابد. جدای از آثاری چون افزایش تصادفات و مشکلات روحی و روانی حاصله، می بایست به معضلات اجتماعی آن نیز توجه داشت. تنها بنا به آمار رسمی موجود، در نتیجه مصرف این گونه نوشیدنی ها، سالانه شاهد هفتاد هزار تجاوز جنسی در بین دانشجویان آمریکایی هستیم و با این وجود، شاهد تلاش هایی در راستای کاهش سن قانونی استفاده از مشروبات الکلی می باشیم. 
پس از گذشت حدود چهار دهه تحقیق پیرامون کاهش مخاطرات ناشی از مصرف مشروبات الکلی در حین رانندگی، شاهد تلاش هایی در راستای ناکارآمد ساختن یکی از موفق ترین قوانین سال های اخیر، یعنی کاهش سن استفاده از مشروبات الکلی از ۲۱ سال به کمتر از آن هستیم. 
چنین تلاشی واقعاً دردناک است. در حالی که متخصصان حوزه سلامت عمومی می بایست با توسل به شواهد و مدارک دقیق علمی به نقد این جریان بپردازند، شاهدیم که حامیان کاهش سن مصرف مشروبات الکلی، تنها به شواهد گزینشی و مطابق خواست و میل خود توسل می جویند. 
جای بسی تعجب است که به رغم این همه اطلاعات و تحقیقات گسترده، باز هم شاهد آن باشیم که افرادی به حمایت از این موضوع می پردازند. هم اکنون در نیوهمپشایر و وسیکونسین شاهد وضع قوانینی هستیم که بر پایه آن، سن مصرف مشروبات الکلی در بین نظامیان و نیز کلیه ساکنان ورمونت کاهش یابد. نکته قابل تأمل آنکه، برخی نویسندگان و حتی معدودی از دانشگاهیان، با بی توجهی به شواهد گوناگون، تنها به برخی ادعاها و شعارها توسل جسته و به تبلیغ این جریان مشغولند. 
این ادعاها چیست: استدلال برخی از حامیان این جریان آن است که وقتی سرباز ما به آن سن و سال رسیده که به میدان جنگ برود، پس آن قدرها هم بزرگ شده تا مشروب استفاده کند و یا برخی استدلال می نمایند که قانون کنونی، تنها به علاقه جوانان برای استفاده از این میوه ممنوعه می افزاید. شعارها و ادله دیگر بدین قرار است: «کاهش تصادفات جاده ای نیازمند اجرای قوانینی جدی تر است و نه قانون مذکور»؛ «اروپاییان به کودکانشان اجازه می دهند که از مشروبات الکلی استفاده کنند و با این کار به آنها می آموزند، در زندگی چگونه فردی مسئولیت پذیرتر باشند.» و یا این که «من در کودکی از مشروبات الکلی استفاده کردم و حالا هم کاملاً سالم هستم.» 
من شخصاً متوجه استدلال نخست این گروه یعنی ارتباط سن ورود به ارتش و سن استفاده از مشروبات الکلی نمی شوم. اساساً آسیب های مشروبات الکلی بر روی کودکان از این روست که آنها در حال سپری نمودن رشد جسمی و فکری خود هستند و این گونه مواد می تواند به طور جدی آنها را با خطر مواجه سازد. 


  گزارش تخلف  |  افزودن به فایل های من | jikjik | تاریخ ارسال : 22 /06 /1394

نظرات کاربران :

نظری توسط کاربران ثبت نشده است.
شما هم می توانید در مورد این فایل نظر دهید.
کاربر گرامی، لطفاً توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظرات شما درباره ی این محصول در نظر گرفته شده است. در صورتی که سوالی در رابطه با این محصول دارید یا نیازمند مشاوره هستید، فقط از طریق تماس تلفنی با بخش مشاوره اقدام نمایید.
کاربر گرامی چنانچه تمایل دارید، نقد یا نظر شما به نام خودتان در سایت ثبت شود، لطفاً لاگین نمایید.