نمونه سوالات پیام نور
به فایل سون خوش آمدید

جهت استفاده بهتر از گوگل کروم استفاده نمایید.

منو كاربري
تبلیغات

سیلویکا

Image result for ‫سیویلیکا‬‎

نرم افزار آموزشی شهاب

فایل های بیشتر
آمار
تعداد دانلود فايل : 0 دانلود
امتیاز فایل : -5 امتیاز
بازدید : 307 مرتبه
گزارشات سايت

فايل هاي رايگان:
    1,657 فايل
فایل های غیر رایگان :
    5,442 فايل
فایل های ويژه:
    204 فايل
مجموع كاربران ويژه :
    0 كاربر
مجموع کاربران عادي :
    6,262 كاربر
adsads
موتورهای احتراق داخلی
موتورهای احتراق داخلی
تاریخ ارسال : 24 /06 /1394
دسته بندي: پابان نامه - پروژه - مقاله - تحقیق
حجم فایل : 391.35 كيلوبايت
فرمت فايل هاي فشرده : word
تعداد صفحات : 21 صفحه
امتیاز : -5




قیمت : 1,500 تومان



توضیح :

موتورهای احتراق داخلی

فهرست مطالب
اجزاء موتورهای احتراق داخلی (Engine Componets) : 1
الف) بلوکه سیلندر چدنی : 1
ب) بلوکه سیلندر آلومینیومی : 2
عیب های ایجاد شده در بر بلوکه سیلندر: 3
سایر قطعات فرعی موتور : 3
میل لنگ (Crank Shaft): 6
موتور دیزل 7
دید کلی 7
تاریخچه 8
تقسیمات 9
ساختمان 9
طرزکار 9
سیکل موتورهای دیزل چهارزمانه 10
زمان تخلیه : 11
سیکل موتور دوزمانه دیزل 11
میل لنگ 12
مقدمه 12
ساختمان میل لنگ 13
لنگ‌ها 13
محورهای اصلی 13
بازوهای لنگ 13
وزنه‌های تعادل 14
انواع میل لنگ 14
سایر متعلقات 14
موتور چهارزمانه 14
دید کلی 15
تاریخچه 15
انواع موتورهای چهار زمانه 16
موتورهای دیزل : 16
ساختمان موتور چهارزمانه 17
سیستم سوخت رسانی و تنظیم سوخت 17
طرز کار 17
کاربرد 19
گریس های متداول مصرفی در خودرو 19
اجزاء موتورهای احتراق داخلی (Engine Componets) :
شاید تعجب کنید که چرا بعد از این همه مدت به طور ناگهانی من اجزاء موتورهای احتراق داخلی را مطرح نمودم. اما  باید به همه شما دوستان خوبم بگویم با ایمیلهای فراوان و محبت آمیزی که از طرف شما دوستان به دست من رسیده و چون در بخش آمار سایت دیدم اکثر شما عزیزان بیشتر به جستجوی اجزاء فوق می پردازید، شروع به نوشتن این مطلب نمودم. امیدوارم مورد توجه و پسند همه شما دوستان خوبم گردد.
هر موتوراحتراق داخلی از سه جزء اصلی زیر تشکیل شده است :
الف) محفظه روغن ( Crank Case) : محفظه روغن خود محلی برای ذخیره روغن می باشد و از اجزاء گوناگونی تشکیل شده است که ممکن است برخی از این اجزاء در سایر محفظه روغنها موجود نباشد ما به اختصار به توضیح قسمت های اصلی می پردازیم.
قسمت مکش روغن( Sump) 
صفحات اغتشاش گیر ( Baffle)
تهویه محفظه روغن ( Blowby Valve)
2- بلوکه سیلندر (Cylinder Block) قسمتی است که در آن احتراق صورت می گیرد و در دو نوع چدنی و آلومینیومی ساخته می شود .
الف) بلوکه سیلندر چدنی : 
ریخته گری 
ماشین کاری سخت
ارزان ، خیلی سخت و فرسایش طولانی
سنگین و مصرف سوخت بالا 
ب) بلوکه سیلندر آلومینیومی : 
1) امروزه خیلی مرسوم شده است 
2) احتراق در این نوع دارای صدای بیشتری است 
3) ماشین کاری راحت 
4) سبک و مصرف سوخت کمتر
* البته یک نوع بلوکه سیلندر از نوع آلیاژ سیلیکون نیز در یکی از مدل های شورولت در سالهای 1970 تا 1979 استفاده می شد که به علت نداشتن بوش نتوانست موتور عمر طولانی داشته باشد .
شکل1 – بلوکه سیلندر
بلوکه سر سیلندر((Cylinder Head Block : در دو نوع چدنی و آلومینیومی ساخته می شود و محلی برای نصب انژکتورها و شمع ها می باشد 
شكل 2 – بلوكه سر سيلندر
عیب های ایجاد شده در بر بلوکه سیلندر: 
الف) یخ زدن آب در مجاری خنک کننده آن 
ب) تنش های بیش از حد حرارتی 
سایر قطعات فرعی موتور :
پیستون (Piston) : معمولا به دو روش ساخته می شود:
شكل 3 - پیستون
الف) آلومینیومی ریخته گری شده (Cast Alominum)
1-2) ساختار کریستالی 
2-2) سختی کمتر 
 
ب) آلومینیومی آهنگری شده (Forged Alominum)
1-1) ساختار بلوری
1-2) سختی زیاد
1-3) وزن زیاد 
ج) پیستونهای با اتکتیک بالا : 
1-1) سختی بیش از اندازه 
1-2) بین آهنگری و ریخته گری 
1-3) باند پهن تر 
1-4) گران تر 
 شاتون (Connecting Rod) : قطعه ایست که نیرو های حاصل از احتراق را که به پیستون وارد شده به میل لنگ منتقل می نماید و از سه قسمت زیر تشکیل شده است :
الف) انتهای بزرگ ( Big End)
ب) میله (Beam)
ج) انتهای کوچک(Small End) 
شكل 4 - شاتون
 معمولاجنس شاتون ها از فولاد ریخته گری یا آلومینیومی می باشد که نوع آلومینیومی آن بیشتر در خودرو های مسابقه ای استفاده می شود .
میل لنگ  (Crank Shaft): معمولا در دو نوع ساخته می شود 
الف) فولاد آهنگری شده :
معمول تر 
هزینه بیشتر و محکمتر
ب) فولاد ریخته گری شده :
چرخ طیار :(Fly Wheel) : قطعه ای است که انرژی آزاد شده در مرحله انبساط را ذخیره و در هنگامی که موتور در سایر مراحل است به موتور پس    می دهد و هر جه سنگین تر باشد می تواند انرژی بیشتری را در خود ذخیره نماید .
سبک در خودرو های مسابقه ای 
سنگین در تراکتور 
بین سبک و سنگین در خودرو های سواری 


  گزارش تخلف  |  افزودن به فایل های من | jikjik | تاریخ ارسال : 24 /06 /1394

نظرات کاربران :

نظری توسط کاربران ثبت نشده است.
شما هم می توانید در مورد این فایل نظر دهید.
کاربر گرامی، لطفاً توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظرات شما درباره ی این محصول در نظر گرفته شده است. در صورتی که سوالی در رابطه با این محصول دارید یا نیازمند مشاوره هستید، فقط از طریق تماس تلفنی با بخش مشاوره اقدام نمایید.
کاربر گرامی چنانچه تمایل دارید، نقد یا نظر شما به نام خودتان در سایت ثبت شود، لطفاً لاگین نمایید.