نمونه سوالات پیام نور
به فایل سون خوش آمدید

جهت استفاده بهتر از گوگل کروم استفاده نمایید.

منو كاربري
تبلیغات

سیلویکا

Image result for ‫سیویلیکا‬‎

نرم افزار آموزشی شهاب

فایل های بیشتر
آمار
تعداد دانلود فايل : 0 دانلود
امتیاز فایل : 1 امتیاز
بازدید : 84 مرتبه
گزارشات سايت

فايل هاي رايگان:
    1,657 فايل
فایل های غیر رایگان :
    5,442 فايل
فایل های ويژه:
    204 فايل
مجموع كاربران ويژه :
    0 كاربر
مجموع کاربران عادي :
    6,263 كاربر
adsads
پاور پوینت برج خنک کن
پاور پوینت برج خنک کن
تاریخ ارسال : 27 /08 /1394
دسته بندي: پابان نامه - پروژه - مقاله - تحقیق,فنی مهندسی
حجم فایل : 3.36 مگابايت
فرمت فايل هاي فشرده : power point
تعداد صفحات : 35 صفحه
امتیاز : 1




قیمت : 5,500 تومان



توضیح :
پاور پوینت برج خنک کن
 
برج خنک کن و چگونگی کارکرد آن
 
برجهای خنک کن
برجهای خنک کن در اصل وسایل بازیابی آب می باشند . آب گرم خروجی از کندانسوربه بالای برج خنک کن پمپ می شود و از آنجا به تشتک برج می ریزد . هر چند در این برجها مقداری انتقال حرارت محسوس از آب به هوا وجود دارد ولی تقریباً اثر خنک کنندگی تماماً از تبخیر قسمتی از آب اسپری شونده  برج حاصل می گردد و حرارت لازم برای تبخیر قسمت تبخیر شونده آب از جرم آب باقی مانده در برج تأمین می شود و درجه حرارت جرم آب باقی مانده کاهش می یابد . بخار حاصل از فرایند تبخیر در برج ، به وسیلۀ جریان هوایی که توسط یک دمنده ایجاد می شود از برج خارج می گردد . با توجه به اینکه دما و رطوبت هوای عبوری از برج افزایش می یابد بدیهی است میزان تأثیر برج خنک کن تا حد زیادی به درجه حرارت مرطوب هوای ورودی بستگی دارد و با کاهش آن افزایش می یابد .
 
عوامل دیگری که عملکرد برج های خنک کن را تحت تأثیر قرار می دهند عبارتند از :
 
1- سطح و زمان تماس آب و هوا 2- سرعت هوای عبوری از برج 3- جهت جریان هوا نسبت به سطح تماس آب ( همسو و غیر همسو ) .
 
سطح تمامی آب با هوا شامل 1- سطح آب در تشتک برج 2- کلیه سطوح خیس شده در برج و 3- سطح کل قطرات آب پاشیده شده در برج می باشد .
 
از نظر تئوریک پایین ترین دمای قابل حصول برای آب در برج خنک کن ، دمای مرطوب (WB) هوای ورودی می باشد که در آن شرایط ، هوای خروجی از بخار آب اشباع خواهد بود ولی اغلب دمای آب خروجی از برج 4 تا 5/5 درجۀ سانتی گراد بیشتر از دمای مرطوب هوای ورودی است ، بنابراین هوای خروجی از برج همواره مقداری از حالت اشباع پایین تر خواهد بود . اختلاف بین درجه حرارت آب خروجی از برج و دمای مرطوب هوای ورودی به برج « approach» نامیده می شود . بطور کلی در شرایط یکسان ، با زیاد شدن مقدار آب جریانی در برج ، دمای آب خروجی از آن به دمای مرطوب هوا نزدیکتر خواهد شد . ولی از نظر اقتصادی حداکثر مقدار آبی که می تواند در برج جریان یابد تا اندازه ای با توان مصرفی پمپ محدود می شود .
 
کاهش درجه حرارت آب در عبور از برج ( اختلاف بین درجات حرارت ورودی و خروجی آب ) rangeبرج نامیده می شود . در سیستمهای با کندانسور آبی مگر در مواقعی که از میان بر استفاده شده باشد .  rangeبرج همواره برابر افزایش دمای آب در کندانسور خواهد بود . بار یک برج خنک کن را می توان با اندازه گیری دبی آب برج و دمای آب ورودی و خروجی برج با استفاده از معادله زیر به دست آورد :
 
 (دمای آب ورودی - دمای آب خروجی ) × ( kj/kg 0 k ) 4.19 × ( L/S) دبی آب = ( kw) بار برج
 
منظور از تخلیه آب ( bleed off) از برج ، تخلیۀ پیوسته یا متناوب درصدی از آب جریانی در برج برای جلوگیری از افزایش غلظت مواد معدنی حل نشده و سایر ناخالصی های موجود در آب کندانسور می باشد . بدون  وجود تخلیه ، غلظت مواد معدنی حل نشده در کندانسور در اثر وجود تبخیر در برج سریعاً افزایش می یابد و چون شدت رسوب با کیفیت آب متناسب می باشد ، با افزایش غلظت مواد معدنی ، شدت رسوب نیز افزایش خواهدیافت .
 
میزان تخلیه آب از برج برای حفظ غلظت مواد معدنی حل نشده در محدودۀ قابل قبول ، به محدودۀ خنک کاری برج ، دبی و شرایط اولیه آب بستگی دارد . مقادیر تخلیه پیشنهادی برای محدوده های خنک کاری مختلف در جدول ارائه شده است . برای تعیین مقدار اب تلف شده در اثر تخلیه ، دبی آب برج را در ضریب حاصل از این جدول ضرب نمائید .


نظرات کاربران :

نظری توسط کاربران ثبت نشده است.
شما هم می توانید در مورد این فایل نظر دهید.
کاربر گرامی، لطفاً توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظرات شما درباره ی این محصول در نظر گرفته شده است. در صورتی که سوالی در رابطه با این محصول دارید یا نیازمند مشاوره هستید، فقط از طریق تماس تلفنی با بخش مشاوره اقدام نمایید.
کاربر گرامی چنانچه تمایل دارید، نقد یا نظر شما به نام خودتان در سایت ثبت شود، لطفاً لاگین نمایید.