نمونه سوالات پیام نور
به فایل سون خوش آمدید

جهت استفاده بهتر از گوگل کروم استفاده نمایید.

منو كاربري
تبلیغات

سیلویکا

Image result for ‫سیویلیکا‬‎

نرم افزار آموزشی شهاب

فایل های بیشتر
آمار
تعداد دانلود فايل : 0 دانلود
امتیاز فایل : -3 امتیاز
بازدید : 96 مرتبه
گزارشات سايت

فايل هاي رايگان:
    1,657 فايل
فایل های غیر رایگان :
    5,442 فايل
فایل های ويژه:
    204 فايل
مجموع كاربران ويژه :
    0 كاربر
مجموع کاربران عادي :
    6,258 كاربر
adsads
ظهور حضرت مهدی و آثار ظهور آن حضرت
ظهور حضرت مهدی و آثار ظهور آن حضرت
تاریخ ارسال : 28 /10 /1394
دسته بندي: پابان نامه - پروژه - مقاله - تحقیق,الهیات
حجم فایل : 29.62 كيلوبايت
فرمت فايل هاي فشرده : WORD
تعداد صفحات : 42 صفحه
امتیاز : -3




قیمت : 1,500 تومان



توضیح :

عنوان

ظهور حضرت مهدی و آثار ظهور آن حضرت

این فایل با فرمت ورد و آماده پرینت می باشد.

فهرست مطالب
عنوان صفحه
مقدمه 1
ولادت امام زمان (عج) 2
برخي از ويژگيهاي ظاهري امام زمان (عج) 4
غيبت امام زمان (عج) 6
وظايف و تكاليف شيعيان در دوران غيبت امام زمان (عج) 11
انتظار 14
انتظار سازنده 15
انتظار ويرانگر 16
علائم و مقدمات ظهور امام زمان (عج) 17
جهان پس از ظهور امام زمان (عج) 21
اثبات مهدويت امام زمان (عج) 23
مهدويت در انديشه هاي خاورشناسان و … 25
اثبات مهدويت در قران 29
حضرت مهدي در بيان عترت 32
حضرت در احاديث اهل سنت 34
منتخب تعدادي از سئوال در مورد امام زمان ( عج) 36
بسم الله الرحمن الرحيم
اللهم كن لوليك الحجه بن الحسن صلواتك عليه آبائه في هذه الساعه و في كل ساعه وليا و حافظاً و قائداً و ناصراً و دليلاً و عينا حتي تسكنهارضك طوعاً و تمتعه فيها طويلا.
 
مقدمه :
يا صاحب زمان ادركنا
سخن از ((مهدي ))(عج), سخن از ((هدايت )) است .
سخن از ((غيبت )) ,حديث ((جستجو)) است .
سخن از ((انتظار)), روايت ((حركت و پويايي)) است .
سخن از ظهور بحث از اشتياق رهايي است .
شوق رهايي ,حركت مي افريند , و نتيجه جستجو ,حصول هدايت است .
شيعه بودن با جمود و شكون سازگار نيست.شيعه يعني پيرو و لازمه پيروي جهت گيري رفتار و روش و شكل گيري سلوك و عمل است .
شيعه مهدي (عج) بودن , با گمراهي و بي تفاوتي در برابر انحرافات نمي سازد .
و انتظار ظهور داشتن , با ماندن در تاريكي ها و تسليم در برابر وضع موجود قابل جمع نيست .
 
 
ولات امام زمان (عج)
بنا به دريافتهاي مردم وآمادگيهاي افكار از عصرهاي پيشين , نسبت به قيام و و انقلاب آن حضرت دوران بارداري امام همچون حضرت موسي مخفي و پنهان از نظرها بود به نحوي كه ((حكيمه)) عمه آن حضرت مي گويد : ((امام حسن عسگري عليه السلام , به من فرمود :شب را پيش ما بمان , امشب جانشين من متولد مي شود,عرض كردم از كه متولد مي شود ؟ من در نرگس نشان حملي نمي بينم ؟ فرمود : مثل او مانند مادر موسي (يوكابد) است . تا هنگام ولادت از حمل او اثري نيست" من با نرگس خوابيدم و طلوع صبح نزديك شد و نرگس در حالي كه مي لرزيد به سوي من آمد ,بنه سينه چسباندم و بر او , سوره اخلاص (قل هو الله) و قدر (انا انزلناه…) و آيه الكرسي خواندم , پس طفل در شكم مادر ب من جواب داد و با من هم صدا شد, ديدم خانه روشن گشت , چون نگاه كردم ديدم رو به قبله افتاده است . من طفل را به نزد       ابومحمد بردم روي زانويش قرار داد و به او فرمود : فرزندم با اذن خدا سخن بگو ! طفل لب گشود و بعد از استعاذه و آغاز كلام به نام خدا فرمود : ((و نريد ان نمن …)) آنگاه سلام و صلوات بر پيامبر و ائمه هدي فرستاد و يكايكي ايشان را نام برد . سپس امام به من فرمود : او را به مادرش برگردان كه چشمش روشن شود ,و بداند وعده خدا حق است )). آن حضرت تميز و ختنه شده متولد شد و بر ذراع فرخنده را همچنان كه از ديرباز كوشزد شده بود : جاء الحق و .. .تقويم زمان اين روز فرخنده نيمه شعبان المعظم نشان مي دهد . بدور از چشمان همه  خفاشان شب رست روزگار با سپيده صبح نغمه حيات را متنزنم مي شود . اين مولود را جز چشم ستارگان و ديده فرشتگان و مادر و عمه اش حكيمه , چشمهاي ديگري  نظاره گر نشد چه بسا همه چشمها در خواب بودند و نديدند. و اين راز عظيم الهي بعد از تولد نيز مكتوم مي ماند و امام عسگري عليه السلام به تعداد معدودي از دوستان و شيعيان خبر مي دهد و بعد از انتشار خبر ولادت آن حضرت دشمنان حصول اطلاع نموده و دوستان و شيعيان خاص كتمان مي كنند و در پناه پدر پنهان از چشمهاي زندگي را سپري مي كند و در سن پنچ سالگي سايه پر مهر پدر افول نموده و غبار يتيمي بر سيماي ملكوتي اش    مي نشيند و اين كودك حجت بالغه الهي مي شود همچنان كه به يحيي پيامبر در كودكي حكمت داده شد و عيسي مسيح در گهواره به پيامبري برگزيده شد .
و خدا به آنجناب حكمت و فضل الخطاب (علم به تمام واژگان و زبانها) عنايت فرمود و او را آيت و نشانه عالميان قرار مي دهد . و تا پايان غيبت صغري و قطع سفارش و فوت نواب اربعه ان حضرت (عثمان بن سعيد المعري ,محمد بن عثمان سعيد العمري, ابوالقاسم حسين بين روي ,و ابوالحسن علي بن محمد السمري) به فاصله هفتاد سال از زمان . زعامت مسلمين را به عهده گرفته وحجت خدا بر بندگانش محسوب         مي شد. و به خاطر جو اختناق و خفقان حاكم برجامعه جاممعه شيعيان بر سبيل رمز ((الغريم))مي گفتند و آن حضرت را مقصود داشتند و به نامهاي : حجت ,قائم, مهدي, خلف صالح و صاحب الزمان ناميده مي شد . پس از اين مدت مديد و حصول شرايط لازم براي غيبت طولاني , عدم احساس خلاءفكري و عقيدتي در بين شيعه و رشد عقلاني و … نيابت انتصابي را به اجتهاد و فقاهت تحول مي بخشد و از آن پس روي نهان ساخته و چهره در افقهاي ملكوتي در هم مي كشد و با نور الهي و فروغ بي پايان خويش به گرمادهي روشني و هدايت خويش به امر خدا مي پردازد تاحجت الهي بر مردم در همه عصرها و دورانها تمام گردد و روز موعود فرار رسد . و با قيام پرشورش وعده محتوم حق را محقق سازد . ((ان شاء الله الرحمن))1.
 برخي از ويژگيهاي ظاهري امام زمان (عج)
1- شبيه پيامبر (ص)
حضرت مهدي (عج) سيمايي چون سيماي پيامبر(ص) دارد در رفتار و گفتار و سيرت نيز شبيه و همانند اوست .
امير المومنين (ع) روزي به امام حسين نظر افكنده به اصحاب خود فرمودند :
((در آينده خداوند از نسل او مردي را پديد مي اورد كه همانام پيامبر شماست و در ويژگيهاي ظاهري و سجاياي اخلاقي به او شباهت دارد .))
2- زيبا و خوش صورت : 
زيبايي اگر به اعتدال و تناسب اعضاي چهره يا به گيرايي نگاه و نورانيت صورت و جذابيت آن باشد همگي در وجود نازنين يادگار پيامبر (ص) به وديعت نهاده شده است .
3- گشاده پيشاني :
پيشاني بلند و گشاده اش بر هيبت و وقار چهره زيبايش مي افزايد و چنان نوري بر چهره و جبين او پيداست كه سياهي موهاي سر و محاسن شريفش را تحت الشعاع قرار مي دهد .
4- ميانه قامت :
قامتي نه دراز و بي اندازه و نه كوتاه برزمين چسبيده دارد بلكه اندامش معتدل و ميانه است .
5- داراي دو خال مخصوص :
خالي بر چهره دارد كه بر گونه راستش همچون دانه مشكي ميان سفيدي بر صورتش مي درخشد و خالي ديگر بين دو كتفش متمايل به جانب چپ بدن دارد .
درباره شمايل ظاهري امام زمان (عج) پاره اي صفات ديگر از مجموعه روايات وارده در اين باب مي توان بدست اورد :
آن حضرت رنگي سپيد كه آميختگي مختصري با رنگ سرخ دارد . 
از بيداري شب ها چهره اش به زردي مي گرايد .
چشمانش سياه و ابروانش به هم پيوسته است و در وسط بيني او بر آمدگي كمي پيداست .
ميان دندانهايش گشاده و گوشت صورتش كم است .
ميان دو كتفش عريض است  و شكم و ساق او به امير المومنين (ع) شباهت دارد .
در وصف او وارد شده : ((المهدي طاووس اهل الجنته . وجهه كالقمر ادري عليه جلابيت النور )) .
((حضرت مهدي عليه السلام طاووس اهل بهشت است , چهره اش مانند ماه درخشنده است و گويا جامه هايي از نور بر تن دارد )).
((اللهم ارني الطلعه الرشيده و الغره الحميده و اكحل ناظري بنظره مني اليه )) .
((بار خدايا ! آن جمال با رشادت و پيشاني نوراني ستايش شده را به من بنمايان و چشمم را به نگاهي به او سرمه كن  )).
 


  گزارش تخلف  |  افزودن به فایل های من | akiiii | تاریخ ارسال : 28 /10 /1394

نظرات کاربران :

نظری توسط کاربران ثبت نشده است.
شما هم می توانید در مورد این فایل نظر دهید.
کاربر گرامی، لطفاً توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظرات شما درباره ی این محصول در نظر گرفته شده است. در صورتی که سوالی در رابطه با این محصول دارید یا نیازمند مشاوره هستید، فقط از طریق تماس تلفنی با بخش مشاوره اقدام نمایید.
کاربر گرامی چنانچه تمایل دارید، نقد یا نظر شما به نام خودتان در سایت ثبت شود، لطفاً لاگین نمایید.