نمونه سوالات پیام نور
به فایل سون خوش آمدید

جهت استفاده بهتر از گوگل کروم استفاده نمایید.

منو كاربري
تبلیغات

سیلویکا

Image result for ‫سیویلیکا‬‎

نرم افزار آموزشی شهاب

فایل های بیشتر
آمار
تعداد دانلود فايل : 0 دانلود
امتیاز فایل : 0 امتیاز
بازدید : 73 مرتبه
گزارشات سايت

فايل هاي رايگان:
    1,657 فايل
فایل های غیر رایگان :
    5,442 فايل
فایل های ويژه:
    204 فايل
مجموع كاربران ويژه :
    0 كاربر
مجموع کاربران عادي :
    6,261 كاربر
adsads
مقاله ازدواج و موانع پیشرو
مقاله ازدواج و موانع پیشرو
تاریخ ارسال : 03 /12 /1394
دسته بندي: پابان نامه - پروژه - مقاله - تحقیق,علوم تربیتی,روانشناسی,علوم اجتماعی
حجم فایل : 31.55 كيلوبايت
فرمت فايل هاي فشرده : word
تعداد صفحات : 44 صفحه
امتیاز : 0




قیمت : 1,500 تومان



توضیح :

عنوان : مقاله ازدواج و موانع پیشرو

این فایل با فرمت word و آماده پرینت میباشد

فهرست مطالب
مقدمه ۵
مشکلات دوران کودکی ۷
عامل اصلی مشکلات ۸
نظریه لورنس کلبرگ در باره رشد ۹
نظریه اریکسون در مورد رشد ۱۰
رشد از نظر اسلام ۱۲
مرحله دوم : از ۷ سالگی تا ۱۵ سالگی ۱۲
مرحله سوم : از ۱۵ سالگی الی ۲۱ سالگی ۱۳
مشکلات دوران کودکی ۱۵
مسائل مربوط به قبل از ازدواج : ( خود شناسی ) ۱۶
حقایق پیرامون عشق و ازدواج ۲۱
عشق نوجوانی ۲۴
عاشق شدن با یک نگاه ۲۶
عشق یک طرفه ۲۶
عشق دو طرفه ۲۸
عشق بعد از ازدواج ۲۹
دلایل مناسب برای ازدواج ۳۰
همنشینی و مصاحبت ۳۰
زندگی سالم و مناسب جنسی ۳۰
تشکیل خانواده ۳۱
سبک زندگی منحصر به فرد ۳۱
دلایل نا مناسب برای ازدواج ۳۲
ترس از استقلال ۳۲
درمانگر همسر خویش بودن ۳۲
به قصد اذیت کردن والدین خویش ۳۳
ترس از پیر شدن یا عقب ماندن ۳۳
به خاطر عاشق بودن ۳۴
گریز از خانه ای نا خوشایند ۳۴
مشکلات و موانع ازدواج ۳۵
مشکلات ازدواج ۳۶
مشکل اول ۳۶
۱-مشکلات مالی و اقتصادی ۳۶
راه حلها ۳۷
۱-امداد های الهی ۳۷
۲-افق های جدید ۳۷
۳-تسهیلات و مزایای شغلی ۳۸
۴-کسب اعتبار و آبروی بیشتر در جامعه ۳۸
۵-وام های مخصوص ازدواج ۳۹
۶-کم کردن تشریفات و خرجهای اضافی ۳۹
مشکل دوم ۴۰
(۲) ادامه تحصیلات علمی ۴۰
راه حل ها ۴۰
۱-بیرون کردن این فکر که تحصیلات با ازدواج سازگار نیست از ذهن خود ۴۰
۲- نامزدی شرعی و قانونی ۴۱
۳-کمک والدین به دختر و پسر ۴۱
۴-جلو گیری از بچه دار شدن ۴۲
۵-قناعت ۴۲
۶-انجام کارها و امور زندگی بطور مشترک ۴۲
مشکل سوم ۴۲
مشکل چهارم ۴۲
(۴) سنگ اندازی و اشکال تراشی بزرگترها و اطرافیان ۴۳
راه حل ها ۴۳
۱-صحبت مستقیم با سنگ اندازها و اشکال تراشان ۴۳
۲- قرار دادن واسطه ۴۳
 
مقدمه :
ازدواج و تشكيل خانواده يكي از حساس ترين تصميمات دوران زندگي است كه اقدام آن نياز به بررسي و دقت , هوشياري و مشورت با افراد با تجربه دارد , چرا كه غفلت و اشتباه در اين زمينه يك عمر پشيماني را به دنبال خواهد داشت .
برخي از پشيماني ها زود گذر ند و پس از چندي به دست فراموشي سپرده مي شوند اما گاه اين پشيماني با رنج و درد همراه مي شوند كه تا پايان عمر ناچا ر به تحمل آن خواهيم بود .
اين را همه مي دانند و همه مي گويند كه ازدواج به اين معني است كه دختر و پسري كه پيوند زناشويي مي بندند مي بايد تا پايان عمر در كنار هم باشند , در غم و شادي يكديگر شريك گردند و از زندگي با يكديگر لذت ببرند تا بتوانند بهره لازم را از زندگي بر گيرند و فرزنداني شاد , سالم و مفيد براي خود و خانواده و جامعه تربيت كنند . متاسفانه دستيابي به اين اهداف چندان هم آسان نيست .و ازدواج و زندگي زنا شويي جزئيات بسياري را در بر دارد كه تعداد معدودي از پسران و دختران از آنها آگاهي دارند . در بيشتر موارد پسرها و دخترها از درخواست و هدف خود از ازدواج آگاهي لازم را ندارند و تنها بعد از ازدواج است كه به بسياري از جزئيات زندگي و اهميت آن پي      مي برند و گرفتار مشكلاتي مي شوند كه حل آنها به سادگي امكان پذير نيست .
روابط بين زن و شوهر بسيار حساس و داراي جزئياتي است كه بسياري از معيار ها ناتوان از تشخيص مشكل و يا حل آن است و قانون نيز نمي تواند بدرستي در اين زمينه قضاوت كند , چون عمر و انرژي رواني از دست رفته بر گشت نا پذير است . ازدواج نا موفق و يا طلاق براي اكثر زن و شوهر ها شكستي غير قابل جبران محسوب مي شود .
ينا براين براي جلوگيري از هر شكستي بهتر است تا آگاهي افراد نسبت به اين امر مهم ( ازدواج ) افزايش پيدا كند . كتابهاي بسياري در اين زمينه نوشته شده است و نويسندگان بسياري تلاش كرده اند تا حاصل تحقيقات و تجربيات خود را در اختيار ما قرار دهند .زماني كه اطلاعات و سطح آگاهي افراد بالا رود مي توانند زندگي بهتر و با نشاطي را بوجود آورند .
اين تحقيق شامل سه بخش كلي است , بخش اول مربوط به تعدادي از كتابها و گزيده اي از داستانهايي كه در مجله بيان شده است . بخش دوم شامل مطالب سه جلد كتاب ‍“ آيا تو گمشده ام هستي “  است , در اين سه كتاب به مسائلي اشاره شده است كه تصميم گرفتم آنها را در بخش جداگانه اي بياورم . بخش سوم شامل پرسشنامه هايي است كه افراد مختلف آنها را پاسخ دادند .
در اينجا لازم است از همكاري كليه استادان گرامي و دوستان عزيزم كه تجربيات خود را در اختيار اينجانب قرار دادند تشكر كنم . 
مطالب كلي اين تحقق شامل :
1) مشكلات دوران كودكي 
2) مشكلات در انتخاب همسر ( قبل از ازدواج )
3) مشكلات بعد از ازدواج
در اين تحقيق سعي بر آن شده تا يك سلسله مباحث مهم و سرنوشت ساز رفتار و كردار روزهاي جوا ني را كه در روند زندگي سعادتمند در طول زندگي تاثير گذار بوده و عدم اطلاع آن قطعاُ در سير آنان به سوي كمال بازدارنده است به شما عزيزان يادآ ور شوم 
مشكلات دوران كودكي
كودكي يكي از مهمترين دوران مراحل زندگي هر فردي است و مشكلات در آن دوران تاثير بسزايي در مراحل ديگر زندگي دارد. جالب است كه بدانيم كه اكثر مشكلات قبل و بعد از ازدواج ريشه در دوران كودكي هر شخص دارد . يعني مشكلات دوران كودكي مشكلات قبل از ازدواج مشكلات بعد از ازدواج  
پس اگر خوب دقت كنيم متوجه مي شويم كه دوران كودكي هر شخص تا چه اندازه در مراحل ديگر زندگي اثر گذار است . بنا براين وظيفه هر پدر و مادري است كه با تربيت صحيح آينده فرزندان خود را تضمين كنند .  
پدران و مادران عزيز هميشه تلاش مي كنند تا فرزندانشان در آسايش و آرامش زندگي كنند , اما متاسفانه به علت    ا طلاعات كم والدين و كوتاهي در بعضي مسائل مشكلاتي براي فرزندانشان بوجود مي آيد كه در آينده آنها بسيار تاثير گذار است .
عامل اصلي مشكلات : 
1) كمبود محبت
2) عدم امنيت
3) ترس
فكر انسان , عمل انسان اعم از نگاه , سخن گفتن , دست زدن , راه دفتن و ساير اعمالي كه ار اعضاء و جوارح انساني سر مي زند در يك مركز از بدن او به نام مغز ثبت و ضبط مي گردد.رفتار و كردار او در گذشته بدون اينكه از خاطر او رفته باشد او را در مسير زندگي اميد وار  يا نا اميد قرار مي دهد و از آنجايي كه رفتار , به تناسب خوبي و زشتي , در اميد واري زياد و نااميدي زياد تاثير دارد ما ابتدا به بررسي روان شناسي رشد و سپس رشد از نظر اسلام مي پردازيم تا اول اينكه بدانيم بهترين دوران زندگي انسان چه موقعي است و دوم اينكه بعد از شناخت از موقعيت خود از   فرصت هاي از دست نرفته براي خوشبختي و سعادت دنيا و آخرت گام برداريم .
از آنجايي كه انسان موقعيت خود را نمي شناسد دست به كارهاي ناشايست مي زند . اگر انسان قدر و منزلت خود را از آفرينش بداند , همانگونه كه مولاي ما حضرت علي (ع) فرمودند : هركس خود را شناحت به تحقيق پروردگار خود را شناحته است . برا ي حفظ ارزشهاي نهفته و والاي خود تلاش مي كند .
تمام بدبختي هاي انسان از جهل او سرچشمه مي گيرد. در اين تحقيق تصميم داريم انشاء ا.. . ضمن بررسي مراحل رشد و نيز خود شناسي به مسائل مربوط به ازدواج هم بپردازيم .
نظريه لورنس كلبرگ در باره رشد :
لورنس كلبرگ روان شناس امريكايي با اينكه معتقد است هيجگونه پيشگويي در باره ارتباط بين سن و رشد اخلاقي صحيح نيست و نيز افراد وقتي به يك مرحله معين از رشد مي رسند به طور قابل قبولي ملاحظه اي با يكديگر متفاوت اند ,  ولي در حين حال در مطالعات او مي توان حد و سني را در طول مراحل رشد اخلاقي مشاهده كرد .
رفتار اخلاقي كودكان در بين سالهاي زير هفت سال دورويه تنبيه يا پاداش است . اما از سنين هفت تا دوازده سالگي يعني مرحله اخلاق   « پسر خوب » و « دختر خوب » بودن در رفتار اخلاقي اين سنين مشاهده شده است . مرحله ديگر 12 تا 15 سالگي يعني دوران نوجواني است كه در اين دوران مرحله اخلاق بر پايه قانون و نظم مي شود كه ما اين دوران را دوران « مميزي يا دوران تشخيص » مي ناميم , و بالاخره مراحل نهايي رشد از سنين 15 سال به بالا كه افراد , توانايي كافي براي تفكر انتزاعي و مجرد را پيدا كرده و به آخرين مرحله رشد ذهني نائل مي شوند . 
نظريه اريكسون در مورد رشد :
هشت مرحله رشد شخصيت و هويت انسان در نظريه اريكسون به اين شرح است :
مرحله اول : از تولد تا يك سالگي ( امنيت و اعتماد در مقابل احساس نا امني و عدم اعتماد )
مرحله دوم : از يك سالگي تا سه سالگي ( تكيه كردن بر خود در مقابل شرم و ترديد )
مرحله سوم : سه تا پنج سالگي ( ابتكار در مقابل احساس گناه ) در اين دوره اگر در كودك ابتكار و كفايت برآورده نشود احساس گناه و كم ارزشي و گوشه گيري پيدا مي شود .
 


نظرات کاربران :

نظری توسط کاربران ثبت نشده است.
شما هم می توانید در مورد این فایل نظر دهید.
کاربر گرامی، لطفاً توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظرات شما درباره ی این محصول در نظر گرفته شده است. در صورتی که سوالی در رابطه با این محصول دارید یا نیازمند مشاوره هستید، فقط از طریق تماس تلفنی با بخش مشاوره اقدام نمایید.
کاربر گرامی چنانچه تمایل دارید، نقد یا نظر شما به نام خودتان در سایت ثبت شود، لطفاً لاگین نمایید.