نمونه سوالات پیام نور
به فایل سون خوش آمدید

جهت استفاده بهتر از گوگل کروم استفاده نمایید.

منو كاربري
تبلیغات

سیلویکا

Image result for ‫سیویلیکا‬‎

نرم افزار آموزشی شهاب

فایل های بیشتر
آمار
تعداد دانلود فايل : 7 دانلود
امتیاز فایل : 1 امتیاز
بازدید : 118 مرتبه
گزارشات سايت

فايل هاي رايگان:
    1,657 فايل
فایل های غیر رایگان :
    5,442 فايل
فایل های ويژه:
    204 فايل
مجموع كاربران ويژه :
    0 كاربر
مجموع کاربران عادي :
    6,262 كاربر
adsads
مقاله درمورد بتن
مقاله درمورد بتن
تاریخ ارسال : 07 /02 /1395
دسته بندي: پابان نامه - پروژه - مقاله - تحقیق,عمران و متالوژی
حجم فایل : 637.16 كيلوبايت
فرمت فايل هاي فشرده : word
تعداد صفحات : 84 صفحه
امتیاز : 1







توضیح :

عنوان : مقاله درمورد بتن

این فایل با فرمت word و آماده پرینت می باشد

فهرست مطالب
پلان پی کنی ۶
۲- گود برداری ۶
۳- تا کجا باید گودبرداری کرد ۷
۴- خروج آب از محل گودبرداری ۸
۵- بتن ۸
۶- مصرف آب در بتون از نظر کیفیت ۹
۷- اثر ناخالصیهای آب به روی بتن ۱۰
۸- نسبت های مخلوط کردن اجزاء بتن ۱۱
۹- بتن سازی ۱۴
مشخص نمودن آکس ستونها ۱۸
اجرای فونداسیون ۱۸
شمع کوبی : ۲۰
خدک گذاری روی شبکه پائینی ۲۲
نحوه اجرای شبکه فوقانی ۲۳
اجرای ریشه ستونها ۲۴
۱۱- بتن ریزی در هوای سرد و گرم ۲۵
۱۲- قالب بندی ۲۶
آرماتورگذاری روی ریشه ستونها و بستن ستونها ۳۰
قالب بندی ستون ۳۱
قالب بندی تیر ۳۵
نحوه اجرای تیر ۴۱
قالب بندی تیر ۴۱
۱۸- قالب بندی سقف ۴۳
۱۹- باز کردن قالب ۴۵
۲۱- سقف ۴۷
۲۲- سقفهای تیرچه بلوک ۴۷
۲۳- تیر ۴۸
۲۴- کلاف عرضی ۵۱
۲۵- قلاب اتصال ۵۲
سخت کننده ها (‌استیفنر ) ۵۴
طویل نمودن ستونها ۵۵
نحوه اجرابادبند ۵۶
نحوه نصب کوره های سیمان پزی ۵۸
مقدمه ۶۳
نحوه نصب و کار دستگاه کرگیری ۶۵
نحوه کاشتن بلت در بتن ۷۰
فیزیکی ۷۱
نحوه تخریب بتن ۷۲
برای چه منظورهایی از این دستگاه استفاده می شود ؟ ۷۶
 
 
بخش اول
 
پلان پي کني 
براي تهيه نقشه يا پلان پي کني ، بسته به نوع فونداسيون (تکي ، نواري ، گسترده) و نوع قالب بندي و ارتفاع گود برداري اين نقشه تهيه مي شود براي هرنوع قالب بندي يک فضاي مناسب در پشت فونداسيون لازم مي باشد مثلاً براي قالب آجري حداقل cm35 که 10 تا 20 سانتي متر قالب آجري و حداقل 25-15 سانتي متر تلرانس گودبرداري در نظر گرفته مي شود براي قالب فلزي و چوبي اين فضا بزرگتر و حداقل 70 الي 60 سانتي متر لازم مي باشد. پس از خاکبرداري نوبت به ريگلاژ کف مي رسد اگر خاک کف ، خاک خوبي نباشد مي توان تا 50 سانتي متر آن خاک را بيرون بوده و مخلوط راهسازي جايگزين آن شود.
2- گود برداري
بعد از پياده کردن نقشه و کنترل آن در صورت لزوم اقدام به گودبرداري مي نمايند گودبرداري براي آن قسمت از ساختمان انجام مي شود که در طبقات پايين تر از کف طبيعي زمين ساخته مي شود مانند موتورخانه ها و انبارها و پارکينگ ها و غيره.
در موقع گودبرداري چنانچه محل گودبرداري بزرگ نباشد از وسائل معمولي مانند بيل و کلنگ و فرقون (چرخ دستي) استفاده مي گردد براي اين کار تا عمق معيني که عمل پرتاب خاک با بيل به بالا امکان پذير است (مثلاً 2 متر ) عمل گودبرداري را ادامه مي  دهند و بعد از آن پله اي ايجاد نموده و خاک حاصله از عمق پايين تر از پله را روي پله ايجاد شده ريخته و از روي پله دوباره به خارج منتقل مي نمايند.
براي گودبرداريهاي بزرگتر استفاده از بيل و کلنگ مقرون به صرفه نبوده و بهتر است از وسايل مکانيکي مانند لودر و غيره استفاده شود در اينگونه مواد براي خارج کردن خاک از محل گودبرداري و حمل آن بخارج کارگاه معمولاً از سطح شيبدار استفاده مي گردد بدين طريق که در ضمن گودبرداري سطح شيبداري در کنار گود براي عبور کاميون و غيره ايجاد مي گردد که بعد از اتمام کار، اين قسمت وسيله کارگر برداشته مي شود.
3- تا کجا بايد گودبرداري کرد
ظاهراً حداکثر عمق مورد نياز براي گودبرداري تا روي پي مي باشد بعلاوه چند سانتيمتر بيشتر براي فرش کف و عبور لوله ها (در حدود 20 سانتيمتر که 6 سانتيمتر براي فرش کف و 14 سانتيمتر براي عبور لوله مي باشد) .
که در اين صورت مي بايد محل پي هاي نقطه اي يا پي هاي نواري و شناژها را با دست خاک برداري نمود ولي بهتر است که گودبرداري را تا زير سطح پي ها ادامه بدهيم زيرا در اين صورت اولاً براي قالب بندي پي ها آزادي عمل بيشتري داريم در نتيجه پي هاي ما تميزتر و درست تر خواهد بود و در ثاني مي توانيم خاک حاصل از چاه کني و همچنين نخاله هاي ساختمان را در فضاي ايجاد شده بين پي ها بريزيم که اين مطلب از لحاظ اقتصادي مقرون بصرفه مي باشد زيرا معمولاً در موقع گودبرداري کار با ماشين صورت مي گيرد در صورتيکه براي خارج نمودن نخاله ها و خاک حاصل از چاه فاضلاب از محيط کارگاه مي بايد از وسايل دستي استفاده نمائيم که اين امر مستلزم هزينه بيشتري نسبت به کار با ماشين مي باشد.
البته در مورد پي هاي نواري اين کار عملي نيست زيرا معمولاً پي سازي در پي هاي نواري با شفته آهک مي باشد که بدون قالب بندي بوده و شفته در محل پي هاي حفر شده ريخته مي شود در اين صورت ناچار هستيم در ساختمانهائي که با پي نواري ساخته مي شود اگر به گودبرداري نياز داشتيم گودبرداري را تا روي پي ادامه دهيم.
4- خروج آب از محل گودبرداري 
چنانچه در موقع گودبرداري در زمينهايي که آبهاي تحت الارضي در سطح هاي بالا قرار دارد در محل گودبرداري آب جمع شود بهتر است که حوضچه کوچکي در وسط گود حفر نموده و آبهاي حاصله را باين حوضچه هدايت نمائيم و بعداً آبهاي جمع شده را با توجه به سرعت جمع شدن بوسيله سطل و يا پمپ بخارج منتقل کنيم.
5- بتن 
بتن سنگي است مصنوعي که از مواعذ سنگي (شن و ماسه ) ، آب و سيمان تشکيل شده و به علت رواني قالب خود را پر کرده و بشکل قالب خود در مي آيد.
 


نظرات کاربران :

نظری توسط کاربران ثبت نشده است.
شما هم می توانید در مورد این فایل نظر دهید.
کاربر گرامی، لطفاً توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظرات شما درباره ی این محصول در نظر گرفته شده است. در صورتی که سوالی در رابطه با این محصول دارید یا نیازمند مشاوره هستید، فقط از طریق تماس تلفنی با بخش مشاوره اقدام نمایید.
کاربر گرامی چنانچه تمایل دارید، نقد یا نظر شما به نام خودتان در سایت ثبت شود، لطفاً لاگین نمایید.