نمونه سوالات پیام نور
به فایل سون خوش آمدید

جهت استفاده بهتر از گوگل کروم استفاده نمایید.

منو كاربري
تبلیغات

سیلویکا

Image result for ‫سیویلیکا‬‎

نرم افزار آموزشی شهاب

فایل های بیشتر
آمار
تعداد دانلود فايل : 0 دانلود
امتیاز فایل : 23 امتیاز
بازدید : 461 مرتبه
گزارشات سايت

فايل هاي رايگان:
    1,657 فايل
فایل های غیر رایگان :
    5,442 فايل
فایل های ويژه:
    204 فايل
مجموع كاربران ويژه :
    0 كاربر
مجموع کاربران عادي :
    6,255 كاربر
adsads
مقاله بررسی میزان و نحوه گذراندن اوقات فراغت دانش آموزان دختر مقطع متوسطه ناحیه 2 شهر یزد
مقاله بررسی میزان و نحوه گذراندن اوقات فراغت دانش آموزان دختر مقطع متوسطه ناحیه 2 شهر یزد
تاریخ ارسال : 08 /02 /1395
دسته بندي: پابان نامه - پروژه - مقاله - تحقیق,علوم تربیتی,روانشناسی,علوم اجتماعی
حجم فایل : 155.85 كيلوبايت
فرمت فايل هاي فشرده : word
تعداد صفحات : 102 صفحه
امتیاز : 23




قیمت : 5,500 تومان



توضیح :

عنوان : مقاله بررسی میزان و نحوه گذراندن اوقات فراغت دانش آموزان دختر مقطع متوسطه ناحیه 2 شهر یزد

این فایل با فرمت word و آماده پرینت می باشد

فهرست مطالب
فصل اول : مبادي تحقيق 
1- مقدمه 1
2- موضوع تحقيق و تبيين آن 3
3- بيان مسأله مورد پژوهش (مشكل چيست؟) 5
4- انگيزه محقق در انتخاب موضوع 7
5- هدف تحقيق 8
6- ضرورت تحقيق (اهميت مسأله مورد پژوهش) 9
7- واژه ها و اصطلاحات اين تحقيق 11
فصل دوم : بررسي پيشينه پژوهش 
الف- سابقه نظري تحقيق 12
تاريخچه 21
ب- سابقه عملي تحقيق 24
1- بررسي پژوهشهاي مشابه موضوع تحقيق در جهان 24
2- بررسي پژوهشهاي مشابه موضوع تحقيق در ايران 29
3- بررسي پژوهشهاي مشابه موضوع تحقيق در محل تحقيق 34
ج- نقد و بررسي پ‍ژوهشهاي انجام شده مشابه موضوع تحقيق 36
فصل سوم:روش تحقيق (متدلوژي)
الف- فرضيات 37
1- تعريف فرضيه 37
2- انواع فرضيه 37
3- فرضيات اين تحقيق 38
4- سؤالات پژوهشي 38
ب- جامعه آماري و نمونه گيري 39
1- تعريف جامعه آماري 39
2- جامعه آماري اين تحقيق 39
3- تعريف نمونه گيري 39
4- انواع نمونه گيري 40
5- نمونه گيري در اين تحقيق 40
ج- جمع آوري اطلاعات 43
1- تعريف روش جمع آوري اطلاعات 43
2- انواع روشهاي جمع آوري اطلاعات 43
3- روش جمع آوري اطلاعات در اين تحقيق 47
4- تعيين روايي روش جمع آوري اطلاعات 47
5- تعيين پايايي روش جمع آوري اطلاعات 48
د- روش تحقيق 48
1- تعريف روش تحقيق 48
2- انواع و روش هاي تحقيق 49
3- نوع و روش اين تحقيق 50
فصل چهارم: تجزيه و تحليل اطلاعات
الف- تجزيه و تحليل سؤالات چند جوابي پرسشنامه (با جدول فراواني و درصدي و رسم نمودار ستوني) 51
ب- تجزيه و تحليل سؤالات تشريحي پرسشنامه (با جدول فراواني و درصدي) 68
ج- تجزيه و تحليل فرضيات (با جدول فراواني و درصدي و رسم نمودار دايره اي ) 71
فصل پنجم: تفسير نتايج پژوهش
1- نتيجه تحقيق 78
الف- نتايج كلي و فرضيات 78
ب- نتايج كلي سؤالات تشريحي 80
2- پيشنهادات و نظرات اصلاحي 82
الف- پيشنهادات محقق 82
ب- استنتاج كلي از پيشنهادات پاسخ دهندگان 83
3- مقايسه نتايج اين تحقيق با پژوهشهاي مشابه اين موضوع 84
4- محدوديت ها و مشكلات اين تحقيق 86
5- فهرست منابع(كتابنامه) 87
6- پيوست(ضمائم)
نمونه پرسشنامه
 
 
چكيده :
امروزه در سراسر جهان مسئله فراغت از جايگاه خاص برخوردار است ،‌پيشرفت صنعتي و اقتصادي در سال هاي اخير كه رفاه و آسايش بيشتري را به ارمغان آورده است و به شمار بيشتري از مردم اين امكان را بخشيده است كه نسبت به گذشته بخش بيشتري از اوقات خود را به امور معنوي – فرهنگي بپردازند 
در واقع نوع گذراندن اوقات فراغت بازندگي معنوي و فرهنگي هر جامعه بسيار نزديك است همين امر ارتباط تنگاتنگ جوامع آگاه را برآن داشته تا با اجراي سياستهاي مناسب فرهنگي ،‌ورزشي ،‌اتخاذ روش تشويق آميز و مانند اينها از هدر رفتن آن جلوگيري كند  
اين تحقيق با طرح اين سؤال كه در دانش آموزان دختر مقطع متوسط ناحيه 2 شهر يزد اوقات فراغت خود را به انجام چه كارهايي مي پردازند ؟ آغاز مي شود و با هدف بررسي چگونگي نحوه ي گذراندن اوقات فراغت و نوع فعاليتهاي فراغت و كم و كيف پرداختن به هر كدام از فعاليت هاي فراغت و تعيين علايق دانش آموزان و نيز بررسي ميزان دخالت امكانات در نحوه ي گذران اوقات فراغت مي باشد 
اين تحقيق شامل 7 سؤال پژوهشي كه ميزان اوقات فراغت ،‌سهم والدين و همسالان‌، تلويزيون ، ‌اينترنت ‌،موسيقي ‌،    ،‌مطالعه ي علمي و غير علمي و نيز رضايت دانش آموزان از نحوه ي گذران اوقات فراغتشان ،‌خواست و انتظاراتشان از مسؤلان را مي سنجد كه نتايج بطور كامل در فصل پنجم آمده است  
اطلاعات اين تحقيق از طريق پرسشنامه جمع آوري گرديده است و در قالب جداول فراواني ،‌درصدها ،‌نمودارها تجزيه و تحليل شده است  
جامعه آماري نيز 120 نفر از دانش آموزان دختر مقطع متوسط ناحيه 2 شهر يزد هستند كه بصورت تصادفي خوشه اي انتخاب شدند و پايايي تحقيق هم از طريق آلفاي كرابناخ (69%)‌سنجيده شد 
 
 
- مقدمه :
در سايه ي تحولات عظيم علمي و فناوري هاي جديد در جهان امروز پديده اي بنام اوقات فراغت شكل گرفته است پديده اي كه از يك سو زمينه اي مناسب براي رشد ابعاد مختلف وجود آدمي و رسيدن به كمال و سعادت است و بستري مطلوب براي رشد و شكوفايي استعدادهاي نهفته در درون و از سوي ديگر آبستن مشكلات جدي و جديدي براي نسل امروز و نسل هاي آينده است كه اگر با علم و آگاهي با آن روبرو نشويم و برنامه اي مدون و منظم براي برخورد با آن نداشته باشيم ‌،دچار صدمات و لطمات جبران ناپذيري خواهيم شد  
توجه به اين نكته بسيار مهم است كه اوقات فراغت بخش جدايي ناپذير زندگي امروزي است كه نحوه ي گذراندن آن هم ممكن است باعث سلامت ،‌رشد و كمال فرد شود و هم موجب كندي ،‌انحراف و انحطاط آدمي گردد بخصوص در دوره ي نوجواني ،‌اوقات فراغت اهميت زيادي دارد زيرا نوجوان از يك سو مايل به برقراري ارتباط با ديگران ‌،به ويژه همسالان است ،‌از يكنواختي گريزان است و در كارها و امور زندگي خود تنوع مي خواهد و از سوي ديگر هنوز به پختگي كامل نرسيده است اگر نوجوان براي گذراندن اوقات فراغت ،‌درست راهنمايي نشود ممكن است به انجام اموري گرايش پيدا كند كه آثار نامطلوبي براي او خواهد داشت  
والدين بايد در داخل منزل فضايي بوجود بياورند كه نوجوان بخشي از اوقات خود را در كنار پدر و مادر بگذراند درست است كه او به همسالان و دوستان گرايش بيشتري دارد ولي اگر والدين با وي ارتباط عاطفي و اجتماعي مناسب داشته باشند نوجوان با آنان هم صحبت مي شود ،‌از گفتگو با آنان لذت مي برد و در برقراري ارتباط با ديگران نيز افراط يا تفريط نمي كند از طرف ديگر چون نوجوان در طول روز در مدرسه به سر مي برد و در بيرون از مدرسه نيز عمدتا‌ً‌ با دوستان خود ارتباط دارد ،‌نقش مدرسه در راهنمايي او براي گذراندن اوقات فراغت بسيار مؤثر است مدرسه مي تواند فعاليت هاي فرهنگي و تفريحي سالم پيش بيني كند و بطور غيرمستقيم رفتارهاي ديني ،‌اجتماعي و فرهنگي مورد انتظار را در دانش آموزان تقويت نمايد بويژه در ايام تابستان كه دانش آموزان از درس و بحث و تكليف رسمي فارغ شده اند تنظيم برنامه ي مناسب براي اوقات فراغت آنان لازمه ي رشد و كمال ايشان است والدين و مربيان نبايد بطور افراطي در كارهاي نوجوان دقيق شوند ،‌ ولي بررسي  ،‌قضاوت و داوري درباره ي رفتار او و نحوه ي سپري نمودن اوقات فراغت را هميشه در نظر داشته باشند 
 
2- موضوع تحقيق و تبيين آن:
موضوع تحقيق :‌"بررسي ميزان و نحوه ي گذراندن اوقات فراغت دانش آموزان دختر مقطع متوسطه ناحيه 2 شهر يزد"
تبيين موضوع تحقيق :
فراغت در لغت آسودگي و آسايش معمولاً در مقابل اشتغالات و درگيري هاي روزمره كه نوعاً‌موجب خستگي مي گردد بكار مي رود اما فراغت از ديدگاه جامعه شناسي به اين استنباط عام محدود نمي شود و تعريف و تبيين آن عملاً‌به گشايش باب وي‍ژه اي در حوزه ي اين علم تحت عنوان جامعه شناسي فراغت انجاميده است اوقات فراغت را مي توان مهم ترين و دلپذيرترين اوقات آحاد بشر دانست اين اوقات مستعد است كه براي مؤمنان لحظه هاي نيايش با معبود ،‌براي عالمان دقائق تفكر و تعمق و براي هنرمندان زمان ابداع و ساختن باشد  
در عين حال براي عده اي نيز اوقات فراغت ملال آورترين لحظه هاست اوقات فراغت از ديدگاه هاي متفاوت تعاريف متمايزي مي يابد اما اغلب در اين مورد اتفاق نظر دارند كه اين اوقات عبارتست از ساعاتي كه بايد بدون اجبار صرف اموري شود كه شخص به آن تمايل دارد تا حد ممكن نبايد باشد يا منبع درآمدي براي شخص محسوب گردد بلكه به سبك تنوع ،‌ايجاد سرگرمي و فراهم آوردن امكانات رشد فكري و جسمي در راستاي تعادل و رسيدن به ارزشهاي معنوي منجر گردد حال اين سؤال پيش مي آيد كه نوجوانان و جوانان اوقات فراغت خود را صرف چه كاري مي كنند؟‌آيا بدنبال بدست آوردن نشاط و تجديد قواي جسمي و روحي خود مي كنند يا فراغت آنان صرف از خود بيگانگي و مترادف بيكاري قرار مي گيرد؟
 


نظرات کاربران :

نظری توسط کاربران ثبت نشده است.
شما هم می توانید در مورد این فایل نظر دهید.
کاربر گرامی، لطفاً توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظرات شما درباره ی این محصول در نظر گرفته شده است. در صورتی که سوالی در رابطه با این محصول دارید یا نیازمند مشاوره هستید، فقط از طریق تماس تلفنی با بخش مشاوره اقدام نمایید.
کاربر گرامی چنانچه تمایل دارید، نقد یا نظر شما به نام خودتان در سایت ثبت شود، لطفاً لاگین نمایید.