نمونه سوالات پیام نور
به فایل سون خوش آمدید

جهت استفاده بهتر از گوگل کروم استفاده نمایید.

منو كاربري
تبلیغات

سیلویکا

Image result for ‫سیویلیکا‬‎

نرم افزار آموزشی شهاب

فایل های بیشتر
آمار
تعداد دانلود فايل : 0 دانلود
امتیاز فایل : -3 امتیاز
بازدید : 146 مرتبه
گزارشات سايت

فايل هاي رايگان:
    1,657 فايل
فایل های غیر رایگان :
    5,442 فايل
فایل های ويژه:
    204 فايل
مجموع كاربران ويژه :
    0 كاربر
مجموع کاربران عادي :
    6,262 كاربر
adsads
مقاله اثبات حرمت یا عدم حرمت سقط
مقاله اثبات حرمت یا عدم حرمت سقط
تاریخ ارسال : 31 /02 /1395
دسته بندي: پابان نامه - پروژه - مقاله - تحقیق,حقوق
حجم فایل : 67.64 كيلوبايت
فرمت فايل هاي فشرده : word
تعداد صفحات : 115 صفحه
امتیاز : -3




قیمت : 5,500 تومان



توضیح :

عنوان : مقاله اثبات حرمت یا عدم حرمت سقط

این فایل با فرمت word و آماده پرینت می باشد

فهرست مطالب:
 
مقدمه 
روایت صحیحه الوعبیده از حضرت باقر (ع): 
موارد لزوم سقط جنین 
سقط جنین خود به خودی یا مرضی
سقط درمانی: 
سقط ضربه ای: 
سقط جنین جنایی 
انگیزه های سقط جنین عمدی
انواع الاجهاض
 
فصل اول: تاریخچه نظریه سقط جنین
 
فصل دوم: تعاریف و مراحل تشکیل جنین
۱) نطفه 
۲) علقه 
۳) مضغه 
۴) روح 
۵) جنین 
۶) سقط 
مراحل تشکیل جنین 
مراحل حاملگی و اندازه جنین از نظر جنین شناسی 
۱) تشکیل نطفه 
۲) تشکیل علقه 
۳) پوست لایه میانی 
۳) مرحله مضغه 
۴) مرحله عظام 
۵) مرحله لحم 
۶) مرحله تسویه 
آنچه كه لازم است در ابتداي مباحث طرح شده مورد بررسي سقط جنين مي باشد
چگونه مي اوان حرمت سقط جنين را ثابت كرد و از چه راهي امكان اثبات وجود دارد؟ چرا كه ثابت شدن يا نشدن اين مسئله اثراتي مستقيم بر روي جواز يا عدم جواز آن در موارد مختلف خواهد گذاشت، مثلاً در صورت اثبات عدم حرمت سقط سنگيني حكم در موارد ديگر (  مثلاً در خطر بودن جان مادر ) نيز كمتر خواهد شد و شايد بتوان حكم ساده تري را در اين گونه موارد صادر كرد و بالعكس در صورت اثبات حرمت سقط جنين هنگاميكه در موارد مختلف اصل حرمت سقط باشد براي رد اين اصل شرايط ايجاد شده حكم جديدي را صادر نمود، البته انجام تمام اين مراحل وصدور حكمهاي مختلف در حيطة كار مراجع تقليد و فقها مي باشد و از محدودة كار ما خارج مي باشد لذا فقط به بررسي آنها و تحليل مراتب مختلف آن مي پردازيم و به هيچ وجه در صدد صدور حكم با رد احكام صادر شده نمي باشيم و بيان مطلبي در ذيل سخنان بزرگان و فقها صرفاً به منظور ايجاد سؤال جهت يافتن جواب مي باشد و هرگز به معناي رد سخنان آنان نمي باشد.
طبق تحقيقات در كتب مختلف روايي و فقهي بزرگان هيچكدام از اين كتب كه تعداد آنها نيز كم نبوده روايتي كه به طور مستقيم ولالت بر جرمت سقط كند يافت نمي شد. در تأييد اين گفته سخن چندي از بزرگان را نيز مي توان اضافه نمود مانند اين بيان كه مي فرمايد: « در كتب فقهيه در باب جنايت بر حمل مطلبي كه دلالت بر حرمت اسقاط جنين كند نيامده است و يا من نيافته ام »،  آيا نويسنده اين مقاله فرد شناخته شده اي است؟ نويسنده مهم است.
اما به دليل انكه مسئله داراي اهميت بسياري مي باشد لذ پس از بررسيهاي مختلف تنها روايتي كه جهت حرمت سقط به آن استناد كرده اند روايت ذيل مي باشد كه به روايت اسحق بن عمار معروف است:
قال: قلت لابي الحسن (ع ) : المرأه تخاف الحبل فقشرب الدواء فتلقي ما في بطنها ؟ قال : لا فقلت : انما هو نطفه ، فقال : إن اول مايخلق نطفه.   
اسحق بن عمار مي گويد : به حضرت موسي بن جعفر ( ع‌ ) عرض كردم: زن از آبستن شدن مي ترسد ، دوايي مي آشامد و آنچه را كه در شكمش دارد بيرون مي اندازد
 « حكم آن چيست؟ و يا يان كار صحيح است؟ » فرمود: نه ، عمار مي گويد : عرض كردم : انچه كه زن از شكمش بيرون مي اندازد نطفه است، فرمود : اغاز خلقت انساني نطفه است.
آنچه كه بيشتر علما و بزرگان بدان استناد كرده اند و آن را دليلي براي حرمت گرفته اند. همين روايت مي باشد.   اما چند نكته قابل ذكر مي باشد اولاً : در اين روايت قيد تخاف آورده شده است كه شايد بتوان اين روايت را محدود به همان كرد يعني پاسخي كه معصوم در اين رابطه داده است با در نظر گرفتن شرايط خاصي كه در روايت مقيد به آن شده است باشد، بنابراين با در نظر داشتن اين مطلب شايد بتوان اثبات حرمت را ازطريق اين روايت كمي سبك تر انكاشت.
ثانياً : انچه كه مورد توجه قرار مي گيرد اين است كه اصل عدم حرمت مگر اين كه دليلي وجود داشته باشد كه بتوان حرمت را ثابت كرد در مورد اين روايت نيز چنين است كه با  توجه به اينكه اصل عدم حرمت سقط مي باشد پس چگونه مي توان در نظر گرفتن دليل ديگري صرفاً با اتكا به اين روايت حرمت را قابت كرد ، چرا كه در اكثر موارد بزرگان و فقها اين روايت را دليلي بر اثبات حرمت سقط آورده اند در حاليكه اين روايت به تنهايي اثبات كننده حرمت نمي باشد، مگر اينكه در كنار ساير ادله باشد. چرا به تنهايي دليل نيست ؟ آيا دلايلي متعارض به اين دليل وجود دارد؟ 
در ادامه جهت اثبات حرمت مي توان به روايات ديگر نيز اشاره كرد كه در اين روايات مستقيماً حكمي براي سقط وجود ندارد اما به كار بردن لفظ قتل در اين روايات جاي تأمل دارد:
 


نظرات کاربران :

نظری توسط کاربران ثبت نشده است.
شما هم می توانید در مورد این فایل نظر دهید.
کاربر گرامی، لطفاً توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظرات شما درباره ی این محصول در نظر گرفته شده است. در صورتی که سوالی در رابطه با این محصول دارید یا نیازمند مشاوره هستید، فقط از طریق تماس تلفنی با بخش مشاوره اقدام نمایید.
کاربر گرامی چنانچه تمایل دارید، نقد یا نظر شما به نام خودتان در سایت ثبت شود، لطفاً لاگین نمایید.