نمونه سوالات پیام نور
به فایل سون خوش آمدید

جهت استفاده بهتر از گوگل کروم استفاده نمایید.

منو كاربري
تبلیغات

سیلویکا

Image result for ‫سیویلیکا‬‎

نرم افزار آموزشی شهاب

فایل های بیشتر
آمار
تعداد دانلود فايل : 0 دانلود
امتیاز فایل : 2 امتیاز
بازدید : 427 مرتبه
گزارشات سايت

فايل هاي رايگان:
    1,657 فايل
فایل های غیر رایگان :
    5,442 فايل
فایل های ويژه:
    204 فايل
مجموع كاربران ويژه :
    0 كاربر
مجموع کاربران عادي :
    6,264 كاربر
adsads
تحقیق درباره سیمان
تحقیق درباره سیمان
تاریخ ارسال : 08 /03 /1395
دسته بندي: پابان نامه - پروژه - مقاله - تحقیق,عمران و متالوژی
حجم فایل : 57.52 كيلوبايت
فرمت فايل هاي فشرده : word
تعداد صفحات : 73 صفحه
امتیاز : 2




قیمت : 3,900 تومان



توضیح :

مراحل ساخت سیمانعنوان : تحقیق درباره سیمان

این فایل با فرمت WORD و آماده پرینت می باشد

فهرست
فصل اول:
سيمان
1-1- مراحل ساخت سيمان پرتلند
1-2- شيمي تركيبات سيمان
1-3- هيدراتاسيون سيمان
1-4- حرارت هيدراتاسيون
فصل دوم:
مواد سنگي بتن
1-2- طبقه بندي كلي
2-2- آزمايشهاي خواص دانه ها
1- شكل و بافت سطحي سنگدانه ها
2- مقاومت سنگدانه ها
مقاومت در برابر ضربه (طاقت Toughness):
مقاومت در برابر سايش Hardness (سختي)
3- اندازه دانه ها و دانه بندي
مدول يا ضريب نرميFiness Modulus:
4- انواع وزن مخصوصها BS 812:Pt 107 , ASTM C127
5- تخلخل (Porosity)
6- جذب آب و ميزان رطوبت
7- مواد زيان آور در مواد سنگي
واكنش قليائي سيليسي مواد سنگي Alkali-Silica Reaction
واكنش قليائي- كربناتي مواد سنگي
3-2- حمل و انبار كردن مواد سنگي
فصل سوم:
3-1- آب اختلاط بتن
كلرور و سولفاتها
كربنات و بي كربنات قليائي
نمكهاي ديگر معمول
نمكهاي معدني
رس و لاي و ذرات معلق
چربيها
خزه ها
3-1-2- استفاده از آبهاي مختلف براي آب اختلاط:
آب دريا
آبهاي اسيدي
آبهاي قليائي
آب فاضلابها
3-2- آب براي بعمل آوردن
بتن تازه
 
 
فصل اول:
سيمان
 
1-1- مراحل ساخت سيمان پرتلند
از تعريف كلي سيمان مشخص مي گردد كه سيمان ماده اي متشكل از مواد آهكي نظير سنگ آهك يا گچ و مواد شامل اكسيدهاي سيليسيم و آلومينيوم يعني رسها و شيل‌ها مي باشد. مراحل مختلف ساخت سيمان شامل آسياب مواد خام و تبديل آنها به پودر، مخلوط نمودن آنها با درصدهاي معين و پختن آنها در يك كوره گردنده در حرارت حدود 1400 درجه سانتيگراد. 
در اين درجه حرارت مواد در نقطه نزديك ذوب، با هم تركيب شده و به كلينكر تبديل مي گردند. سپس كلينكر سرد شده و با مقداري سنگ گچ، به صورت پودري بسيار ريز آسياب مي شود. نتيجه عمليات فوق منجر به توليد سيمان معروف به پرتلند مي گردد. مرحله مخلوط كردن و آسياب نمودن مواد خام ممكن است بصورت خشك و يا تر انجام شود. مخلوط فوق به داخل كوره گردانده اي كه ممكن است به قطر 7 متر و طول 250 متر ساخته شود، ريخته مي شود.
كوره فوق كه كمي شيبدار مي باشد، از انتها و طرف بالا با مواد خام تغذيه شده و از ابتدا و طرف پايين سوخت به صورت پودر زغال يا مواد ديگر نظير گاز با هوا به داخل آن دميده مي شود. دماي كوره به حدود 1500 درجه سانتيگراد رسيده و با مصرف 100 تا 250 كيلوگرم زغال، حدود يك تن سيمان توليد مي گردد.
در طول كوره، مواد خام به درجات حرارت بالاتري رسيده و به مرور در آنها تغييرات شيميايي يك سري فعل و انفعال شيميايي در مواد بوجود آمده و سرانجام در داغ ترين قسمت كوره حدود 20 تا 30 درصد مواد بصورت مايع در آمده و اكسيدهاي كلسيم، سيليسيم، و آ‌لومينيوم مجدداً با يكديگر تركيب مي شوند. مواد فوق سپس به گلوله هايي با قطر بين 2 تا 25 ميليمتر بنام كلينكر تبديل مي شوند.
كلينكر سپس سرد شده و هواي گرم شده مجدداً همراه سوخت مصرف مي شود. كلينكر سرد شده كه به صورت گلوله هاي سختي در آمده است با كمي سنگ گچ كه به منظور جلوگيري از گيرش سريع سيمان به آن اضافه مي شود، آسياب مي گردد. مواد حاصله معروف به سيمان حاوي 12 10*1/1 ذره در هر كيلگرم مي باشد.
يك كوره گردنده جديد در روش خشك مي تواند 200 تن كلينكر در يك روز توليد نمايد. جهت درك اين رقم بايد متذكر شد كه ميزان توليد سيمان در سال 1984 بالغ بر 70 ميليون تن در آمريكا و 5/13 ميليون تن در انگلستان و حدود 11 ميليون تن در ايران بوده است. 
با توجه به مصرف سيمان كه به علت صادرات و واردات با ميزان توليد شده متفاوت است، در سال 1984 مصرف سرانه سيمان در آمريكا 225 كيلوگرم و در انگلستان 244 كيلوگرم بوده است. بالاترين ميزان مصرف سرانه برابر 678 كيلوگرم و در ايتاليا بوده است. در كشورهاي عربستان سعودي و قطر و امارات متحده عربي اين رقم كلاً به 2000 كيلوگرم رسيده است.
1-2- شيمي تركيبات سيمان
مواد خام تشكيل دهنده سيمان اساساً از اكسيدهاي كلسيم، سيليسيم و آهن تشكيل شده اند. اين مواد در كوره با هم تركيب شده و به غير از مقداري آهك آزاد باقيمانده، كه فرصت كافي براي فعل و انفعال نداشته است، تركيبات شيميايي جديد و پايداري نتيجه مي شوند. در هنگام خنك كردن مصالح، براساس سرعت خنك كردن، مواد به شكل بلوري و بي شكل ظاهر مي گردند. دانه هاي بي شكل كه اكثراً شيشه اي هستند و دانه هاي بلوري شده در حالي كه يك فرمول شيميايي دارند، داراي خواص متفاوتي مي باشند. براي سيمان معمولي، درصد تركيبات حاصل از فعل و انفعالات فوق با داشتن درصد اكسيدهاي موجود در كلينكر و با فرض اينكه كريستاله شدن كامل انجام پذيرفته باشد، قابل محاسبه است.
جدول 2-1 چهار تركيب اصلي سيمان با علائم اختصاري مشخصه آنها را نشان مي‌دهد. علائم مختصر شده كه توسط شيمي دانهاي سيمان پيشنهاد گرديده است به صورت CaO=C، SiO2=S، Al2O3=A، Fe2O3=F و H2O=H مي باشند.
 


نظرات کاربران :

نظری توسط کاربران ثبت نشده است.
شما هم می توانید در مورد این فایل نظر دهید.
کاربر گرامی، لطفاً توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظرات شما درباره ی این محصول در نظر گرفته شده است. در صورتی که سوالی در رابطه با این محصول دارید یا نیازمند مشاوره هستید، فقط از طریق تماس تلفنی با بخش مشاوره اقدام نمایید.
کاربر گرامی چنانچه تمایل دارید، نقد یا نظر شما به نام خودتان در سایت ثبت شود، لطفاً لاگین نمایید.