نمونه سوالات پیام نور
به فایل سون خوش آمدید

جهت استفاده بهتر از گوگل کروم استفاده نمایید.

منو كاربري
تبلیغات

سیلویکا

Image result for ‫سیویلیکا‬‎

نرم افزار آموزشی شهاب

فایل های بیشتر
آمار
تعداد دانلود فايل : 0 دانلود
امتیاز فایل : 2 امتیاز
بازدید : 104 مرتبه
گزارشات سايت

فايل هاي رايگان:
    1,657 فايل
فایل های غیر رایگان :
    5,442 فايل
فایل های ويژه:
    204 فايل
مجموع كاربران ويژه :
    0 كاربر
مجموع کاربران عادي :
    6,262 كاربر
adsads
مقاله نقش روابط عمومی در گسترش افکار عمومی
مقاله نقش روابط عمومی در گسترش افکار عمومی
تاریخ ارسال : 27 /03 /1395
دسته بندي: پابان نامه - پروژه - مقاله - تحقیق,علوم تربیتی,روانشناسی,علوم اجتماعی
حجم فایل : 22.78 كيلوبايت
فرمت فايل هاي فشرده : word
تعداد صفحات : 46 صفحه
امتیاز : 2




قیمت : 2,500 تومان



توضیح :

عنوان : مقاله نقش روابط عمومی در گسترش افکار عمومی

این فایل با فرمت word و آماده پرینت می باشد

فهرست مطالب:
 
اولين سخن
 
ارتباط جمعي يا عمومي
 
تعريف عقيده عمومي- گروه اجتماع
 
افكار عمومي
 
انگيزه شخصي
 
نتيجه
 
منابع 
اولين سخن
خاص‌گرايي‌هاي فرهنگي، قشري، قومي، جنسي در اغلب جوامع توسعه نيافته يا در حال توسعه از جمله جامعه ما به مثابه يك مانع اساسي در توسعه «روابط عمومي» خود نمايي مي‌كند. گويا اصراري است كه نگرش عموم مردم نسبت به مسايل يك سازمان يا وزارتخانه يا شركت، متاثر از نگرش‌هاي سنتي يا نگرش‌هاي تعيين شده، توسط يك قشر يا گروه، بدون هيچ تغييري ادامه پيدا كند. غافل از اين كه اگر نگرشي در تعارض با ساير نگرش‌ها قرار نگيرد، در بستر افكار عمومي جاي نمي‌گيرد و اگر در بستر افكار عمومي قرار نگيرد در تعامل با جامعه واقع نخواهد شد. به عبارتي شفاف‌تر براي رسيدن به تفاهم در يك نگرش، بايد در جامعه ايجاد ذهنيت كرد و اين ذهنيت را در تعارض و تطابق با ذهنيت‌هاي متمايز هم موضوع هدايت كرد تا به عينيت تبديل شود و چون در اين حركت خود موضوع، مسيرتعالي و توسعه را مي‌پيمايد، دايم در معرض نو شدن و در چالش‌هاي علمي و منطقي زنده و پويا باقي مي‌ماند.
افكار عمومي محصول جدل‌ها و گفت و شنودهاي درون جامعه است. افكار عمومي نيرويي نهان و آشكار است كه محصول تعامل اجتماعي است. در هر شرايط اجتماعي چه بخواهيم و چه نخواهيم، پديده‌هايي كه با زندگي مردم و چگونگي بودن و شدن آن‌ها ارتباط دارند، در افكار عمومي حضور دارند. در جوامع بسته و دچار انسداد، جريان افكار عمومي پنهان است. اما در جوامع توسعه يافته، آشكار است افكار عمومي با مفاهيمي مانند وفاق عمومي، آداب و رسوم، احساسات و عواطف متفاوت است. افكار عمومي قابل تغيير است. جاي چون و چرا دارد و به همين علت قابل هدايت است. قابل ترميم است و قابل تشديد است. مي‌توان آن را به وجود آورد يا از ايجاد آن پيشگيري كرد. روابط عمومي موفق با توجه به افكار عمومي برنامه‌هاي خود را تنظيم مي‌كند. مهندسي افكار عمومي سازمان‌ها، نهادها و وزارتخانه‌ها با حضور روابط عمومي و توسط روابط عمومي صورت مي‌گيرد.
روابط عمومي است كه با «نظرسنجي» يا «افكارسنجي» جريان افكار عمومي را مي‌شناسد و براي ترميم، تغيير، تشديد يا همراهي با آن برنامه‌ريزي مي‌كند. روابط عمومي است كه مي‌داند نبايد با افكار عمومي مقابله كند بلكه بايد با آن همراه شود يا در آن تغيير به وجود آورد.
ارتباط جمعي يا عمومي 
ارتباط جمعي يا عمومي تعبير جديدي است كه جامعه شناسان آمريكايي براي مفهوم MassMedia به كار برده‌اند. اين واژه كه از ريشه لاتين media (وسايل) و اصطلاح انگليسي Mass يا توده تشكيل شده است. از نظر لغوي به معناي ابزارهايي است كه از طريق آنها مي‌توان با افرادي به طور جداگانه يا با گروه‌هاي خاص و همگون و جماعت كثيري از مردم به صورت يكسان دسترسي پيدا كرد. امروزه اين وسايل عبارتند از: روزنامه، راديو، تلويزيون، سينما و اعلانات. بديهي است كه در ميان ابزارهاي پخش پيام روزنامه و راديو و تلويزيون داراي نكات مشتركي است چرا كه پيام‌هاي آنها به صورت متناوب پخش مي‌شود.
بنابراين در تعريف ارتباط جمعي مي‌توان گفت:
ارتباط جمعي يا عمومي انتقال اطلاعات با وسايلي چون (روزنامه- كتاب- امواج، راديو، تلويزيون و …) براي گروه غير محدودي از مردم با سرعت زياد است اين نوع ارتباط هم به نوبه خود داراي ويژگي‌هايي است.
1- ناآشنا بودن و پراكنده بودن پيام‌گيران:
در اين قسمت اشاره به سطح اطلاعات و آگاهيهاي افراد مختلف جامعه نسبت به موضوعات مختلف دارد و همچنين پراكندگي و گسترده بودن افرادي كه در حوزه گيرنده پيام قرار دارند.
2- بازگشت پيام يا بازخورد با تاخير 
به علت گستردگي پيام در هنگام فرستادن ان و همچنين گسترده بودن مخاطبين تاثير و بازخورد پيام با تاخير مواجه خواهد شد.
3- سرعت عمل زياد 
كه به نوع ارتباط در وسايل ارتباط جمعي بستگي دارد كه معمولاً در رسانه‌هايي همچون تلويزيون و راديو اين سرعت بيشتر ديده مي‌شود.
4- تكثير پيام 
پيام به سرعت انتشار مي‌يابد و حتي افكار عمومي نيز در اين تكثير نقش ويژه‌اي دارند.
5- ارتباط سطحي و ناپايدار:
به دليل گسترده بودن موضوعات در پيام‌ها و تسريع بودن آن تاثير آن در افراد به صورت سطحي خواهد بود.
6- پيام‌هاي انبوه 
با گسترده شدن وسايل ارتباط جمعي به مراتب پيام‌ها نيز به فراواني افزايش خواهد يافت.
7- قابل رويت نبودن آثار پيام 
اين مشكل ويژه در اين گونه وسايل ارتباط جمعي همواره فكر انديشمندان را به خود مشغول كرده كه چگونه تاثير پيام را در افراد مختلف با آگاهيهاي متفاوت بتوانند در آنها مشاهده نمايند.
 افكار عمومي (Public opinion) يكي از جنجالي‌ترين موضوعات در علوم اجتماعي است كه از دو واژه poll (نظرخواهي) و Public (عمومي، عامه) گرفته شده است. افكار عمومي برخاسته از ضمير باطن يك ملت و نوعي واكنش مردم است نسبت به موضوعي كه در سرنوشت آنها تاثير مي‌گذارد اين واژه در اصل (Doxa) به معني نظر بوده است.

 



نظرات کاربران :

نظری توسط کاربران ثبت نشده است.
شما هم می توانید در مورد این فایل نظر دهید.
کاربر گرامی، لطفاً توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظرات شما درباره ی این محصول در نظر گرفته شده است. در صورتی که سوالی در رابطه با این محصول دارید یا نیازمند مشاوره هستید، فقط از طریق تماس تلفنی با بخش مشاوره اقدام نمایید.
کاربر گرامی چنانچه تمایل دارید، نقد یا نظر شما به نام خودتان در سایت ثبت شود، لطفاً لاگین نمایید.