نمونه سوالات پیام نور
به فایل سون خوش آمدید

جهت استفاده بهتر از گوگل کروم استفاده نمایید.

منو كاربري
تبلیغات

سیلویکا

Image result for ‫سیویلیکا‬‎

نرم افزار آموزشی شهاب

فایل های بیشتر
آمار
تعداد دانلود فايل : 0 دانلود
امتیاز فایل : -12 امتیاز
بازدید : 944 مرتبه
گزارشات سايت

فايل هاي رايگان:
    1,657 فايل
فایل های غیر رایگان :
    5,442 فايل
فایل های ويژه:
    204 فايل
مجموع كاربران ويژه :
    0 كاربر
مجموع کاربران عادي :
    6,255 كاربر
adsads
مقاله بررسی عوامل موثر در رعایت حجاب دانش آموزان دختر
مقاله بررسی عوامل موثر در رعایت حجاب دانش آموزان دختر
تاریخ ارسال : 16 /06 /1395
دسته بندي: پابان نامه - پروژه - مقاله - تحقیق
حجم فایل : 23.55 كيلوبايت
فرمت فايل هاي فشرده : word
تعداد صفحات : 47 صفحه
امتیاز : -12




قیمت : 1,200 تومان



توضیح :

عنوان : مقاله بررسی عوامل موثر در رعایت حجاب دانش آموزان دختر

این فایل با فرمت word و آماده پرینت می باشد

فهرست
مقدمه
هدف كلي :
پيشينة تحقيق
بررسي حجاب از ديدگاه اسلام
ابن خلدون در مقدمه‌ي خويش فصلي دارد تحت عنوان :
مفهوم و ابعاد حجاب در قرآن
هدف و فلسفه حجاب
حجاب چشم
حجاب در گفتار
حجاب رفتاري
حجاب و عفت
اهميت و ضرورت تحقيق
بي حجابي و عوارض مخرب آن
نمونه هاي بارز بي حجابي در به بار آوردن مفاسد اجتماعي و انحطاط جامعه
بيان مسئله
تعاريف عملياتي مفاهيم
ملاكهاي تشخيصي بدحجابي
روش پژوهش 
بسمه تعالي
 
مقدمه
هيچ چيز نبود، جز ديكتاتوري وحشي، او كه مي‌خواست با سرنيزه، پرده از اندام عفاف براندازد. هر چند مي‌دانست زنان اين خاك، سپاهيان آموزش ديده در اصالت فاطمه اند و مردان را قامت غيرت فرونريخته است و تبر ابراهيم، هنوز هم سبز مي‌درخشد، وطن را به سود خنده هاي نامتناهي شيطان فروخت و آزادي را در «نماد مسلماني» هم محكوم كرد.
بانوي ايران، تا آن زمان پشت پرچين حجب و حيا، دامان پاك خود را گسترانيده بود تا گل هاي خوش آب و رنگي كه سر به زانويش نهاده بودند، با لالايي هر قصه‌ي آسماني بيارامند.
اما، چشم هايي كه پشت حرير نقاب، اعتماد خود را از زاويه‌ي نوراني تري مي‌نگريست، دانست كه بايد تحميل عرياني را گريه كند و گيسواني كه در امنيت حريم حجاب، بافته‌هاي محبوبيت و لطافت بود، بايد در كوچه بازار هر نگاه آلوده رها مي‌شد.
و اينك زنان ايراني كه همواره از چشمه‌ي حيا آب مي‌نوشيدند و چادر عفت بر سر مي‌كردند بايد در برابر تيرهاي زهرآلود نگاه نامحرمان، بدون حجاب ظاهر شوند و چه سخت است تصور مرواريدي صدف!
دژخيم، پا در پوتين  ابلهانه ترين تفكرات تجددگرايي، بر جاده‌هاي شرافت ايران زمين گام بر مي‌داشت تا چشم هاي خودبين استعمار را به روي شرف خود ساخته‌ي ايراني بدراند، تا لكه‌دار كند دامان عفت ايراني را و به خاك بكشاند عصمت عفاف را.
اما تاريخ به ياد مي‌آورد استقامت ايراني را، ايستادگي غيرت را! ‌تاريخ مي‌بالد به سرزمين زنان عفيف؛ زناني كه سياهي چادرهايشان با خون عفتشان آميخت و حجابشان حفظ ماند تا پيش دردانه‌ي رسول اكرم (ص)، فاطمه‌ي زهرا (س) روسپيد شوند.
اي زن، به تو از فاطمه اين گونه خطاب است 
ارزنده ترين زينت زن حفظ حجاب است
پوشش زن در اسلام اين است كه زن در معاشرت خود با مردان بدن خود را بپوشاند و به جلوه‌گري و خودنمايي نپردازد.
در جامعه‌اي كه زن را نه با معيارهاي انساني، بلكه با معيارهاي زنانگي مي‌سنجند، زن در حكم يك كالاست و با او مانند يك كالا رفتار مي‌شود. شگفت است كه هر گاه از پوشش و سادگي اسلامي به ميان مي‌آيد، مخالفان كه غالباً يا شيفتگان ناآگاه غربند، يا پادوهاي مزدور سرمايه داري مصرفي، زبان به سخنسرايي مي گشايند كه شما مي‌خواهيد زن را از حضور فعال در جامعه محروم كنيد و او در خانه محبوس سازيد و شما شخصيت زن را جدي نگرفته و نيمي از جمعيت كشور را از صحنه‌ي كار اجتماعي بيرون رانده ايد.  
در پاسخ بايد گفت اتفاقاً چون در تفكر اسلامي زن بايد به عنوان يك انسان به صورتي بسيار جدي وارد اجتماع شود، لازم است دست از تجمل و خودنمايي بردارد.
لازمه‌ي اجتماعي بودن اين است كه فرد كمتر به خود بپردازد و خود را هم چون قطره‌اي در درياي جامعه غرق كند. 
آري؛ حجاب در حقيقت طهارت باطني و اقتدار معنوي زن است كه در قالب لباس و چادري ساده تجلي مي‌كند، تا از چشم هوس بازان و نامحرمان به دور باشد. همانگونه كه گنج گران قيمت را در زير خاك پنهان مي‌كنند تا نصيب رهزنان نشود، زن نيز بايد گنجينه‌ي نهاد خويش را در كمال سادگي ارائه دهد و طهارت و تقواي باطني را كه مايه‌ي باروري درخت خانواده است براي همسر و فرزندان خود در پوشش خاكي ساده يعني «حجاب» حفظ نمايد. حجاب زن اگر چه تأكيد شريعت است اما در روان شناسي عام امروزي مورد توجه همه‌ي جوامع مي‌باشد؛ يعني همگان اعتراف دارند كه حجاب براي سلامت هم مرد و هم زن ضروري است؛ به ويژه تنها راه برون رفت از ناامني هاي اخلاقي و اجتماعي زنان را رويكردي دوباره به حجاب مي‌دانند.
اين جاست كه وجود زناني چون حضرت زهرا (س) و زينب كبري و حضرت مريم ، در فرهنگ جوامع بشري، به عنوان الگوي پاكي طهارت، غيرت و شجاعت، حضوري دوباره مي‌يابند.
جهان محتاج روي پاك زهراست دل هر پاك، سينه چاك زهراست
زني كه قدر گنج خويش داند كليد گنج او در خاك زهراست
بنابراين، حجاب، ايمني بخش زنان و سلاح تيز ميدان عليه دشمنان، خيمه‌ي طهارت و پاكي‌ها براي تربيت فرزندان صالح و با ايمان ، استحكام پيوند خانوادگي، استواري اجتماع و مايه‌ي آرامش روح و روان مي‌باشد. 
گل عفاف، در بوستان حجاب مي‌رويد و حجاب قلعه‌اي براي پاسداري از «گوهر عفاف» است.
 
هدف كلي :
بررسي عوامل مؤر در رعايت حجاب دانش آموزان دختر 
مدارس راهنمايي تحصيلي شهرستان يزد
 
پيشينة تحقيق 
الف – مطالعه تحقيقات انجام شده در زمينه حجاب دانش آموزان مدارس:
در زمينه بررسي وضعيت حجاب دانش آموزان مدارس دخترانه تاكنون مي‌توان به تحقيقي كه توسط دفتر مشاوره و تحقيق وزارت آموزش و پرورش در سال 1370 تحت عنوان “بررسي علل گرايش يا عدم گرايش به حجاب در ميان دختران شهر تهران” در مناطق ششگانه 5، 4، 11، 14 ، 18 انجام شده است اشاره نمود.
نمونه مورد بررسي اين تحقيق شامل 537 نفر دانش آموز دختر مقطع راهنمائي و متوسطه مي‌باشد كه از اين تعداد با توجه به ملاكهاي انتخاب شده 145 نفر حذف و در مجموع تعداد پرسشنامه هاي قابل بررسي به 392 مورد رسيد از اين تعداد 186 پرسشنامه توسط دانش آموزان دختر مقطع راهنمايي و 206 مورد توسط دانش آموزان مقطع متوسطه تكميل شده و جهت تجزيه و تحليل نتايج بدست آمده از اين تحقيق از روش آمار توصيفي استفاده گرديده است. 
نتايج حاصله از اين تحقيق نشان ميدهد كه :
اكثريت دانش آموزان گرايش به رعايت حجاب دارند. اما علت عدم رعايت كامل حجاب مي‌تواند ناشي از عواملي چون عدم آگاهي نسبت به حدود شرعي عكس العمل در مقابل فشارهاي موجود در سطح جامعه در زمينه حجاب، الگو هاي نامناسب در جامعه و نيازهايي چون توجه و ... ميباشد و همچنين گرايش به حجاب در بين دانش آموزان مقطع راهنمايي بيش از دانش آموزان مقطع دبيرستاني است.
در اين تحقيق ميزان تحصيلات پدران دانش آموزاني كه داراي گرايش به حجاب هستند بيشتر در حد زير ديپلم بوده اما تحصيلات پدران دانش آموزاني كه عدم گرايش به حجاب نشان مي دهند در حد ديپلم و فوق ديپلم مي‌باشد و ميزان تحصيلات مادران دانش آموزاني كه داراي گرايش به حجاب هستند در حد خواندن و نوشتن بوده اما تحصيلات مادران دانش آموزاني كه عدم گرايش به حجاب نشان ميدهند در حد ديپلم و فوق ديپلم مي‌باشد.


نظرات کاربران :

نظری توسط کاربران ثبت نشده است.
شما هم می توانید در مورد این فایل نظر دهید.
کاربر گرامی، لطفاً توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظرات شما درباره ی این محصول در نظر گرفته شده است. در صورتی که سوالی در رابطه با این محصول دارید یا نیازمند مشاوره هستید، فقط از طریق تماس تلفنی با بخش مشاوره اقدام نمایید.
کاربر گرامی چنانچه تمایل دارید، نقد یا نظر شما به نام خودتان در سایت ثبت شود، لطفاً لاگین نمایید.