نمونه سوالات پیام نور
به فایل سون خوش آمدید

جهت استفاده بهتر از گوگل کروم استفاده نمایید.

منو كاربري
تبلیغات

سیلویکا

Image result for ‫سیویلیکا‬‎

نرم افزار آموزشی شهاب

فایل های بیشتر
آمار
تعداد دانلود فايل : 0 دانلود
امتیاز فایل : 26 امتیاز
بازدید : 600 مرتبه
گزارشات سايت

فايل هاي رايگان:
    1,657 فايل
فایل های غیر رایگان :
    5,442 فايل
فایل های ويژه:
    204 فايل
مجموع كاربران ويژه :
    0 كاربر
مجموع کاربران عادي :
    6,263 كاربر
adsads
مقایسه باورهای غیر منطقی در بین مادران دارای فرزند عقب مانده و مادران دارای فرزندان عادی
مقایسه باورهای غیر منطقی در بین مادران دارای فرزند عقب مانده و مادران دارای فرزندان عادی
تاریخ ارسال : 29 /12 /1392
دسته بندي: پابان نامه - پروژه - مقاله - تحقیق,علوم انسانی,علوم تربیتی,روانشناسی,علوم اجتماعی
حجم فایل : 251.01 كيلوبايت
فرمت فايل هاي فشرده : WORD
تعداد صفحات : 107 صفحه
امتیاز : 26




قیمت : 4,900 تومان



توضیح :

این پایان نامه با فرمت ورد می باشد و قابل ویرایش است.

موضوع پایان نامه :

مقایسه باورهای غیر منطقی در بین مادران دارای فرزند عقب مانده و مادران دارای فرزندان عادی

فهرست مطالب

عنوان                                                                                          صفحه

فصل اول                                                                                            1

مقدمه                                                                                                 2

اهداف تحقیق                                                                                       5

اهمیت و ضرورت مسئله                                                                       6

فرضیات و سوالات تحقیق                                                                     7

متغير هاي تحقيق                                                                                 8

تعاریف عملیاتی                                                                                   9

 

فصل دوم:

پيشينه و ادبيات تحقيق                                                                         11

مقدمه                                                                                                 12

بیماری های فرض                                                                               13

بیماری های حاد                                                                                  15

معلولیت کودکان                                                                                  17

مقابله با بیماری                                                                                   19

آموزش و یادگیری مبارزه با آسیب های خانواده                                    23

اهداف آموزشی                                                                                   23

تفکر سنتی  در مقابل تفکر جدید                                                             26

مصاحبه خانوادگی                                                                               28

آشنایی با برخی از فنون عملی خانواده درمانی                                       31

تحلیل ویدئویی                                                                                     32

ایفای نقش                                                                                           33

درمان شبکه ای                                                                                   35

اختلالات تفکر                                                                                      37

اختلال در فرم و جریان تفکر                                                                 40

اختلال در محتوی فکر                                                                           48

توجیه کوششی و جدیت                                                                        63

توجیه بیرحمی                                                                                     68

روانشناسی چاره ناپذیری                                                                    79

اهمیت عزت نفس                                                                                  81

اثرات فیزیولوژیکی و انگیزشی ناهماهنگی                                              84

نگاهی به نظریه ناهماهنگی به عنوان یک نظریه                                        87

 

فصل سوم: روش تحقيق                                                                     92

روش تحقیق                                                                                        93

جامعه                                                                                                 93

ابزار گرد آوری اطلاعات                                                                       94

روش جمع آوری اطلاعات                                                                     94

روش آماری                                                                                                 96

 

فصل چهارم                                                                                        97

خلاصه يافته هاي مصاحبه اي                                                               98

نمودارها                                                                                             99

عمليات آماري را استفاده از فرمول T

نتيجه گيري                                                                                        104

منابع و موآخذ                                                                                  106

 

مقدمه

تشکیل خانواده در نزد مردم بخصوص جوانان و ایجاد کانون گرم خانواده توسط زوج و استقلال یافتن در کنار همسر به همراه تهیه و تدارک امکانات زندگی و از همه مهم تر تولد فرزند از زوجین به عنوان یکی از آرزوها و امیدهای اصلی و مهم زندگی آدمی است .

یعنی اگر فرض بر این باشد که افراد فقط برای خورد و خوراک و خواب زندگی بکنند و هیچ آینده و امیدی برای تشکیل خانواده و تولد فرزند برای آنها وجود ندارد . اولاً این فرض محال است زیرا بالاخره باید افراد از خانواده ای به وجود آمده باشند و اگر فرض همین نسل حاضر باشد همه آرزوها و خواسته ها و اعتماد و دلخوشی ها از بین می رود و دوست دارند چند روز بقیه زندگی را در خود فرو برند و از اینکه بدنیا آمده هند در رنج باشند ، در مورد زنان و مادرانی که در بدو و اوایل ازدواج دارای فرزند عقب مانده می شوند این وضع بسیار نامطلوب تر است زیرا حداقل اگر بچه ای نداشتند فقط غصه نبود بچه را می خوردند ولی حاصل علیرغم فرزند از عقب ماندگی او رنج می برند .

چون مادران انتظار چنین وضعی را ندارند و یا حداقل خود چنین فکری نمی کردند . با افکار و باورهای غیر منطقی خود و دیگران هم روبرو می شوند . نه فکر نمی کنم بچه من سالم است . حتماً خواب می بینم ، اگر یکی دو بار به پزشک ببرم بهتر می شود . حتماً در اوایل بچه ها اینجوری هستند . مگر ندیدی پسر بچه فلانی 4 سال طول کشید تا راه برود . شاید مرا هنگام حاملگی چیز خورم کرده اند . همسایه ها جادو و سحر ... کردند . اگر شوهرم آن مسافرت را با من انجام نمی داد الان اینگونه نبودم . اگر هنگام بارداری ادر شوهرم فلان غذاها را به من تحمیل نمی کرد حتماً اینگونه نبود . شاید از خوردن زیادی فلان غذا بوده و اگر فلان غذاها را به او بدهم بهتر می شود . این انکار غیر منطقی در روبرو شدن با مادران دارای فرزند عقب مانده بسیار به چشم می خورد که در این تحقیق قصد بررسی این انکار و باورها و مقایسه آن باورها و افکار را با مادران دارای فرزند سالم هستیم حتی باورهای غلط مادران آنچنان بر شخصیت آنها تأثیر می گذارد که خود مادران را دچار اضطراب و نگرانی می کند و آن را به شرایط محیطی منسوب می کند ( رحیمیان 1384 ص 96 )

در این تحقیق ضمن بررسی اهمیت فرزند و تشکیل خانواده در زندگی زوجین و لذت عشقی که از ایجاد خانواده ، پس از ازدواج حاصل می شود به حضور فرزند در خانواده و تأثیر آن در استحکام خانواده اشاره کرده ایم . و بازبه اهمیت این مسئله که اگر این فرزند دارای مشکلات و نقص هایی باشد مادران چگونه با آن اختلال و فرزند ناقص کنار می آیند . آیا هر مادری به محض دیدن فرزند عقب مانده با خوشرویی و شکرگزاری از در استقبال وارد می شود . و هیچ رفتار غیر منطقی در مقایسه با سایر فرزندان سالم از خود بروز نمی کند ، حتی اگر این تفاوت نگرش در دختر یا پسر بودن و جنسیت فرزند تأثیر دارد چه برسد به وضعی که یک عمر باید فرزند عقب مانده خود را در جامعه و مشکلات ناشی از آن تحمل کند .

 

اهداف تحقیق

در این تحقیق اهداف زیر دنبال می گردد:

1-آيا باورهایی غير منطقي در نزد مادران دارای فرزند عقب مانده وجود دارد ؟

2-آيا باورهایی غير منطقي در نزد مادران دارای فرزند وجود دارد ؟

3-مقایسه باورهای مادران دارای فرزند عقب مانده و مادران دارای فرزند سالم در رشت

 

اهداف جزئی

1- آيا ذهنیت مادران از مسئله عقب ماندگی فرزند خود غير منطقي است؟

2- آيا رفتار مادران در مقابل فرزندان عقب مانده خود منطقي است؟

3- آيا افكار مادران در برابر داشتن فرزند عقب مانده منطقي است؟

4- تحمل محیط دارای فرزندان عقب مانده منطقي است؟

5-خود را چگونه در مقابل این تولد تحمل می کنند.


اهمیت و ضرورت مسئله

شاید اگر این سوُال را از همه مادران بپرسند که مثلاً قرار است همه زندگی شما را از از شما بگیرند و تمام امکانات زندگی که در طول ده ها سال با زحمت بدست آورده اید از شما بگیرند ولی اگر راضی باشید که یکی از فرزندان شما عقب مانده گردد این چیزها را از شما نمی گیرند یقین بدانید که همه مادران و حتی پدران ترجیح می دهند که همه ثروت و دارائی و داشته ها را بپردازند ولی فرزند آنها سالم باشد .

آیا موضوعی که این همه اهمیت دارد و اصولاً اساس و ارکان زندگی بخاطر آن بنا شده و اگر خدای ناکرده و بنا به دلایلی که فعلاً از حوصله این بحث خارج است فرزند عقب مانده به دنیا آمده و عمر و جوانی و امید و آرزوها و مسافرت ها و عاطفه ها و عروسی و آینده ازدواج فرزند دچار مشکل شده و مادر بقیه عمر خود را علیرغم تحمل و اداره فرزند هر لحظه خود را گناهکار و در کوتاهی و تولد آن احساس گناه و کوتاحی می کند اهمیتی بالاتر است و آیا باورهای غیر منطقی و کودکانه در تولد چنین فرزندانی در مقایسه با مادران عادی یکسان است ؟


فرضیات و سوالات تحقیق

آیا فرضیه پژوهش بین مادران دارای فرزند  عقب مانده و مادران دارای فرزند سالم از لحاظ باورهای غیر مطقی تفاوت وجود دارد ؟

پس در این تحقیق کودک عقب مانده متغییر مستقل و نگرش و باورهای منطقی و غیر منطقی متغیر وابسته به شمار می رود.

 

متغير هاي تحقيق

كودكان عقب مانده : متغير مستقل

باورهاي منطقي و غير منطقي : متغير وابسته

كودكان سالم : متغير مستقل با باورهاي منطقي و غير منطقي وابسته

 

تعاریف عملیاتی

عقب مانده : فرزندانی که نسبت به سایر فرزندان دارای ناتوانی حرکتی و ذهنی و ... هستند و در مقایسه با هم سالان از توانایی و رشد کمتری برخوردارند .( آلن، راس، 1370 ص 476 )

باور : افکار و اندیشه هایی که در برابر یک مضوع و پدیده به ظهور میرسد . ( گنجی، 1380 ص 67)

منطقی : رفتار و افکاری که در فرم و هنجار جامعه مورد پسند است . ( گنجی 1380 ص 38 )

غیر منطقی : رفتارها و هیجانات  و احساسات و افکاری که در عرف ( گنجی 1380 ص 39 ) عمومی بر ناهنجاری منسوب شده و یا به جنون و یا بیماری و ... نسبت می دهند . (گنجی 1380 ص 67 )

مادران : همه بانوان و دختر شما که پس از ازدواج دارای فرزند ( عقب مانده –سالم ) شده اند.

عادی : فرزندانی مه در مقایسه با سایر افرادو کودکان سالم بوده و از نظر عمومی هیچ مشکلی در ادامه زندگی و کار و شغل و تحصیل و راه رفتن و غذا خوردن و خوابید ن  و ... ندارند. (آلن، راس، 1370 ص44 )

عقب مانده جسمانی : فرزندانی که پس از تولد در حرکت و تناسب دست و پا و بدن و چشم و ... جسمانی شکل دارند . ( آلن، راس 1370 ص 477 )

عقب مانده ذهنی : فرزندانی که پس از تولد در حرکت و تناسب دست و پا و بدن و اعضای بدن شکل داشته و از قوای عصبی و ذهنی ناقص برخوردار هستند.

در اين پژوهش عقب مانده به چه كساني اشاره شده است؟

در اين پژوهش عقب مانده به كساني اشاره مي كند كه همره هوشي و يا بهره هوشي آنها از 70 كمتر بوده است و از لحاظ حركتي و حسي داراي مشكلات متعددي مي باشند.


 



  گزارش تخلف  |  افزودن به فایل های من | sam200 | تاریخ ارسال : 29 /12 /1392

نظرات کاربران :

نظری توسط کاربران ثبت نشده است.
شما هم می توانید در مورد این فایل نظر دهید.
کاربر گرامی، لطفاً توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظرات شما درباره ی این محصول در نظر گرفته شده است. در صورتی که سوالی در رابطه با این محصول دارید یا نیازمند مشاوره هستید، فقط از طریق تماس تلفنی با بخش مشاوره اقدام نمایید.
کاربر گرامی چنانچه تمایل دارید، نقد یا نظر شما به نام خودتان در سایت ثبت شود، لطفاً لاگین نمایید.