نمونه سوالات پیام نور
به فایل سون خوش آمدید

جهت استفاده بهتر از گوگل کروم استفاده نمایید.

منو كاربري
تبلیغات

سیلویکا

Image result for ‫سیویلیکا‬‎

نرم افزار آموزشی شهاب

فایل های بیشتر
آمار
تعداد دانلود فايل : 40 دانلود
امتیاز فایل : -21 امتیاز
بازدید : 1,871 مرتبه
گزارشات سايت

فايل هاي رايگان:
    1,657 فايل
فایل های غیر رایگان :
    5,442 فايل
فایل های ويژه:
    204 فايل
مجموع كاربران ويژه :
    0 كاربر
مجموع کاربران عادي :
    6,265 كاربر
adsads
بررسی رابطه بین فرزند پروری والدین و پذیرش اجتماعی کودکان مقطع ابتدایی
بررسی رابطه بین فرزند پروری والدین و پذیرش اجتماعی کودکان مقطع ابتدایی
تاریخ ارسال : 07 /01 /1393
دسته بندي: پابان نامه - پروژه - مقاله - تحقیق,علوم انسانی,علوم تربیتی,روانشناسی,علوم اجتماعی
حجم فایل : 137.66 كيلوبايت
فرمت فايل هاي فشرده : word
تعداد صفحات : 72 صفحه
امتیاز : -21




قیمت : 7,900 تومان



توضیح :

این پایان نامه با فرمت wordآماده پرینت می باشد.

موضوع مقاله :

بررسی رابطه بین فرزند پروری والدین و پذیرش اجتماعی کودکان مقطع ابتدایی

فهرست

عنوان                                                                                                          صفحه

فصل اول کلیات تحقیق                                                                                      7

چكيده                                                                                                               8

مقدمه                                                                                                               8

بيان مسئله                                                                                                        9

سؤال مسئله                                                                                                    10

اهميت و ضرورت تحقيق                                                                                     10

اهداف تحقيق                                                                                                  11

فرضيه تحقيق                                                                                                  11

متغيرهاي تحقيق                                                                                             11

تعاريف عملياتي واژه ها و مفاهيم                                                                        12

 

فصل دوم پيشينه ادبيات تحقيق

روانشناسی اجتماهی و رفتار اجتماعی                                                              14

رفتار اجتماعی                                                                                                  15

رشد رفتار اجتماعی                                                                                           16

انواع رفتار اجتماعی                                                                                           17

تفاوتهای فرهنگی در رفتارهای اجتماعی                                                                 18

خانواده                                                                                                             18

کنوانسيون حقوق کودک و یونیسف ديباچه                                                              29

اين حکومتها                                                                                                      40

سبکهای فرزندپروری                                                                                          52

پيشينة تحقيق                                                                                                  56



فصل سوم روش تحقیق

جامعه مورد مطالعه                                                                                           59

حجم نمونه                                                                                                       59

روش نمونه گیری                                                                                             59

ابزار اندازه گیری در تحقیق حاضر                                                                        59

پرسش نامه پذیرش اجتماعی                                                                              60

روش تحقیق                                                                                                    60

روش آماری مربوط به فرضیه                                                                               61

روش جمع آوري اوري اطلاعات                                                                           61



فصل چهارم یافته ها

مقدمه فصل چهارم                                                                                           63

نمونه گیری و داده های مورد استفاده ازآزمون                                                    63

جدول بررسی رابطه بین شیوه های فرزند پروری والدین و پذیرش اجتماعی کودکان63

مقايسه پذيرش اجنماعي در بين دختران و پسران                                                 64

مقايسه شيوه فرزند پدري  والدين در بين دختران وپسران                                      65



فصل پنجم بحث و نتیجه گیری

بحث و نتیجه گیری                                                                                           68

مقياس شيوه هاي فرزند پروري                                                                           69

پیشنهادات                                                                                                       71

محدودیت ها                                                                                                   71

منابع                                                                                                            71

 

چكيده:

هدف از تحقيق حاضر بررسي رابطه بين شيوه هاي فرزندپروري والدين و پذيرش اجتماعي كودكان مقطع ابتدائي  است كه فرضيه هاي تحقيق عبارتند از اينكه:

    بين شيوه هاي فرزند پروري والدين و پذيرش اجتماعي كودكان رابطه وجود دارد.
    بين پذيرش اجتماعي دختران و پسران تفاوت وجود دارد.
    بين شيوه هاي فرزند پروري دختران و پسران تفاوت وجود دارد كه جامعه مورد مطالعه دانش آموزان مقطع ابتدائي شهر رشت است كه 70 نفر به عنوان نمونه انتخاب گرديده كه 35 نفر دختران و 35 پسران است و آزمون شيوه هاي فرزند پروري و پذيرش اجتماعي بر روي آنها اجرا گرديده كه جهت آزمون فرضيه ها از روش آماري ضريب هم بستگي پيرسون وtمتغيير مستقل استفاده گرديده كه نتايج آن به اين شرح است كه بين شيوه هاي فرزندپروري و پذيرش اجتماعي رايطه وجود دارد ولي بين پذيرش اجتماعي و شيوه هاي فرزند پروري دختران و پسران تفاوت وجود ندارد.

مقدمه :

روان شناسان ؛ جامعه پذيري و پذيرش اجتماعي را به عنوان مبارزه اي فرد و جامعه تلقي مي كنند و مي گويند فرد مدام در حال گرايش به دور افكندن قيد وبندهاي اجتماعي و هنجارهاي جامعه است و آنها كسب شناخت(دانش ) را نيز نتيجه رويارويي و مجادله فرد ( ذهن ) و محيط مي دانند . پذيرش اجتماعي را روان شناسان فرايندي مي داند كه طريق آن كودك هنجارهاي والدين را صورت عمقي مي پذيرد و به سبك من برتر را ، محيط تهيه مي بيند، عوامل اجتماعي با تشكيل اين در پديده به عنوان فرد منتقل مي شوند و بدين شكل فرد جامعه پذير مي گردد. بدون ترديد رفتار انسان تا حدود زياد بستگي به عوامل ارثي زيست شناختي (بيولوژيكي ) دارد. كودك فقط به علت انسان بودن ، مي تواند اعمال و رفتاري را انجام دهد كه از عهده حيوانات پست در نمي آيد از جمله اينكه مغز بزرگ و پيچيده انسان ، او را قادر مي سازد تا معاني را به كارگيرد و با استفاده از زبان و قدرت كلامي ارتباط برقرار كند. اساس و مبناي رفتار عوامل تن كارشناختي (فيزيولوژيكي ) و عوامل محيطي هستند ويژگيهاي جسماني مانند رنگ چشم و پوست و... از قوانين ارثي تبعيت مي كنند به طور كلي نوع محيط بزرگ شده كودك و عوامل موجود در آن مي تواند در نوع جامعه پذيري و پذيرش اجتماعي آن نقش بسزايي داشته باشد به صورتي كه نوع تربيت والدين و برخورد درست آنها با كودكشان مي توان تأثيرات منفي و يا مثبتي بر روي آن بگذارند كه هر كدام مي تواند تأثير مخرب يا مفيدي بر روي جامعه داشته باشد. رفتار غير اكتسابي و آموزش آن توسط والدين به فرزند نتيجه و حاصل اثرات متقابل عوامل ساختي و محيطي است هر چند كه ماهيت اين در هم ورزي به گونه اي متفاوت و احتمالا" كمتر آشكار مي شود و به نظر مي رسد كودك زندگي را با نيازها و سائقه هاي بنيادي جسماني و نيز يكي شروع مي كند. در عين حال نيز از آغاز داراي بازتاب ها در رفتارهايي چون بلعيدن و مكيدن و.... است. اگر والدين بتوانند درك و شناخت عميق و دقيق تري از رفتار فرزند را به خود او بفهمانند درپذيرش فرد و كودك در امعه كمك بالايي داشته و با شنا سايي طبقه اجتماعي خانواده به آساني مي توان به ارزشهاي خانواده پي برد زيرا هر طبقه اجتماعي ارزشهاي خاص و مربوط به خود را داراست و هدف از شيوه هاي تربيت پذيري كودك به والدين تغيير ارزش ها و رفتارهاي نامطلوب والدين نسبت به كودكان مي باشد تا بتواند با پذيرش اجتماعي در جامعه آشنا گردد ( كريمي –1385 –ص 04 )

بيان مسئله :

غالبا" شخصيت كودك به رنگ ، محيط عاطفي خانه در مي آيد و اين حقيقت را متخصصين تعليم و تربيت كودك طي بررسي هاي درباره ارتباط بين خوي پدر و مادر و رفتار كودك به اثبات رسانده و ثابت كرده اند كه برخي از حركات پدر ومادر و رفتار كودك به اثبات رسانده و ثابت كرده اني كه برخي از حركات پدر ومادر كودكان از راه مشاهده و برخي را نيز از طريق استنباط و تصور سرمشق قرار مي دهند. بدين ترتيب والديني كه خود دچار مشكل هستند هرگز نمونه مطلوبي براي فرزندان خود نبوده و پيوسته انگاره هاي رفتاري منفي آن ها در زندگي كودك ادامه دارد. و اين گونه والدين كه از نوع شيوه هاي فرزند پروري درست استفاده نكنند به فرزندان خود آسيب مي رسانند به ده گره تقسيم مي شوند كه در كل مي توان آن را والدين مسموم ناديد و اين نوع والدين نمي گذارند كه فزندان به طور عادي پذيرا در جامعه باشند و پذيرش اجتماعي آنها هم دچار مشكل مي شود. كه اين مسئله از زمان تولد كودك تا بزرگسالي آن مورد توجه قرار مي گيرد.

سؤال مسئله :

آيا بين شيوه هاي فرزند پروري و پذيرش اجتماعي رابطه معني داري وجود دارد؟

آيا پذيرش اجتماعي در بين دختران و پسران داراي تفاوت معني داري است؟

آيا شيوه هاي فرزند پروري در بين دختران و پسران داراي تفاوت معني داري است؟

اهميت و ضرورت تحقيق:

روابط متقابل يا مناسبات متقابل اجزاي هستي مخصوصا" اجزاي جاندار  سبب مي شود  كه نوعي تعادل يا سازگاري ميان آن ها پديد آيد در جامعه انساني نيز انواع مناسبات متفابل و تعادل يا سازگاري برقرارند و خانواده سالم خانواده اي است كه اولا" محيط سالمي سعادت زن و مرد و ثانيا" براي تربيت كودكان فراهم آورد ويك وجه متهن خانوادة سالم اين است كه محيط آن علاوه بر تأمين خوشي زن و مرد و آسايش و پرورش درست كودكان را نيز ميسر گرداند و تعين شيوه هاي درست تربيت پذيري در كودكان توسط والدين مي تواند در پذيرش جامعه از كودكان نقش بسزايي داشته باشد و يكي از مسائل مهم كه در پذيرش اجتماعي مي توانيم گفت كه نقش بسزايي دارد همين شيوه هاي فرزند پروري و نوع برخورد والدين با مشكلات و ناراحتيها و يا رفتاهاي مناسب فرزندان است كه به فرزند اجازه زندگي و انتاب را مي دهد و كودكاني كه در محيط خانواده خود از آسايش برخوردار نيستند و پرورش درستي نداشته اند اينها از حضور در جامعه هم دور مانده اند كه تمام اين مطالب در نهادهاي خانواده و مراكز آموزشگاهي مي تواند نقش بسزايي داشته باشد.(ساعي 1385 –ص 228 )

اهداف تحقيق:

هدف از تحقيق حاضر بررسي شيوه هاي فرزند پروري والدين و پذيرش اجتماعي كودكان است و اينكه آيا شيوه هاي فرزند پروري والدين و نوع تربيت آنها و پذيرش اجتماعي كودكان رابطه اي وجود دارد يا نه هيچ رابطه اي بين اين دو وجود ندارد و نوع شيوه هاي تربيتي والديني و جامعه پذيري كودكان هيچ سنخيتي با هم ندارند.

فرضيه تحقيق

    بين شيوه هاي فرزند پروري و پذيرش اجتماعي رابطعه معني داري وجود دارد.
    بين پذيرش اجتماعي دختران و پسران تفاوت معني داري وجود دارد.
    بين شيوه هاي فرزند پروري دختران و پسران تفاوت معني داري وجود دارد.

متغيرهاي تحقيق

شيوه هاي فرزند پروري = متغير وابسته

پذيرش اجتماعي = متغير مستقل

تعاريف عملياتي واژه ها و مفاهيم

پذيرش اجتماعي : عبارت است فرايندي كه از طريق آن كودك هنجارهاي والدين را به صورتي عمقي مي پذيرد و به سبك من برتر مي پردازد . از نظراو ، از آنجا كه دايه و خاستگاه «من» د من برتر را محيط تهيه مي بيند ، و به عبارت ديگر پذيرش اجتماعي فرد كه شكوفا كردن استعدادهاي بالقوه و فراهم آوردن امكانات رشد شخصيت و تبديل فرد به شخص يا فرد اجتماعي است (ستوده 1385 –ص 64)و مي تواند از لحاظ روحي و رواني خود را با ديگران هم رديف كند به طوري كه از لحاظ رفتاري در سطح مطلوب قرار بگيرد.

و بالاخره عبارتند از نمره اي است كه آزمودني از آزمون پذيرش اجتماعي بدست آورده است

شيوه هاي فرزند پروري : عبارت است روش هاي خصوصي كه منحصر به خانواده اي است جهت تربيت فرزند خود بر طبق عرف و شرع خانوادگي استوار شده است و غالبا" شخصيت كودك را به رنگ محيط عاطفي خانه درمي آيد و شيوه هاي فرزندپروري مثل يك پل ارتباطي بين والدين و فرندان است كه در صورت اشتباه يا درست بودن آن مي تواند اثر مخرب يا مفيدي بگذارد (ساعي 1385 –78 ) و عبارت است راهكارهاي درست و به جا از لحاظ روان شناختي از طريق والدين كه براي رسيدن به مؤفقيت در كودكان خود هر روندي را در پيش مي گيرند.

                                                   



نظرات کاربران :

نظری توسط کاربران ثبت نشده است.
شما هم می توانید در مورد این فایل نظر دهید.
کاربر گرامی، لطفاً توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظرات شما درباره ی این محصول در نظر گرفته شده است. در صورتی که سوالی در رابطه با این محصول دارید یا نیازمند مشاوره هستید، فقط از طریق تماس تلفنی با بخش مشاوره اقدام نمایید.
کاربر گرامی چنانچه تمایل دارید، نقد یا نظر شما به نام خودتان در سایت ثبت شود، لطفاً لاگین نمایید.